Companiile de tip E-business

Previzualizare referat:

Extras din referat:

In cel mai simplu sens al cuvantului e-business este folosirea Internetului pentru a reinnoi si transforma caile de comert traditionale. Multe companii au inteles acest lucru si au inceput evolutia de la afacerea traditionala la cea de e-business. Cele mai multe sunt pe calea cea buna. Accesibilitatea la Internet au schimbat pentru totdeauna asteptarile clientilor fata de suport, promptitudine si disponibilitatea continua. In cativa ani din bune motive e-business a devenit din concept o realitate. Functioneaza pentru toata lumea: clienti, afaceri si guvern. Valorile cele mai importante ale e-business sunt reducerea costurilor, satisfacerea clientilor. Acestea sunt doar o picatura din ocean. Realizand beneficiile e-business-ului multe companii cauta sa-si introduca afacerea pe Internet.

Inca de la inceputul anilor 1990, termenul de "Societate Informationala" a inceput sa fie utilizat pentru a descrie numeroasele si variatele schimbari in economie, politica, cultura si, in general, in ansamblul societatii, de dezvoltarea rapida a tehnologiilor moderne de informatii si comunicatii. Semnalata de mai multa vreme, era informationala ia treptat locul celei industriale si societatea traditionala este inlocuita de societatea informationala. Procesul este imperceptibil si se petrece practic sub ochii nostrii. Fiinta umana este facuta sa comunice. In noua societate, cea de tip informational, comunicarea, transferul si schimbul de informatii se desfasoara prin intermediul sistemelor tehnice. Atunci cand se vorbeste despre societatea informationala se are in vedere inainte de toate conectarea unui numar nelimitat de computere prin intermediul retelelor de telecomunicatii. Punerea la un loc a datelor stocate digital, textelor, suntetului si imaginii ( multimedia au condus la raspandirea utilizarii sistemelor moderne de telecomunicatii, a computerelor personale si serviciilor electronice de informatii. Internetul, o retea globala de informatii, s-a transformat in platforma globala de telecomunicatii. Cetatenii societatii industriale europene sunt in fata necesitatii de a reconsidera modalitatile de transfer a informatiilor, adaptandu-le noilor cerinte si tehnologii. Societatea informationala va fi dominata in principal de industria de calculatoare, telecomunicatii si media. Aceste industrii vor deveni industrii de baza in urmatoarele decenii, avand un rol stimulator pentru celelalte. Banci, intreprinderi de productie, agricultura si servicii vor fi afectate de aceasta dezvoltare fundamentala. Acelasi lucru se va intampla si cu statele lumii. Competitivitatea globala a acestora va fi direct legata de capacitatea de a dezvolta infrastructura de comunicatii si de a asigura conectarea la retelele globale de infomratii. Noua societate informationala aduce cu sine o serie de oportunitati deosebite: constrangerile spatiale si temporale ( de granite si timp) in materie de comnicatii au fost mult reduse, informatiile pot fi prelucrate, stocate si transferate rapid, preturile serviciilor legate de transferul informatiei sunt in continua scadere.

Entuziastii societatii informationale au descoperit mijloacele pein care au creat o comunitate, o lume virtuala, pentru a contrabalansa constrangerile societatii industriale. Pe de alta parte, scepticii deplang prapastia de cunostinte intre elitele informaticii si grupurile dezavantajate social si critica slaba calitate a datelor pe mereu congestionatele autorute ale informatiei. Unicul mod de a obtine acceptarea din partea oamenilor este dezvoltarea competentelor la nivelul mediu si accesul democratic la informatii. Exista astazi un larg consens in a se considera de catre academicieni, politicieni si oameni de afaceri ca progresul in domeniul tehnologiilor informatiilor si comunicatiilor va afecta in mod substantial structura societatii umane. Societatea informationala nu numai ca va deschide noi canale de comunicatie intre oameni ci va avea un impact important asupra modului in care traim, invatam, muncim, consumam, interactionam cu administratia si ne distram. Avand in vedere impactul noilor tehnologii asupra societatii, educatia si perfectionarea vor juca un rol crucial in familiarizarea oamenilor cu schimbarea.

Tranzitia catre societatea informationala, globalizarea, progresul stiintific si viteza sa nebuna, toate acestea fac ca oamenii sa fie confruntati cu o avalansa de informatii. In societatea informationala individul va fi asaltat de un flux urias de informatii. Usurinta in utilizarea retelelor infomationale si cunoasterea continutului bazelor de date reprezinta insusiri de baza pentru contemporanul erei informationale. Scurta istorie a Internetului si World Wide Web arata importanta contributiei paginilor Web la dezvoltarea activitatilor comerciale pe Internet. Prin Web sunt introduse programe si aplicatii care ofera posibilitatea simplificarii orientarii si cautarii pe Internet, facandu-l mult mai accesibil pentru scopuri comerciale si private. Prima retea de comunicare electronica a fost infiintata in 1969, cand 4 universitati din Statele Unite ale Americii, impreuna cu Departamentul Apararii al SUA, au dezvoltat o

Bibliografie:

1. Victor-Valeriu Patriciu, Sisteme electronice de plati, www.academiainternet.ro, 2002

2. Ionut Ancutescu, "Enter" pentru Legea comertului electronic, Capital nr.16/2002

3. http://www.avocatnet.ro/primele/eseistica/nr%204/comert%20electronic.htm#sus

4. http://concorde.utcluj.ro/old_course/cci/Comert%20electronic.htm

5. http://www-3.ibm.com/e-business/

6. http://www-3.ibm.com/e-business/doc/content/casestudy/

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Companiile de tip E-business.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
28 pagini
Imagini extrase:
28 imagini
Nr cuvinte:
10 170 cuvinte
Nr caractere:
55 898 caractere
Marime:
40.55KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
companii, firme, Economie
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
An de studiu:
II
Sus!