Consumul de Bunuri și Servicii

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1253
Mărime: 16.27KB (arhivat)
Publicat de: Francisc Anghel
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Cap.1. Consumul de bunuri si servicii

Prin bun este desemnat orice element al realitatii care este apt sa satisfaca o nevoie,indiferent de forma lui de existenta,de natura nevoii satisfacute,de modul cum este procurat de catre consumator.

Consumul se refera la cadrul ce cuprinde satisfacerea societatii in ansamblu, al unitatilor economice si institutiilor precum si al fiecarui individ in parte.El este forta motorice a productiei, semnificand uzura si consum, implicand schimbarea bunurilor sau serviciilor consummate cu bunuri sau servicii nou create.

Abordarea consumului, de pe pozitii stiintifice in contextul mediului general de desfasurare a economiei de piata, impune clarificarea unor raporturi foarte bine conturate, cu implicatii profunde asupra componentelor si anume, in principal, a raportului productie – consum. In scopul situarii in cadrul coordonatelor economiei de piata, productia nu mai reprezinta un scop in sine, consumul constituind un element de declansare si stimulare a productiei, indeplinind un rol important de reglare a productiei, asigurand sensul si intensitatile ritmurilor de desfasurare a productiei.

Consumul reprezinta nivelul la care oamenii isi ating scopurile materiale si spirituale,generate de nevoile individuale si collective. Consumul priveste folosirea efectiva a bunurilor si serviciilo, verifica utilitatea si concordanta cu nevoile, dorintele si interesele oamenilor.

In etapa contemporana, consumul tinde sa devina un fenomen foarte dezvoltat in tarile cu o economie puternica, ce se desfasoara pe coordonatele progresului stiintific si tehnic.

Structura consumului

Criteriul Tipuri de consum

Locul consumului in asigurarea evolutiei societatii -consumul intermediar;

-consumul final.

Tipul produsului implicat in procesul sau de realizare -consum de produse alimentare;

- consum de produse nealimentare;

-consum de energie;

-consum de servicii.

Durata de viata a produselor -consum de bunuri durabile;

-consum de bunuri semidurabile;

-consum de bunuri nedurabile.

Volumul si structura cheltuielior efectuate de populatie in vederea satisfacerii difetitelor trebuinte -consum de bunuri nedurabile;

-consum de servicii;

-consum de bunuri durabile.

Cap.2. Oferta de marfuri si servicii

Marfa reprezinta orice bun economic apt sa satisfaca o trebuinta sociala,reala si disponibila pentru vanzare pe piata,prin tranzactii bilaterale.

Oferta de marfuri este o categorie a pietei, strans legata de cererea de marfuri.

Oferta de marfuri cuprinde toate produsele destinate satisfacerii consumului prin intermediul circulatiei, respectiv, atat bunuri si servicii destinate consumului intermediary sau formarii brute a capitalului fix, cat si de bunuri sau servicii care asigura consumul final al populatiei.

In cadrul ofertei, se disting doua elemente principale:

- fondurile de marfuri aflate in reteaua de distributie in cursul unei perioade spre a fi realizate, asa-zisa oferta reala sau efectiva;

- stocurile de marfuri existente in diferite verigi ale circuitului economic,asa-zisa oferta pasiva.

“Fondul de marfa” reprezinta cantitatea negociata si primita de comert.De aceea,oferta totala este compusa din:

- fondul de marfuri negociat si primit de comert.

Preview document

Consumul de Bunuri și Servicii - Pagina 1
Consumul de Bunuri și Servicii - Pagina 2
Consumul de Bunuri și Servicii - Pagina 3
Consumul de Bunuri și Servicii - Pagina 4
Consumul de Bunuri și Servicii - Pagina 5
Consumul de Bunuri și Servicii - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Consumul de Bunuri si Servicii.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Analiza statistică a nivelului de trai, a calității vieții și a puterii de cumpărare

INTRODUCERE Investigarea calităţii vieţii şi a nivelului de trai - vizează observarea principalelor dimensiuni ale calităţii vieţii din România în...

Evoluția Balanței de Plăți Externe a României - Comparație cu alte Nouă State Europene

Introducere Echilibrul balanţei de plăţi externe constituie una dintre provocările actuale la nivelul macroeconomiei. În condiţiile în care...

Prognoza unor indicatori ai nivelului de trai

CAPITOLUL I CONSIDERENTE TEORETICE PRIVIND NIVELUL DE TRAI SI CALITATEA VIETII 1.1. Caracterizarea generala a nivelului de trai si a calitatii...

Politică de produs - studiu de caz la SC Tipografia Romflair SRL

Introducere În lucrarea de faţă am dezbătut tema politicii de produs. Produsul a reprezentat întotdeauna un factor motivator pentru întreprinderi....

Variația produsului intern brut (PIB) în funcție de consumul guvernamental și importurile de bunuri și servicii

1. Introducere Produsul intern brut (prescurtat PIB) este un indicator macroeconomic care reflectă suma valorii de piață a tuturor mărfurilor și...

Inflația

Având în vedere recunoaşterea pe scară largă a avantajelor stabilităţii preţurilor, considerăm că este esenţial să se explice, în special...

Demografie, ocupare și consum în spațiul european în perioada 1970-2001

DEMOGRAFIE, OCUPARE SI CONSUM IN SPATIUL EUROPEAN IN PERIOADA 1970- 2001 1.INTRODUCERE Rapiditatea derularii evenimentelor tranzitiei din ultimii...

Managementul Serviciilor

Capitolul 1 ROLUL ŞI LOCUL SERVICIILOR ÎN CADRUL ECONOMIEI NAŢIONALE 1.1.SERVICII ŞI BUNURI MATERIALE – DELIMITĂRI CONCEPTUALE Creşterea...

Ai nevoie de altceva?