Componențele mediului de afaceri

Cuprins referat Cum descarc?

1. Introducere .3
2. Factorii politici ...4
3. Factorii economici ..5
4. Factorii sociologici .6-8
4.1 Factorii culturali ..6
4.2 Religia .8
5. Factorii tehnologici 8
6. Factorii legali .9
7. Mediul inconjurator si etica in afaceri ...9
8. Bibliografie ..10


Extras din referat Cum descarc?

1. Introducere Afacerile europene se refera la o varietate de activitati agricole, industriale sau din domeniul serviciilor si care implica agenti economici de pe tot cuprinsul Europei. Analiza mediului de afaceri incepe de obicei cu investigarea acelor factori sau influente care au o mai mare sau mai mica influenta asupra capacitatii organizatiei de a se pozitiona pe piata. Scopul este de a oferi o imagine clara asupra mediului pentru o dezvoltare strategica si de a sintetiza informatiile diverse (important este si modul in care ele sunt prelucrate si interpretate). O modalitate de analizare a mediul concurential este folosirea modelului celor cinci forte dezvoltat de M. Porter (1980). Acest model, cu aplicabilitate larga in numeroase situatii si ramuri economice, reuseste sa surprinda cele mai importante elemente din dinamica unei industrii. Acesti factori sunt semnificativi pentru evolutia ulterioara a firmei. Forta si importanta fiecaruia va varia de la piata la piata, dar toti sunt relevanti cand analizam conditiile in care evolueaza o firma. Acesti factori sunt: - capacitatea de negociere a cumparatorilor - capacitatea de negociere a furnizorilor - produsele sau serviciile care pot substitui oferta firmei - potentialii noi intrati pe piata - competitorii deja instalati pe piata. Mediul de afaceri se refera la conditiile in care firmele europene opereaza implicand un numar mare de forte ce actioneaza in acest mediu si pe baza careia companiile isi fundamenteaza strategiile, tacticile si activitatile de zi cu zi. O metoda de analiza a componentelor mediului de afaceri este reprezentata de metoda PESTLE: -  P-factorii politici -  E-factorii economici -  S-factorii sociologici -  T-factorii tehnologici -  L-factorii legali -  E- mediul inconjurator si etica in afaceri
Forta fiecarei componente si modul in care interactioneaza unele cu altele variaza de la tara la tara. Astfel, si comportamentul firmelor va trebui sa se adapteze conditiilor specifice. Caracteristicile individuale ale fiecarei afaceri, cum ar fi patronatul, abilitatea managementului, politica de resurse umane etc., va particulariza si succesul fiecarei firme. 2. Factorii politici
Puterea politica poate incuraja lumea afacerilor prin crearea unui climat de stabilitate izvorat din aplicarea corecta a unor reglementari, fara discriminari, si prin cultivarea unei perceptii obiective a mecanismului economiei si afacerilor pe scheletul unui aparat institutional bine articulat. Credintele politice ale guvernelor si politicile prin care ele si le pun in aplicare au un impact major asupra mediului european al afacerilor. Ele se reflecta mai ales in politicile economice, mai ales cele care vizeaza cresterea economica. Dar si alte politici au efecte majore asupra climatului economic. Un alt aspect se refera la faptul ca, in situatii de somaj ridicat sau in contextul altor probleme sociale grave, europenii cauta vinovati. Uneori se considera ca politica din domeniul imigrarii pe care o practica acel stat este la baza acestor probleme (au devenit tinte pentru miscari de protest sau chiar acte de violenta - minoritatea turca in Germania, imigrantii din Africa de Nord in Franta etc.). De exemplu, in Vitrolles (sudul Frantei) puterea a fost castigata printrun program care prevedea lege si ordine, reducerea taxelor si o politica activa de lupta impotriva imigrantilor. Fortele de politie s-au dublat si s-au imbracat in tinute care aminteau de regimul fascist, se dadea un premiu (800 franci) pentru fiecare copil nascut care era francez sau cetatean european. Tribunalul a considerat acest lucru ca ilegal. Totusi, sprijinul pentru Frontul National (Jean-Marie le Pen) a crescut in ultimul timp in randul membrilor mai tineri din clasa de mijloc care sunt concurati de imigrantii din Africa de Nord. In afara de aspectele morale ale discriminarii rasiale si religioase, o astfel de politica impiedica functionarea pietei unice care promoveaza libera circulatie a fortei de munca si a capitalului si oportunitati egale pentru toti. Sudul Frantei, ca si alte zone, este dependent de agricultura si turism, astfel ca potentialii investitori pot evita aceste zone, avand temeri legate de problemele care pot aparea in cazul unor activitati in aceste zone.


Fisiere in arhiva (1):

  • Componentele mediului de afaceri.pdf

Imagini din acest referat Cum descarc?

Bibliografie

1) Mediul de afaceri european. Ion Gr. Ionescu, pag. 39-45
2) https://www.scribd.com/document/16054992/Afaceri-in-Mediul-European
3) http://www.revistadestatistica.ro/suplimente/2013/3_2013/srrs3_2013a34.pdf
4) http://constanta.ucdc.ro/bibl_digit/2/7%20Mediul%20de%20afaceri.pdf
5) https://docslide.com.br/documents/mediul-afaceri-european-neculita.html


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!