Comunicațiile firmei

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Comunicarea reprezinta o trasatura esentiala si deosebit de importanta pentru existenta si dezvoltarea omului ca personalitate complexa. Omul a comunicat din totdeauna, inca din preistoric, cand predomina comunicarea directa de la om la om prin semne, simboluri, gesturi si mimica, iar procesul de comunicare a evoluat continuu, cand in zilele noastre se simte tot mai mult prezenta tehnologiei si mijloacelor moderne de comunicare (telefonul, intra si internetul, mass-media).

Din punct de vedere etimologic, termenul de comunicare provine din cuvantul de origine latina ,,comunico, -are", care, la randul sau se presupune a proveni din adjectivul ,,munis, - e", cu sensul de ,,care isi face datoria, indatoritor, serviabil"; cuvantul include deci ideea unei atitudini de deschidere, interes si bunavointa fata de celalalt/ceilalti.

Alti specialisti, considera ca termenul de comunicare este tot de origine latina, dar din cuvantul << cominecare >> cu sensul religios de << a se impartasi de la ... >>, unde simbolizeaza legatura cu Dumnezeu.

Astfel, in acest sens comun,

,,a comunica" inseamna ? ,,a face cunoscut, a da de stire, a informa,

- a instiinta, a spune ( despre oameni, comunitati sociale)

- a se pune in legatura, in contact cu;

- a vorbi cu ;

- a fi in legatura cu ,

- in contact cu, a duce la " ( DEX, 1979; p. 179).

Conceptul de comunicare a fost studiat si definit de numerosi specialisti, in diverse abordari: abordarea generala, psiho-sociologica, economica, manageriala, pedagogica sau educationala, juridica, militara, etc.

Iata cateva acceptiuni ale conceptului de comunicare :

- << Comunicarea reprezinta o diversitate de comportamente, procese si tehnologii prin care intelesul este transmis sau derivat prin informatii >> - M. Agrabian (Psigologia Comunicarii);

- << Comunicarea este un proces de emitere a unui mesaj si de transmitere a acestuia intr-o maniera codificata cu ajutorul unui canal catre destinatar, in vederea receptarii >>- Vlasceanu Mihaela (Dictionar de Sociologie >> ;

- << Comunicarea reprezinta un schimb de informatii, de opinii, de idei, realizata cu ajutorul limbajului, a altor coduri si semne, si reprezinta prima si cea mai larga forma de coexistenta sociala << - Dictionarul Enciclopedic managerial;

- Comunicarea reprezinta << o componenta de baza a functiei de coordonare si poate fi considerata ca principala activitate desfasurata de manageri >> - Tiberiu Zorletan.

Sintetizand esenta acestor acceptiuni acordate conceptului de comunicare, putem spune ca, in sens larg, comunicarea reprezinta un schimb de informatii ce transmite un mesaj intre indivizi, reprectiv intre un emitent (E) si receptor (R), printr-un sistem comun de simboluri, semne si comportamente.

1.2. EVOLUTIA ABORDARILOR PRIVIND COMUNICAREA

Elemente concrete de teoria comunicarii apar la platon si aristotel, care au institutionalizat comunicarea ca disciplina de studiu (alaturi de filosofie sau matematica) in lyceum si in academia greaca. epoca moderna a reprezentat avantul in ceea ce priveste comunicarea ca obiect de studiu si stiinta, care s-a dezvoltat sub toate aspectele, facand obiectul unor analize clasice si moderne.

In functie de contributia fiecarui autor la enuntarea cat mai completa si stabilirea principalelor elemente ale procesului de comunicare identificam urmatoarele abordari:

a). Abordarea lui Lawel este o abordare liniara, simplificata a procesului de comunicare prin care sunt stabilite reperele de baza, respectv : emitatorul (E), canalul de comunicare (C), mesajul (M) si receptorul (R). Aceasta abordare apartine scolii clasice, mai exact, Scolii comportiste, potrivit careia comunicarea reprezinta un simplu proces de transmitere a unui mesaj, de la emitent la receptor prin intermediul unui canal de comunicare, fara a mai surprinde modul de receptare si reactie a celul de primeste mesajul. Prin aceasta abordare se stabileste urmatoarele aspecte ale comunicarii :

o Cine comunica (E)?

o Prin ce mijloace (C)-

o Ce comunica (M) ?

o La cine sau Cui i se comunica (R) ?

In figura nr.1.1 este redata Abordarea lui Lawel privind procesul de comunicare :

Fig. nr.1.1. Abordarea lui Lawel

b) Abordarea lui Shannon este o abordare care aduce doua element in plus fata de abordarea lui Lawel, si anume aspectele privind

- codificarea mesajului (CM) transmis de catre emitator ;

- decodificarea mesajului (DM) primit de receptor.

Abordarea lui Shannon este redata schematic in figura nr.1.2. :

Fig. nr.1.2. Abordarea lui Shannon

c) Abordarea lui Wiener: completeaza precedentele realizari cu reactia si mesajul transmis de receptor, respectiv cu FEED-BACKUL procesului de comunicare, precum si perturbatiile interne si externe survenite in timpul comunicarii. Astfel, Wiener surprinde latura dinamica si complexa a procesului de comunicare, precum si obiectivele de baza ale comunicarii acelea : de a transmite

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comunicatiile Firmei.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
60 pagini
Imagini extrase:
59 imagini
Nr cuvinte:
17 917 cuvinte
Nr caractere:
105 404 caractere
Marime:
227.81KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
firma, comunicare, grupuri
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Profesorului:
Ionica Andreea
Sus!