Competivitatea companiei Coca-Cola

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 2190
Mărime: 18.21KB (arhivat)
Publicat de: Miron Danilă
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Nechita Daniela

Extras din referat

“Always Coca - Cola”, întodeauna Coca - Cola, a devenit în zilele noastre sloganul "omniprezent în mass-media tuturor meridianelor lumii, iar prin produsele sale, Coca - Cola rămâne una din cele mai puternice firme, considerată drept cea mai recunoscută marcă, centrul celui mai mare şi mai bine pus la punct sistem de productie şi distributie de pe fata pământului.

Coca - Cola este băutură răcoritoare care este savurată de sute de milioane de ori pe zi de oameni de pe tot globul. Forma familiară a sticlei de Coca - Cola şi sigla, care sunt mărci înregistrate, sunt cele mai recunoscute simboluri comerciale din lume.

"Istoria Coca - Cola" este povestea produsului cu cel mai mare succes din istoria comertului si a oamenilor cărora li se datorează atractia sa unică.

Dr. John Styth Pemberton, un farmacist local, a produs conform legendei, siropul pentru Coca - Cola într-un vas de aramă pe un trepied, în curtea din spatele casei sale. A dus un borcan cu noul produs la o farmacie de pe aceeasi stradă, unde a fost testat şi pus în vânzare cu cinci centi paharul. Primul anunt publicitar pentru "Coca - Cola", a apărut în The Atlanta Journal. Dr. Pemberton nu si-a dat niciodată seama de potentialul băuturii pe care o crease. Treptat, a vândut părti ale afacerii sale diferitilor parteneri si chiar înainte de moartea sa, în 1888, si-a vândut actiunile ramase lui G. Candler. Candler, un om de afaceri din Atlanta cu o mare intuitie în materie de afaceri, a continuat să cumpere drepturi suplimentare si a obtinut controlul în totalitate al afacerii. Marca înregistrată "Coca - Cola", folosită pe piată din anul 1886, a fost înregistrată la Biroul de Inventii.

Crezând cu fermitate în publicitate, Candler a dezvoltat eforturile depuse de doctorul Pemberton în domeniul marketing-ului, distribuind mii de cupoane pentru o sticlă de Coca - Cola gratuită. A promovat continuu produsul, distribuind suveniruri, calendare, evantaie, ceasuri, urne si multe altele, toate cu marca înregistrată Coca - Cola. Afacerea a continuat să se dezvolte si în anul 1894 s-a deschis în Dallas (Texas), prima fabrică de producere a siropului din afara orasului Atlanta. Altele s-au deschis la Chicago (Illinois) si la Los Angeles (California), în anul urmator.

În urmatorii 20 de ani, numarul de fabrici a crescut de la doua la peste 1000, 95% dintre ele fiind în proprietatea localnicilor si cu angajati ai acestora.

Odata cu dezvoltarea afacerii, realizarea unui echipament de îmbuteliat de mare viteza si a unor mijloace de transport tot mai eficiente au permis îmbuteliatorilor să servească mai multi clienti, cu un număr mai mare de produse.

The Coca – Cola Campany şi reteua ei de imbuteliatori cuprind cel mai sofisticat si extins sistem de productie si distributie din lume.Mai mult decât atât, acest sistem inseamnă oameni devotati care lucrează din greu pentru a vinde Coca - Cola, Coca - Cola Light, Sprite, Fanta.

COCA - COLA este o băutură răcoritoare în vârstă de peste 100 de ani şi care a apărut ca orice altceva decât o băutură răcoritoare. COCA - COLA a fost la început un medicament. „O băutură delicioasă, înviorătoare, răcoritoare, fiind un medicament pentru afecţiunile nervoase, dureri, nevralgii, isterii, melancolii”, spunea unul din primele anunţuri publicitare.

