Comportamentul de Achizitie al Organizatiei

Cuprins referat Cum descarc?

Memoriu justificativ 7
Capitolul I: Marketingul organizational
1.1. Ce este marketingului? 9
1.2. Locul marketingului in cadrul stiintelor economice.. 11
1.3. Conceptul de marketing interorganizational.. 13
1.4. Caracteristici ale marketingului interorganizational 14
Capitolul II: Mediul organizational
2.1. Macromediul intreprinderii.. 20
2.2. Micromediul intreprinderii.. 21
2.3. Relatiile intreprinderii cu mediul extern 22
Capitolul III: Procesul si comportamentul de achizitie al organizatiei
3.1. Notiuni generale privind comportamentul consumatorului 24
3.2. Specificul cererii pentru bunurile industriale. 25
3.3. Decizia de achizitie 26
3.4. Decidentii in cadrul procesului de achizitie 27
3.5. Factori de influentI 28
3.6. Etape ale procesului de achizitie 30
3.7. Comportamentul de achizitie al organizatiei.. 32
Concluzii 36
Bibliografie 37


Extras din referat Cum descarc?

Memoriu justificativ
In lumea contemporanI au loc mari prefaceri economice si sociale. Sub impactul revolutiei stiintifico - tehnice se produc adanci mutatii in structura economiei si in viata societItii.
In contextul progresului tehnic contemporan, economia tIrilor dezvoltate se caracterizeazI prin diversificarea crescandI a productiei, prin sporirea gradului de tehnicitate si de competitivitate a produselor. Toate acestea, precum si dezvoltarea continuI a tehnicii electronice de calcul (Internet, softuri specializate etc.), care permite prelucrarea rapidI a informatiilor, au creat posibilitIti pentru o mai adecvatI strategie si politicI a intreprinderii.
Dinamismul economico - social are legIturI cu aparitia marketingului, deci marketingul este produs al epocii contemporane. Marketingul apare tocmai ca o reactie fatI de procesul economic al separIrii tot mai pronuntate a productiei de consum, el ia nastere ca rezultat al cIutIrilor tot mai stIruitoare ale unor modalitIti eficiente de a reuni si coordona preocupIrile legate de productie cu cele legate de realizarea / vanzarea produselor, de a le corela cu cerintele efective de consum.
CercetIrile de marketing cunosc in prezent o mare dezvoltare, ele constituie astIzi o armI economicI eficientI in lupta concurentialI care se desfIsoarI in economia capitalistI, pentru cucerirea consumatorului de pe piata internI si externI purtandu-se o luptI necrutItoare.
Lucrarea de fatI isi propune sI ofere o privire de ansamblu asupra marketingului, a marketingului interorganizational - mai exact, avand ca obiectiv specific constientizarea importantei cunoasterii comportamentului de achizitie al unei organizatii de productie si nu numai.
MARKETINGUL ORGANIZATIONAL
Desi, se obisnuieste, de regulI, sI se considere drept moment de afirmare deplinI, teoreticI si practicI, a marketingului abia in epoca noastrI, aceasta nu inseamnI ignorarea unor activitIti de marketing desfIsurate pe o scarI destul de mare incI in perioada interbelicI, sau, izolat si in forme embrionare, chiar mai inainte.
Cunoasterea conceptului de marketing si aplicarea acestuia este important, deoarece se stie cI, oricat de bun ar fi un plan, in executia lui pot intervene o serie de probleme: pot interveni contracte noi, cereri noi care impun aprovizionIri noi, precum si alte probleme, ceea ce inseamnI cI intreprinderile sunt datoare sI tinI permanent seama de faptul cI indicatorii generali si prevederile din plan trebuie sI rIspundI cerintelor realizIrii concret a productiei fizice, a mIrfurilor care sunt necesare economiei intr-un moment sau altul.
1.1. Ce este marketingul?
Marketingul este stiinta si arta de a crea si gestiona relatii profitabile cu clientii, este o stiintI care trateazI prin analize si predictii cIile de obtinere a succesului in afaceri, prin metodele cele mai eficiente pe termene variabile: scurte, medii si lungi.
De-a lungul istoriei marketingului ca stiintI s-au inregistrat mai multe definitii ale acestuia. Astfel se va expune in continuare cateva dintre acestea. Asociatia AmericanI de Marketing defineste marketingul (1960) ca fiind " ansamblul dinamic al tuturor activitItilor comerciale care dirijeazI fluxul de mIrfuri si servicii de la producItor la consumator sau utilizatorul final". La aceastI definitie prof. E.J. McCarthy propune urmItoarea completare: "...in vederea satisfacerii cumpIrItorilor si indeplinirii obiectivelor intreprinderii". Mai tarziu profesorii americani E.J. McCarthy si Pereaulth aduce o definire mai completI, concluzionand cI marketingul "semnificI suma tuturor eforturilor dirijate de cItre o intreprindere in vederea satisfacerii consumatorilor sIi cu un profit". Yves Fournis este de pIrere cI marketingul este o cIutare a combinatiilor optimale de cantitIti, pret de cost, pret de vanzare, caracteristici ale produselor, cheltuieli comerciale, combinatii care tind sI maximizeze totalul beneficiilor intreprinderii fatI de anumite investitii. DupI Peter F. Drucker, marketingul nu este propriu-zis o activitate specializatI, el cuprinzand intreaga activitate a intreprinderii "vIzutI din punctul de vedere al rezultatului final, adicI din punctul de vedere al cumpIrItorului". Deci, preocuparea si responsabilitItile marketingului este de a pItrunde in toate domeniile intreprinderii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comportamentul de Achizitie al Organizatiei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!