Comunicarea internationala

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul I. Comunicarea internationala. Diferentele de cultura ...4
Capitolul II. Caracteristici ale omului de afaceri european ...6
Concluzii .10
Bibliografie ..11


Extras din referat Cum descarc?

Actualitatea si importanta temei studiate sunt destul de evidente intrucit in ultimul timp creste importanta afacerilor internationale reflectate de sutele de firme multinationale existente in majoritatea tarilor. Aceste firme fiind in cautarea unui nou tip de manager -  acela care poseda capacitatea si abilitatea de a " orchestra combinarea productiva a indivizilor cultural distincti si de a functiona eficient in diferite culturi". Astfel se considera a fi importanta cunoasterea si intelegerea unor elemente ca rasa, nationalismul, istoria, traditiile, teritoriul, religia, limba unui anumit popor pentru o comunicare eficienta si corecta in mediile de afaceri internationale.
Scopul lucrarii consta in evidentierea principalelor caracteristici ale omului de afaceri european.
Obiectivele lucrarii:
-  Sa descriu felul de a fi si de a negocia a omului de afaceri european;
-  Sa caracterizez modul de desfasurare a meselor de afaceri specifice stilului european;
-  Sa descriu modul de intilnire, comunicare, adresare si comportament ale omului de afaceri european;
-  Sa descriu subiectele ce trebuie abordate precum si cele de evitat in momentul conversatiei cu un om de afaceri european.
Obiectul studiului reprezinta omul de afaceri britanic, francez, german, mediteranian, nord-european. 
Baza informationala: monografii, surse internet.
Cuvinte-cheie: cultura, om de afaceri, 
CAPITOLUL I. COMUNICAREA INTERNATIONALA. DIFERENTELE DE CULTURA.
Persoanele din tari diferite au moduri diferite de a evalua lucrurile, cu atitudini si experiente diferite, cu puncte forte si slabiciuni diferite. La randul sau, diferentele conduc la atitudini divergente fata de multe lucruri, variind de la ce inseamna sa fii punctual la o intalnire la cum sa spui ,,nu" intr-o intelegere in afaceri. Diferentele de culturi nationale nu influenteaza numai comportamentul superficial, ci sunt si conditii esentiale pentru intelegerea valorilor adoptate de oamenii de afaceri. Fiecare persoana vine la masa tratativelor cu deprinderi si obiceiuri de care de multeori nu este constient si exista doar in subconstient. De exemplu,exista doua tipuri de comportamente extreme intre latini si anglo-saxoni: primii sunt adepti discursurilor, ceilalti sunt predispusi sa asculte; latinii au tendinta de a generaliza, iar anglo-saxonii suntdeosebit de analitici; latinii au o deosebita spontaneitate, in timp ce anglo-saxonii dovedesc un autocontrol remarcabil. Asta nu inseamnaca nu putem intalni un latin analitic sau un anglo-saxon spontan. Dar cultura, valorile, credintele, ideologiile si uzantele sociale determina un stil aparte de comunicare pentru un individ sau un grup de indivizi.
Cand se merge in strainatate pentru o scurta calatorie de afaceri, sau pentru a lucra intr-o anumita ramura a profesiunii cativa ani, persoana respectiva reprezinta atat patria sa cat si compania din care face parte. Ajungand intr-o alta tara, daca nu se cunoaste nimic despre ea, acest lucru va provoca in mod automat o insulta adusa poporului acestei tari. Oamenii vor crede ca sunt considerati lipsiti de importanta, ca nu intereseaza cine si ce sunt. Cheia succesului in afacerile internationale si in relatiile personale intr-o tara straina este de a invata cat mai mult despre tara respectiva si a dori sincer de a se integra intr-o cultura noua si diferita. In strainatate exista, desigur multe aspecte legate de afaceri(ore de munca, diferente legale si procedurale, practici comerciale etc.) la care vizitatorul trebuie sa se adapteze, daca vrea sa reuseasca.De asemenea, exista obiceiuri si atitudini atat de adanc inradacinate in propria sa cultura, incat el nu isi poate schimba reactia daca considera ceva jenant sau inacceptabil. Acest ,,ceva" poate varia de la un comportament in contradictie cu credinte religioase profunde pana la obiceiuri sociale aparent inofensive. Este sarcina gazdei sa-l faca pe oaspetele sau sa se simta degajat si nu exista nici o scuza pentru oaspetele care nu este familiarizat cu cele mai importante aspecte ale bunelor maniere pe care gazda le asteapta de la vizitator. La fel, gazda va fi impresionata de atentia cu care a fost acordata nevoilor sale prin respectarea obiceiurilor si traditiilor proprii acestui popor. Daca vor urma tratative in alta tara, nu uitati, ca veti comunica nu numai cu reprezentantii businessului, dar si cu populatia bastinasa, care nu sunt familiarizati cu detaliile etichetei in afacerile internationale. Pentru a evita confuzii, iar uneori si conflicte, mai bine din timp de facut cunostinta cu specificul comunicarii si comportamentului caracteristic acestei tari. 
Negocierile comerciale reprezinta un proces extrem de complex, care presupune foarte multe pregatiri, cu atat mai detaliate cu cat discutiile urmeaza sa se poarte la nivel international. De aceea, se impune ca negociatorul sa fie o persoana deschisa, cu o vasta cultura generala si, obligatoriu, cu o mare capacitate de a comunica. Suntem adeseori marcati de stereotipuri si nu suntem constienti de normele noastre culturale, ceea poate avea uneori consecinte grave. Ca urmare, atunci cind apare situatia de a negocia o afacere, se aud vorbele lui Pascal: ,,Ceea ce este adevarat pe o parte a Pirineilor, nu este adevarat pe partea cealalta". Factorii culturali se refera la anumite particularitati culturale care influenteaza stilul de negociere al negociatorului in functie de zona geografica din care provine. In functie de zona din care provin, negociatorii au modalitati diferite de a evalua situatiile, avand atitudini, experiente diferite, puncte-forte si slabiciuni diferite.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea internationala.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Malita, M. Zece mii de culturi, o singura civilizatie. Spre geomodernitatea secolului XXI., ed. a II-a revazuta, Ed. Nemira, Bucuresti, 2001.
2. Covas L.Cultura afacerilor. Chisinau, 2004;
3. Caraiani Gh., Georgescu T. Negocierea interculturala in tranzactiile comerciale internationale. Editura Universul Juridic, Bucuresti, 2006;
4. http://www.cursuri-formare-mediere.ro/docs/articles/1bdad8ea12-Negocierea%20de%20fiecare%20zi.pdf
5. http://conspecte.com/Cultura-organizationala/codul-manierelor-in-afacerile-internationale.html


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!