Contabilitate Creativa

Cuprins referat Cum descarc?

Cuprins
Capitolul 1.Introducere 1
1.1Notiuni conceptuale prinvind contabilitatea creativa 1
1.2Notiunea de contabilitate creativa si notiunea de frauda 2
Capitolul 2.Utilizatorii tehnicilor de marketing contabil si factorii stimulanti 3
2.1 Utilizatorii tehnicilor de marketing contabil 3
2.2Factorii stimulanti ai ultizarii contabilitatii creative 3
Capitolul 3. Practici de contabiliate creativa 8
3.1Practici de contabilitate creativa privind bilantul 8
3.2 Practici de contabilitate creativa privind contul de profit si pierdere 10
4.Concluzii 15


Extras din referat Cum descarc?

Capitolul 1.Introducere
1.1Notiuni conceptuale prinvind contabilitatea creativa
Necesitatea crearii unei imagini favorabile a entitatilor economice intr-un cadru economic tot mai concurential si instabil a dus la aparitia contabilitatii creative,concept intalnit si sub denumirea de "inginerie contabila" sau "cosmetizare a conturilor".
Specilistii in contabilitate, sunt supusi presiunii de a gasi solutii pentru a favoriza,imbunatatii imaginea entitatiilor,si de a se adapta noilor cerinte nascute odata cu aparitia globalizarii afacerilor si unor piete in care competitvitatea este intr-o continua crestere.Contabilitea creativa a devenit un subiect mult discutat in ultimul timp,datorita faptului ca a devinit un nou instrument de marketing .
In literatura de specialitate gasim acest concept explicat de mai multi autori,dintre care cateva definitii sunt prezentate in randurile urmatoare. Majoritatea lucrarilor de specialitate prezinta semnificatia negativa a contabilitatii creative si utilizarea ei cu scopul de a induce in eroare utilizatorii externi ai documentelor de sinteza. Astfel, Griffiths afirma ca "orice firma isi truchiaza beneficiile. Documentele de sinteza publicate se intocmesc pe baza unor registre care au fost <<aranjate>>, de o maniera delicata, uneori chiar ciopartite. Cifrele prezentate investitorilor au fost in intre -gime manipulate cu scopul de a-i proteja pe cei vinovati (gestionarii)." 
In opinia lui Naeser, contabilitatea creativa inseamna,, procesul prin care, data fiind existenta unor brese in reguli, se manipuleaza cifrele contabile si, profitand de flexibilitate, se aleg acele practici de masurare si divulgare ce permit transformarea documentelor de sinteza din ceea ce ele ar trebui sa fie in ceea ce managerii doresc" . 
Feleaga si Malciu definesc contabilitatea creativa fiind:,,procesul prin care profesionistii contabili isi folosesc cunostintele in scopul manipularii cifrelor incluse in conturile anuale" .
In concluzie,contabilitatea creativa este ansamblul unor tehnici de manipulare a unor situatii financiare ,o cosmetizare a imaginii companiilor cu scopul de a le prezenta intr-un mod mai atractiv investitorilor sau potentialilor investitori.
Aceasta practica este rezultatul creativitatii profesionistilor contabili,motivata de cerintele managerilor,este rezultatul posibilitatilor de alegere permise de cadrul legal cat si de posibilitatile deschise de unele lacune si cusuri ale normelor contabile.
1.2Notiunea de contabilitate creativa si notiunea de frauda
Este importanta insa delimitarea conceptului de inginerie contabila de cel al fraudei.Conform Dictionarul expicativ roman,cuvantul ,,frauda" este definit ca fiind un act ,,de inselaciune, act de rea-credinta savarsit de cineva, de obicei pentru a realiza un profit material de pe urma drepturilor altuia; hotie "Astfel,datorita faptului ca tehnica contabilitatatii creativa presupune procedee de ,,cosmetizare" a situatiilor financiare fara a incalca legea,aceasta nu este considerata a fi un act de frauda. 
Practicianul Jameson afrima ca "Procesul contabil presupune operarea cu opinii diferite si rezolvarea conflictelor intre acestea in vederea prezentarii rezultatelor generate de tranzactii. O asemenea flexibilitate faciliteaza manipularea, inselatoria si denaturarea. Aceste activitati, practicate de catre unii membri mai putin scrupulosi ai profesiei, incep sa fie cunoscute sub denumirea de contabilitate creativa... Contabilitatea creativa nu incalca legea si normele contabile. Ea respecta litera dar, evident, nu si spiritul acestora... Nu exista nici un dubiu asupra caracterului negativ al contabilitatii creative. Ea distorsioneaza rezultatele si pozitia financiara referitoare la intreprinderie si, daca le dam crezare teoreticienilor, devine o practica din ce in ce mai utilizata..." 
Desi,ingineria contabila si frauda apar in principal in momentele de dificulate financiara a intreprinderii,nu sunt considerate a fi sinonime,contabilitatea creativa presupune ,,machiarea informatiilor contabile,proces care nu este considerat a fi ilegal,dar cu siguranta este unul ce incalca standardele etice.
Capitolul 2.Utilizatorii tehnicilor de marketing contabil si factorii stimulanti 
2.1 Utilizatorii tehnicilor de marketing contabil
In cadrul activitatii econimice,manipularea contabilia are loc din dorinta managerilor,astia fiind influentati si de alti actori din domeniu:investitorii,analistii,
auditorii,societatea,etc. 
Malo si Giot identifica pe langa profesionistii contabili si managerii amintiti si normalizatorii contabili care incurajeaza practicile de contabilitate
creativa, astfel ei afirma ca ,,specialistii in impodobirea conturilor se inmultesc in bancile de afaceri, iar normalizatorii prosper in marile cabinete" 
,,Diferite forte exercita o influenta asupra conturilor si una si mai puternica aspra rezultatelor Centrul de interes al fiecarui grup de actori genereaza o motivatie pentru gestionarea cifrelor contabile"


Fisiere in arhiva (1):

  • Contabilitate Creativa.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!