Consumatorul in Ciberspatiu - Comertul Electronic

Cuprins referat Cum descarc?

Capitolul 1. Scurt istoric al comertului economic.
Capitolul 2. Categoriile comertului electronic.
2.1. B2B (business-to-business)
2.2. B2C (business-to-consumer)
2.3. C2B (consumer-to-business)
2.4. C2C (consumer-to-consumer)
2.5. E-government
2.5.1. B2G (business-to-government) 
2.5.2. G2B (government-to-business)
2.5.3. G2C (government-to-consumer) 
Capitolul 3. Beneficiile comertului electronic
Capitolul 4. Arhitectura unui sistem de comert electronic.
Capitolul 5. Situatia actuala a comertului electronic in Romania - date si statistici 
Capitolul 6. Legislatie romana relevanta pentru comertul electronic 
Capitolul 7. Pasii unei tranzactii electronice
Capitolul 8. Concluzii
Anexa - Magazine online romanesti 
Bibligrafie


Extras din referat Cum descarc?

Capitolul I
Schimbul Electronic de Date (EDI - Electronic Data Interchange) a aparut prin anii 60 si poate fi considerat stramosul Comertului Electronic (EC - Electronic Commerce). EDI ofera societatilor comerciale posibilitatea sa schimbe documente de afaceri intr-o forma standard, utilizand mijloace electronice pentru prelucrarea si transmiterea acestora. In acelasi timp bancile utilizeaza retele dedicate pentru Transferul Electronic de Fonduri (EFT - Electronic Funds Transfer). Recent, odata cu cresterea accesibilitatii la Internet, EC a captat interesul consumatorilor individuali si al societatilor comerciale de orice marime si preocupari. Mai mult decat atat, cu tehnologiile avansate disponibile acum, se vorbeste tot mai des de Economia Digitala (DE - Digital Economy). Ideea de baza este ca prin EC putem realiza schimbul de idei, de bunuri, de cunostinte pe langa simpla vanzare/cumparare de produse si servicii. Tehnologiile EC pot fi utilizate pentru a conduce o afacere utilizand pentru comunicare Internet, Intranet sau alte retele de calculatoare. In ultimii ani Internetul a devenit din ce in ce mai utilizat pentru Comertul Electronic. Internetul are o acoperire globala si este prin excelenta descentralizat. Are o structura ierarhica cu nuclee de mare viteza (intre 155 Mbps si 2,5 Gbps) in jurul carora "cresc" retele regionale si individuale prin care se face accesul utilizatorilor finali. EC depinde puternic de o serie de infrastructuri de baza ale economiei globale, inclusiv de infrastructura retelelor de comunicatii. Cele mai noi realizari tehnologice legate de Internet (rata de transmisie de Gbps, mijloacele sofisticate de asigurare a protectiei datelor, cresterea disponibilitatii si a accesibilitatii, interfata multimedia evoluata etc.) fac Internetul tot mai atractiv pentru EC.
Declaratia comuna Uniunea Europeana - Statele Unite privind comertul electronic scoate in evidenta rolul comertului electronic global in dezvoltarea economiei mondiale in secolul XXI. Se subliniaza, de asemenea, rolul pe care acesta il va avea in dinamizarea intreprinderilor mici si mijlocii: "In particular, micile companii vor fi capabile sa obtina un acces fara precedent la pietele mondiale cu preturi reduse, iar consumatorii vor fi capabili sa aleaga dintr-o gama tot mai larga de produse si servicii. Comertul electronic va antrena productivitatea in toate sectoarele economiei noastre, va incuraja mai departe atat comertul de bunuri si servicii, cat si investitiile, va crea noi sectoare de activitate, noi forme de marketing si vanzare, noi fluxuri de venituri si, ceea ce este mai important, noi slujbe.
Comertul electronic se refera la desfasurarea activitatilor specific mediului de afaceri (tranzactii) intr-un sistem automatizat integrat pentru schimbul de informatii utilizand mijloace elctronice (retele de calculatoare).
Comertul electronic este demersul de cumparare sau vanzare prin intermediul transmiterii de date la distanta, demers specific politicii expansive a marketingului companiilor comerciale. Prin intermediul Internetului se dezvolta o relatie de servicii si schimb de marfuri intre ofertant si viitorul cumparator. In anii 1990 compania IBM , printr-o campanie publicitara corespunzatoare, a facut popular si termenul echivalent Electronic Business. Un termen inrudit este E-Trade, care se refera la tranzactiile bursiere electronice.
Utilizarea tuturor mijloacelor electronice pentru participarea la o activitate de comert electronic poarta denumirea de tranzactie electronica.
Strans legate de comertul electronic pot fi legate si alte activitati electronice, de exemplu servirea cumparatorilor, livrarea marfii (daca e vorba de medii electronice), colaborarea cu partenerii de afaceri sau si conducerea unei organizatii prin mijloace electronice.
In tranzactiile comerciale clasice se disting urmatoarele etape:
1. informarea comerciala referitoare la tranzactie si anume cercetarea de marketing; 
2. incheierea contractului comercial general; 
3. comandarea/vanzarea produsului sau a serviciului; 
4. plata. 
In cadrul comertului electronic pot fi tranzactionate bunuri si servicii digitale (sunt excluse fazele logistice), iar locul in care sunt tranzactionate aceste bunuri digitale poarta denumirea de piata electronica - contextul virtual in care cumparatorii si vanzatorii se gasesc unii pe altii si tranzactioneaza afaceri electronice.
Capitolul II
Categoriile comertului electronic
Comertul electronic permite participarea atat a persoanelor fizice si juridice, cat si a statului sau a institutiilor acestuia. In functie de relatiile dintre acesti participanti au luat nastere mai multe categorii de comert electronic.
B2B (business-to-business)
Este un model de comert electronic in care toti participantii sunt companii sau alte organizatii. In Romania domeniul B2B este o afacere foarte promitatoare, datorita penetrarii Internetului in firme la nivel inalt. Studii recente arata ca in Romania exista mai mult de 1,1 milioane de utilizatori care intra pe Internet de la locul lor de munca (inclusiv scoli si universitati), si peste 42.000 de domenii de nivel inalt inregistrate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Consumatorul in Ciberspatiu - Comertul Electronic.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!