Competivitatea companiei Coca-Cola

Extras din referat Cum descarc?

"Always Coca - Cola", intodeauna Coca - Cola, a devenit in zilele noastre sloganul "omniprezent in mass-media tuturor meridianelor lumii, iar prin produsele sale, Coca - Cola ramane una din cele mai puternice firme, considerata drept cea mai recunoscuta marca, centrul celui mai mare si mai bine pus la punct sistem de productie si distributie de pe fata pamantului.
Coca - Cola este bautura racoritoare care este savurata de sute de milioane de ori pe zi de oameni de pe tot globul. Forma familiara a sticlei de Coca - Cola si sigla, care sunt marci inregistrate, sunt cele mai recunoscute simboluri comerciale din lume.
"Istoria Coca - Cola" este povestea produsului cu cel mai mare succes din istoria comertului si a oamenilor carora li se datoreaza atractia sa unica.
Dr. John Styth Pemberton, un farmacist local, a produs conform legendei, siropul pentru Coca - Cola intr-un vas de arama pe un trepied, in curtea din spatele casei sale. A dus un borcan cu noul produs la o farmacie de pe aceeasi strada, unde a fost testat si pus in vanzare cu cinci centi paharul. Primul anunt publicitar pentru "Coca - Cola", a aparut in The Atlanta Journal. Dr. Pemberton nu si-a dat niciodata seama de potentialul bauturii pe care o crease. Treptat, a vandut parti ale afacerii sale diferitilor parteneri si chiar inainte de moartea sa, in 1888, si-a vandut actiunile ramase lui G. Candler. Candler, un om de afaceri din Atlanta cu o mare intuitie in materie de afaceri, a continuat sa cumpere drepturi suplimentare si a obtinut controlul in totalitate al afacerii. Marca inregistrata "Coca - Cola", folosita pe piata din anul 1886, a fost inregistrata la Biroul de Inventii. 
Crezand cu fermitate in publicitate, Candler a dezvoltat eforturile depuse de doctorul Pemberton in domeniul marketing-ului, distribuind mii de cupoane pentru o sticla de Coca - Cola gratuita. A promovat continuu produsul, distribuind suveniruri, calendare, evantaie, ceasuri, urne si multe altele, toate cu marca inregistrata Coca - Cola. Afacerea a continuat sa se dezvolte si in anul 1894 s-a deschis in Dallas (Texas), prima fabrica de producere a siropului din afara orasului Atlanta. Altele s-au deschis la Chicago (Illinois) si la Los Angeles (California), in anul urmator.
In urmatorii 20 de ani, numarul de fabrici a crescut de la doua la peste 1000, 95% dintre ele fiind in proprietatea localnicilor si cu angajati ai acestora.
Odata cu dezvoltarea afacerii, realizarea unui echipament de imbuteliat de mare viteza si a unor mijloace de transport tot mai eficiente au permis imbuteliatorilor sa serveasca mai multi clienti, cu un numar mai mare de produse.
The Coca - Cola Campany si reteua ei de imbuteliatori cuprind cel mai sofisticat si extins sistem de productie si distributie din lume.Mai mult decat atat, acest sistem inseamna oameni devotati care lucreaza din greu pentru a vinde Coca - Cola, Coca - Cola Light, Sprite, Fanta.
COCA - COLA este o bautura racoritoare in varsta de peste 100 de ani si care a aparut ca orice altceva decat o bautura racoritoare. COCA - COLA a fost la inceput un medicament. ,,O bautura delicioasa, invioratoare, racoritoare, fiind un medicament pentru afectiunile nervoase, dureri, nevralgii, isterii, melancolii", spunea unul din primele anunturi publicitare.
In anii douazeci insa COCA - COLA nu mai avea nici un concurent. Singura problema a companiei era cum sa mareasca consumul de bauturi racoritoare pe cap de locuitor, care a crescut incet de la 2.4 galoane in 1919 la 3.3 galoane in 1929 (astazi este de 40 de galoane). Reclamele COCA - COLA incercau sa stimuleze consumul: ,,Setea nu cunoaste anotimp"-1922, ,,Pauza care te invigoreaza"-1929. Criza din anii treizeci a ajutat concurenta, mai ales PEPSI COLA si ROZYAL CROWN, sa urce. Ideea de baza era sticla de 12 uncii care s-a vandut la acelasi pret cu sticla COCA - COLA de numai 6.5 uncii. PEPSI COLA a avut ideea inca din 1934, dar abia din 1939 (la sosirea lui Walter Mack) a fost pusa in miscare. A fost creat si un cantec de reclama radio, pe muzica celebrului John Peel:
,,PEPSI COLA are acum
Doispe uncii, mult mai mult;
PEPSI COLA bea si tu, 
Tot un banut, dar de doua ori mai mult!" 
A fost o strategie stralucita, executata cu maiestrie, si-a atins tinta, mai ales la tineri. In materie de dulciuri sau racoritoare, cei mici vor mai degraba cantitate decat calitate. Si totul s-a facut cu un buget pentru publicitate foarte limitat. In 1939 COCA - COLA a cheltuit 15.000.000 de dolari pentru reclama, iar PEPSI COLA - 600.000. Acum COCA - COLA erau la serviciu: nu puteau creste cantitatea decat daca renuntau la mai bine de un miliard de sticle de 6.5 uncii. Nici pretul nu puteau sa-l scada, din cauza sutelor de mii de automate de o fisa.


Fisiere in arhiva (1):

  • Competivitatea Companiei Coca - Cola.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!