Comunicarea nonverbală

Previzualizare referat:

Cuprins referat:

CUPRINS
Argument pag.4
Cap 1 Semnificatia comunicarii nonverbal pag. 5
Cap 2 Structura comunicarii nonverbal pag. 7
Cap 3 Aplicarea elementelor de comunicare nonverbal in negociere pag.8
Cap 4 Gesturile pag 11
Cap 5 Expresia fetei pag 12
Cap 6 Prezenta personal pag 14
Cap 7 Limbajul spatiului pag 15
Cap 8 Limbajul culorilor pag 16
Cap 9 Limbajul timpului pag 18
ANEXE
Bibiografie

Extras din referat:

ARGUMENT

Prin comunicarea nonverbala intelegem "transmiterea voluntara sau involuntara de informatii si exercitarea influentei prin intermediul elementelor comportamentale si de prezenta fizica a individului sau ale altor unitati sociale (grupuri sau unitati umane), precum si perceptia si utilizarea spatiului si timpului.

Mi-am ales aceasta tema deoarece consider ca foarte putini oameni pun accentul in viata de zi cu zi pe limbajul nonverbal. Ar trebui sa stim, sa invatam, importanta lui deoarece putem sa fim foarte usor manipulati si mintiti prin linbajul trupului. Fiecare persoana se foloseste de el voluntar sau involuntar dar cred ca nu realizam sau nu constientizam adevarata lui putere. Acesta lucrare a fost coordonata de doamna prof. ec. Prepelita Iuliana care mi-a pus la dispozitie bibliografia necesara si mi-a structurat lucrarea pe capitole.

Prin aceasta analiza as dori sa demonstrez importanta contributie a limbajului nonverbal, in special cea data de elementele fetei, cum o singura privire, o singura ridicare din spranceana poate insemna atat de mult. Comunicarea nonverbala poate inlocui , contrazice sau ajuta comunicarea verbala.

Comportamentul nonverbal are valoare comunicativa, este ambigu, exprima atitudinile noastre si sentimentele care le traim in acele momente, are aproape aceasi semnificatie in intreaga lume desi poarta o puternica amprenta culturala si sociala. Analiza structurii comunicarii nonverbale impune luarea in considerare a codurilor, modelelor si scopurilor specifice implicate. In comunicarea nonverbala se folosesc seturi de semene, coduri, care prin combinare dau o anumita structura. De exemplu, semnalele vizuale pot fi asociate semnalelor olfactive. De fapt, aceste semene sunt stimuli senzoriali care impresioneaza simturile omului (vaz, auz, pipait, miros). Pe baza semnelor si canalelor de transmitere a lor s-au propus multiple clasificari ale comportamentelor nonverbale si ale comunicarii nonverbale.

Mijloacele de comunicare nonlingvistice ,,au, in mod obisnuit, un caracter mai local, mai temporal si mai ambigu decat limbajul. Ele sunt prelingvistice sau extralingvistice, non-sistematice, de regula neinregistrate si invatate in mod informal. Sunt moduri de comunicare deschise colectivitatii si alegerii libere, legate direct de experienta personala si de interactiunea sociala, de lumea materiala concreta in care traieste omul". (cf. Denis McQuail)

In continuare vom intelege, semnificatia, importanta si mai ales ajutorul care ni-l ofera limbajul trupului in fiecare zi.

Cap 1 SEMNIFICATIA COMUNICARII NONVERBALE

In literatura de specialitate sunt mentionate nu o singura definitie a comunicarii nonverbale ci mai multe si toate sunt acceptate. Totul depinde din ce perspectiva este abordat procesul de transmitere a semnelor nonligvistice.

Comunicarea nonverbala este cumulul de mesaje, care nu sunt exprimate prin cuvinte si care pot fi decodificate, creand intelesuri. Aceste semnale pot repeta, contrazice, inlocui, completa sau accentua mesajul transmis prin cuvinte. Importanta comunicarii nonverbale a fost demonstrata in 1967 de catre Albert Mehrabian. In urma unui studiu, acesta a ajuns la concluzia ca numai 5% din mesaj este transmis prin comunicare verbala in timp ce 38% este transmis pe cale vocala si 55% prin limbajul corpului.

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comunicarea nonverbala.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
6/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
24 pagini
Imagini extrase:
24 imagini
Nr cuvinte:
5 069 cuvinte
Nr caractere:
28 046 caractere
Marime:
361.92KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
comunicare, literatura, studiu
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Sus!