Comportamentul Consumatorului

Extras din referat Cum descarc?

Consumatorul - definitie si trasaturi
Consumator este o persoana sau o gospodarie care cumpara bunuri si servicii pentru satisfacerea dorintelor sau a nevoilor. Toti indivizii si toate familiile sunt consumatori. Indiferent de forma de venit pe care o obtin sau de care beneficiaza, cheltuirea venituluipentru acoperirea diferitelor trebuinte si nevoi face din fiecare un consumator.
Fiecare individ apreciaza, intr-o anumita masura, are va fi venitul sau valoric, in decursul unei perioade de timp. In acelasi timp, fiecare persoana are o anumite cunostinte si poate intelege diferitele notiuni despre bunurile si serviciile pe care doreste sa le cumpere. Astfel, obiectivul oricarui individ se concretizeaza in acela de a cheltui venitul, limitat, de care dispune pentru a cumpara acea combinatie de bunuri si servicii care ii pot aduce o satisfactie maxima.
Un consumator obtine o anumita satisfactie sau utilitate prin consumarea unor bunuri, in decursul unei perioade de timp. Totalitatea bunurilor economice pe care le consuma un individ in decursul unei perioade de timp poarta denumirea de pachet de bunuri. Pentru a atinge obiectivul sau -maximizarea satisfactiei sau utilitatii prin folosirea unui venit monetar (valoric) dat- consumatorul trebuie sa fie capabil de a compara diferitele pachete de bunuri pe care le-ar putea alege si sa stabileasca o anumita ordine a preferintelor sale. Se considera faptul ca orice consumator prefera intotdeauna sa consume mai mult decat mai putin si ca, daca oricare doua pachete de bunuri ii dau aceeasi satisfactie, consumatorul este indiferent in alegerea unuia din cele doua pachete de bunuri.
Termenul de <<consumator>> este adesea folosit pentru a descrie doua categorii diferite de entitati de consum: consumatorul personal si consumatorul organizational.
Consumatorul personal este acel individ care cumpara bunuri si servicii pentru: uzul sau propriu (pasta de dinti, sapun, parfum etc.), folosinta in gospodarie (vase, set de tacamuri, aparate electronice), pentru un anumit membru al gospodariei sau un cadou pentru o alta persoana(o carte). Astfel, bunurile sunt cumparate pentru a fi introduse in consumul final al unor indivizi, denumiti consumatori finali.
Consumatorul organizational cuprinde atat entitatile(intreprinderile) al caror scop principal este obtinerea de profit, cat si organizatiile non-profit, agentii guvernamentale (locale sau nationale) si institutii de stat: scoli, biserici, spitale etc.
Comportamentul consumatorului - domeniu de studiu al economiei
Ca domeniu distinct al cunoasterii, primele studii privitoare la comportamentul consumatorului apar la mijlocul anilor `60. Pana atunci, investigarea comportamentului consumatorului a fost considerata un domeniu aplicativ psihologiei. 
Comportamentul consumatorului poate fi definit ca reprezentand totalitatea actelor decizionale, realizate la nivel individual sau de grup, legate direct de obtinerea si utilizarea de bunuri si servicii, in vederea satisfacerii nevoilor actuale si viitoare, incluzand procesele decizionale care preced si determina aceste acte. Notiunea de <<comportamentul consumatorului>> se refera la comportamentul pe care consumatorii il manifesta in cercetarea pentru cumparare, evaluare, folosire si debarasare de unele bunuri si servicii, de la care ei se asteapta sa le satisfaca nevoile si trebuintele pe care le au la un anumit moment dat. Pentru societatea contemporana, in care progresul tehnico- stiintific tinde in multe domenii sa inlocuiasca producatorul - om cu producatorul - masina, devine foarte importanta si semnificativa studierea comportamentului de consum, cu atat mai mult cu cat resursele rare cu intrebuintari alternative, pe care societatea umana le are la dispozitie, impun producerea numai a acelor bunuri si servicii care satisfac nevoile in cantitatile necesare. De aceea, cunoasterea si explicarea comportamentului de consum si cumparare a devenit o necesitate stringenta, ignorarea modului de manifestare a acestuia, producand grave dezechilibre. 
O acceptiune generala a teoreticienilor acestui domeniu este aceea ca studiul comportamentului consumatorului trebuie tratat ca un sistem, in centrul caruia se afla fiinta umana. O sinteza edificatoare a acestui mod de tratare este oferita de Philip Kotler, care a transpus problematica legata de comportamentul consumatorului in limbaj cibernetic. Potrivit acestei abordari, comportamentul consumatorului apare ca o <<iesire>>, respectiv ca un rezultat al unor <<intrari>> receptionate, evaluate si prelucrate de fiinta umana.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comportamentul Consumatorului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!