În anii douăzeci însă COCA - COLA nu mai avea nici un concurent. Singura problemă a companiei era cum să mărească consumul de băuturi răcoritoare pe cap de locuitor, care a crescut încet de la 2.4 galoane în 1919 la 3.3 galoane în 1929 (astăzi este de 40 de galoane). Reclamele COCA - COLA încercau să stimuleze consumul: „Setea nu cunoaşte anotimp”-1922, „Pauza care te învigorează”-1929. Criza din anii treizeci a ajutat concurenţa, mai ales PEPSI COLA şi ROZYAL CROWN, să urce. Ideea de bază era sticla de 12 uncii care s-a vândut la acelaşi preţ cu sticla COCA - COLA de numai 6.5 uncii. PEPSI COLA a avut ideea încă din 1934, dar abia din 1939 (la sosirea lui Walter Mack) a fost pusă în mişcare. A fost creat şi un cântec de reclamă radio, pe muzica celebrului John Peel:

„PEPSI COLA are acum

Doişpe uncii, mult mai mult;

PEPSI COLA bea şi tu,

Tot un bănuţ, dar de două ori mai mult!”

A fost o strategie strălucită, executată cu măiestrie, şi-a atins ţinta, mai ales la tineri. În materie de dulciuri sau răcoritoare, cei mici vor mai degrabă cantitate decât calitate. Şi totul s-a făcut cu un buget pentru publicitate foarte limitat. În 1939 COCA - COLA a cheltuit 15.000.000 de dolari pentru reclamă, iar PEPSI COLA - 600.000. Acum COCA - COLA erau la serviciu: nu puteau creşte cantitatea decât dacă renunţau la mai bine de un miliard de sticle de 6.5 uncii. Nici preţul nu puteau să-l scadă, din cauza sutelor de mii de automate de o fisă.

Preview document

Competivitatea companiei Coca-Cola - Pagina 1
Competivitatea companiei Coca-Cola - Pagina 2
Competivitatea companiei Coca-Cola - Pagina 3
Competivitatea companiei Coca-Cola - Pagina 4
Competivitatea companiei Coca-Cola - Pagina 5
Competivitatea companiei Coca-Cola - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Competivitatea Companiei Coca - Cola.doc

Te-ar putea interesa și

Comunicarea de Marketing și Promovarea la Compania Coca-Cola

INTRODUCERE „Nevoia de comunicare reprezintă un element definitoriu pentru orice relaţie interumană. În prezent, multitudinea de canale şi de...

Strategii de marketing-vânzări în Cadrul Companiei Coca-Cola

INTRODUCERE În actualul peisaj economico-social din ţara noastră -marcat de instalarea treptată a mecanismului unei pieţe libere, de afirmare de...

Comunicarea Integrată de Marketing în Lansarea Produsului Coca-Cola Zer0

Introducere Comunicarea integrată de marketing este un concept care se necesita să apără în condiţiile în care există atâtea mărci care comunică...

Strategia de marketing la Coca Cola

1. CONCEPTUL DE MARKETING 1.1. Definiţia conceptului de marketing Apariţia marketingului şi larga lui promovare în activitatea practică trebuie...

Strategii de Afaceri și Avantajul Competitiv al Firmelor Multinaționale

Introducere In timpul crizelor economice, companiile işi pot transforma cu indrăzneală poziţia competitivă, profitând de noile oportunităti care...

Coca Cola

Introducere Coca cola a reuşit să-şi facă simţită prezenţa pe piaţa internaţională printr-o serie de promovări masive ale băuturilor răcoritoare...

Analiză comparativă a două mărci

Scurta prezentare a pietei bauturilor racoritoare din Europa de Sud-Est In ultimii ani, in Europa de Est oferta de bauturi racoritoare este tot...

Piața întreprinderii - Coca Cola

Scurt istoric Inceputul din Atlanta 1886-1892 Era 1886 si in New York Harbor muncitorii construiau Statuia Libertatii. La opt sute de mile...

Ai nevoie de altceva?