Concluzii de Audit și Raportarea

Cuprins referat Cum descarc?

A. Concluzii de audit si raportarea ( Cap.27)
1. Raportul auditorului cu privire la situatiile financiare
1.1 Elemente de baza ale raportului de audit
1.2. Raportul auditorului
1.3. Rapoarte modificate
1.4. Situatii in care poate rezulta o alta opinie decat cea fara rezerve
2. Responsabilitatea auditorului referitoare la date comparative
2.1. Cadre generale de raportare financiara pentru date 
comparative
2.2. Cifre corespondente
2.3. Situatii financiare comparative
3. Alte informatii in documentele care contin situatii financiare 
auditate
3.1. Identificarea inconsecventelor semnificative din situatiile 
financiare auditate
3.2. Accesul la alte informatii anterior si dupa data de 
emitere a raportului de audit
3.3. Luarea in considerare a altor informatii
3.4. Inconsecvente semnificative si denaturari semnificative
ale faptelor
B.Solutii/raspunsuri la 14 intrebari/teste
1. Ce este auditul financiar si ce obiective are?
2. Cerificarea rezonabila a situatiilor financiare.
3. Ce se intelege prin angajamentul de audit al situatiilor financiare?
4. Care sunt responsabilitatile conducatorilor - partenerului de angajament pentru calitatea auditorilor? 
5. Raportarea neconformitatii situatiilor financiare cu legile si reglementarile in vigoare catre managementul entitatii auditate si utilizatorii raportului de audit al situatiilor financiare.
6. Care sunt si ce scop au activitatile preliminare angajamentului de audit? 
7. Monitorizarea controalelor. Responsabilitatea managementului si a auditorului.
8. Evaluarea rezultatelor procesului de confirmarea externa si cazuri privind confirmarile externe anterioare sfarsitului de an. 
9. Ce probleme are in vedere auditorul pentru obtinerea probelor de audit prin esantionare? 
10. Cand poate fi adecvata examinarea in proportie de 100%?
11. Explicati definirea estimarilor (evaluarilor) contabile prin Standardul International de Audit ,,Auditul estimarilor contabile" in conexiune cu prevederile adecvate din Reglementarile contabile conforme cu directivele europene. 
12. Definiti auditul evaluarilor si prezentarilor de informatii privind valoarea justa continute in situatiile financiare, avand in vedere inregistrarea initiala a tranzactiilor si modificarilor ulterioare ale valorii juste. 
13. Raspunderea administratorului pentru organizarea si conducerea contabilitatii, inclusive pentru intocmirea situatiilor financiare ale entitatii
14. Ce includ angajamentele de audit cu scop special?


Extras din referat Cum descarc?

A. Concluzii de audit si raportarea
1. Raportul auditorului cu privire la situatiile financiare
Auditorul trebuie sa revizuiasca si sa evalueze concluziile ce rezulta din probele de audit obtinute ca baza pentru exprimarea unei opinii asupra situatiilor financiare. Aceasta revizuire si evaluare implica luarea in considerare a faptului daca situatiile financiare au fost intocmite in conformitate cu un cadru general de raportare financiara acceptat, ce ar putea fi Standardele Internationale de Contabilitate, fie standarde si practici nationale relevante.
Raportul de audit trebuie sa contina in scris o exprimare clara a opiniei asupra situatiilor financiare considerate ca un intreg.
1.1. Elementele de baza ale raportului de audit 
Raportul de audit cuprinde urmatoarele elemente de baza, prezentate sub forma de mai jos (intrebarea 1):
o titlul
o destinatarul
o paragraful de deschidere sau introductiv
-identificarea situatiilor financiare auditate;
- declaratie privind responsabilitatea conducerii entitatii, precum si responsabilitatea auditorului;
o un paragraf referitor la aria de aplicabilitate (in care se prezinta natura unui audit):
-referire la Standardele Internationale de Audit sau la standardele nationale de audit;
-prezentare a raportului de audit efectuat.
o paragraful referitor la opinie, ce contine o prezentare a opiniei privind situatiile financiare;
o data intocmirii raportului;
o adresa organizatiei de audit;
o semnatura auditorului.
Titlul
Raportul auditorului ar trebui sa aiba un titlu corespunzator. In titlu poate fi utilizata notiunea "Auditor independent" pentru a deosebi raportul auditorului de rapoartele care pot fi intocmite de alte persoane, cum ar fi angajatii agentului economic, consiliul director sau alti auditori, care nu urmeaza sa respecte aceleasi cerinte ale conduitei profesionale, ca cele inaintate auditorului independent la auditul rapoartelor financiare.
Destinatarul
Raportul auditului trebuie sa contina informatia despre destinatar, caruia conform conditiilor angajamentului de exercitare a auditului si cerintelor legislatiei in vigoare, este adresat raportul auditorului. Raportul, de regula, este adresat actionarilor sau consiliului director al agentului economic, ale carui raporte financiare au fost auditate.
Paragraful de deschidere sau introductiv
Raportul de audit trebuie sa identifice situatiile financiare ale entitatii, care au facut obiectul auditului, cat si data si perioada acoperite prin aceste documente. Raportul trebuie sa mentioneze ca situatiile financiare sunt in sarcina (responsabilitatea) conducerii agentului economic si ca responsabilitatea auditului este de a exprima o opinie asupra situatiilor financiare pe baza auditului.
Situatiile financiare constituie reprezentarea faptelor de catre conducere. Pregatirea lor presupune ca directiunea face estimari contabile si aduce judecati care au o incidenta semnificativa, ca ea stabileste principiile si metodele contabile potrivite, care trebuie utilizate pentru pregatirea situatiilor financiare.
Aria de aplicabilitate
In paragraful referitor la aria de aplicabilitate se prezinta natura unui audit, cu referire la standardele Interntionale de Audit sau la standardele nationale de audit relevante.
Raportul auditului trebuie sa prezinte aria de aplicabilitate a auditului, declarand ca auditul a fost efectuat in conformitate cu Standardele de Audit. Aria de aplicabilitate a unui audit se refera la procedurile de audit considerate necesare pentru a atinge obiectul auditului.
Raportul trebuie sa includa o declaratie asupra faptului ca auditul a fost planificat si desfasurat, pentru a se obtine o asigurare rezonabila asupra situatiilor financiare si ca acestea nu contin erori semnificative. Eroare semnificativa in informatie este atunci cand respectivele informatii, care nu au legatura cu problemele aparute in situatiile financiare auditate, sunt declarate sau inregistrate in mod gresit.
Raportul trebuie sa releve faptul ca auditul include: 
- examinarea pe baza de teste, a probelor pentru sustinerea sumelor din situatiile financiare si a altor informatii prezentate; 
- evaluarea principiilor contabile folosite la intocmirea situatiilor financiare; 
- evaluarea estimarilor semnificative facute de catre conducere la intocmirea situatiilor financiare; 
- evaluarea prezentarii generale a situatiilor; 
-- declaratie a auditorului asupra faptului ca auditul confera o baza rezonabila pentru opinie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Concluzii de Audit si Raportarea.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 5 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!