Comportamentul de piață al consumatorului

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 1813
Mărime: 16.28KB (arhivat)
Publicat de: Dumitru Botezatu
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Consumul este,impreuna cu productia si investitiile , un concept economic fundamental.Consumul reprezinta scopul final al activitatii economice al oamenilor. El consta in utilizarea bunurilor materiale si al serviciilor, conform destinatiei lor, pentru satisfacerea nevoilor individuale, ale unor grupuri sociale si ale societatii in ansamblul ei.¹

In societatile moderne, cea mai mare parte a bunurilor si serviciilor obtinute in procesul de productie (peste ¾)este destinata consumului individual al oamenilor si numai ¼ este pentru consumul productiv al intreprinderilor.

Totalitatea relatiilor economice care se stabilesc intre oameni in procesul de vanzare-cumparare a marfurilor o constituie piata.

In cadrul economiei de piata, majoritatea bunurilor si serviciilor pe care le consuma oamenii ajung in posesia lor in urma achizitionarii acestora ca marfuri prin intermediul pietei.²

¹Alexandru Farkas – Economia de piata, Micro, Macro, Mondoeconomie, pag.17.

²Manual pentru invatamantul superior – Economie Politica, pag. 231.

Serviciile de piata practicate in Romania, includ serviciile prestate, in principal pentru populatie, pentru agentii economici precum si serviciile generale de transporturi, posta, telecomunicatii.

Nevoia de marfuri se indentifica cu anticipatie permitand corelarea prin plan a volumului productiei cu nevoile consumatorilor. Nevoia de consum se manifesta mai intai sub forma unei lipse acute a ceva iar pe urma, a cererii de marfuri propriu-zise.

Dupa consumarea marfurilor, necesitatea satisfacerii din nou a trebuintelor genereaza o noua cerere de consum care se repeta apoi ca un proces continuu.

In cadrul economiilor de piata dezvoltate, consumatorul este agentul economic cu pozitia cheie, intregul circuit economic fiind subordonat exigentelor si intereselor sale. Intro astfel de economie producatorii sunt supusi consumatorilor, ei trebuind sa puna la dispozitia acestora marfuri diversificate din care sa cumpere cat mai multi. In vederea maximizarii profiturilor, fiecare intreprindere este obligata sa cunoasca cat mai bine nevoile si pretentiile consumatorilor.³

³Academia Romana, Societatea Romana de Statistica, Fundatia Nationala pentru Stiinta si Arta – Cunoaste Romania, pag. 232

Astfel se dezvolta extraordinar stiintele economice moderne dintre care marketingul ocupa un loc important. Pe piata bunurilor, in calitate de cumparatori apar: anumiti indivizi, intreprinderile, statul si agentii economici din strainatate.

In afara acestora pe piata bunurilor de consum intalnim si alti cumparatori, agenti economici, cum sunt de exemplu spitalele, scolile si alte institutii. Participarea gospodariilor familiale in circuitul economic, nu se rezuma numai la calitatea lor de consumatori ai bunurilor si serviciilor destinate consumului individual. Pentru ca acestia sa apara pe piata bunurilor de consum in calitate de cumparatori, mai intai trebuie sa se prezinte pe piata factorilor de productie in calitate de vanzatori , ofertanti de munca si depunatori de bani la banci si alte institutii financiare. De castigurile indivizilor pe piata factorilor de productie vor depinde in mare parte si posibilitatile de cumparare ale acestora pe piata bunurilor de consum.

Consumul de bunuri si servicii depinde de nivelul veniturilor , situatia de ansamblu a economiei, traditii si obiceiuri, varsta consumatorilor, mediul de provenienta (rural, urban) conditiile natural - geografice si

Preview document

Comportamentul de piață al consumatorului - Pagina 1
Comportamentul de piață al consumatorului - Pagina 2
Comportamentul de piață al consumatorului - Pagina 3
Comportamentul de piață al consumatorului - Pagina 4
Comportamentul de piață al consumatorului - Pagina 5
Comportamentul de piață al consumatorului - Pagina 6
Comportamentul de piață al consumatorului - Pagina 7
Comportamentul de piață al consumatorului - Pagina 8
Comportamentul de piață al consumatorului - Pagina 9
Comportamentul de piață al consumatorului - Pagina 10
Comportamentul de piață al consumatorului - Pagina 11
Comportamentul de piață al consumatorului - Pagina 12
Comportamentul de piață al consumatorului - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Comportamentul de Piata al Consumatorului.doc

Te-ar putea interesa și

Studiul Comportamentului Consumatorului de Produse Heidi pe Piața Locală

Capitolul I Studiul comportamentului consumatorului 1. Comportamentul consumatorului Comportamentul de cumpărare al consumatorului, ca domeniu...

Studierea Comportamentului de Cumpărare al Consumatorilor de pe Piața Sibiană pentru Produsul Cafea

Introducere Marketingul urmăreşte, prin funcţiile sale ca orice activitatea economică să genereze şi să fie fundamentată de creşterea eficienţei...

Proiect Breloc

REZUMAT INTRODUCTIV Proiectarea, crearea si lansarea unui nou produs pe o piata bine delimitata presupune o analiza detaliata a tuturor...

Lenjerie de Pat

I.Analiza pietei I.1Identificarea pietei Piata reprezinta un element important pentru marketing deoarece aici se intalnesc : domeniul de...

Comportamentul consumatorului de produse lactate - studiu de caz Albalact

CAP 1. PIATA PRODUSELOR LACTATE IN ROMANIA Laptele este primul aliment cu care omul vine în legǎturǎ din prima zi de viaţǎ. Este un aliment...

Analiza pieței apelor minerale

I Produsul 1.1Descrierea produsului Încă din cele mai vechi timpuri, apele minerale au fost considerate ca factori curative valoroşi, epoca...

Miere de albină - Alpina Carpatina

In anul 1991 ia nastere S.C. Apicola Pastoral Georgescu S.R.L. In 1995 este infiintat primul magazin, unde amatorii de produse apicole puteau gasi...

Cercetare de piață privind comportamentul consumatorului de detergenți de rufe

Capitolul I : Scop, obiective, variabile si ipoteze ale cercetarii Scopul cercetarii este cunoasterea obiceiurilor de cumparare si de utilizare a...

Ai nevoie de altceva?