Istoricul companiei SONY Compania Tokyo Telecommunications Engineering (redenumita ulterior Sony), a fost constituita in anul 1946, de catre Akio Morita si Masaru Ibuka, timp in care Japonia suporta consecintele celui de-al doilea razboi mondial, fiind devastata de armatele americane, care se aflau pe teritoriul ei si de bombele atomice. Businessul era initial menit pentru reparatii de radio-uri si isi avea sediul intr-un magazin avariat de bombe. Primul pas catre realizarea pe piata a fost crearea aparatelor electonice pentru prepararea orezului, insa aparatele nu au cunoscut succes din cauza defectelor care au cauzat nemultumiri din partea cumparatorilor. La momentul actual, Sony este una dintre cele mai spectaculoase si prospere corporatii din lume. Desi a avut un debut nefericit in mijlocul ruinelor din Tokio, urme adanci ale bombardamentelor din al doilea Razboi mondial, Sony este astazi principalul furnizor de echipamente electronice la nivel mondial. Etimologic vorbind, numele companiei Sony a fost creat din combinatia a doua cuvinte. Primul cuvant este ,,Sonus", de origine latina, ce are conotatia de ,,sunet" ( el reflecta debutul companiei ca producator de echipamente audio), iar cel de-al doilea cuvant ,,sonny", provine din engleza ,si inseamna ,, fecioras". Cuvintele au fost combinate pentru a arata ca ,,Sony" este un grup foarte restrans de oameni tineri care au o pasiune si o energie nelimitata fata de creatie. Motto-ul Sony este: "Sony, ca nimeni altul". Masaru Ibuka si-a dorit sa creeze o fabrica ideala, in care sa accentueze spiritul de libertate si lipsa de prejudecati. Un exemplu al creativitatii si originalitatii pentru angajati a servit ,,Ridelul de vinil", acesta este un dispozitiv mic, sub forma unui autocar, care se deplaseaza pe discul de gramofon, pentru a reda muzica. Crezul lui Ibuka a fost acela ca "visele sunt sursa inovatiei si ca Sony va face ceea ce altii nu vor reusi." Fiind mai pragmatic, mesajul lui Akio Moritta a fost urmatorul: "Pietele nu exista, ele sunt create". Sony este o corporatie conglomerat multinationala cu sediul in Tokyo, Japonia. Aceasta este una din marele conglomerate de media din lume a carui venit anual este circa 88.7 miliarde de dolari (dupa inregistrarile din 2008). Sony este unul din liderii producatori de electronice, video, comunicatii, console de jocuri video si produse din domeniul tehnlogiei infornationale pentru cosumatorul obisnuit si piata de profesionisti. In anii 50, Ibuka a calatorit in State si a obtinut licenta pentru tehnologia tranzistoarelor Bell, o premiera pentru o companie japoneza. Tranzistorii aveau aplicatii militare la acea vreme in Japonia, dar Ibuka si Morita au dorit sa le foloseasca la comunicatii. Compania a atins apogeul succesului in anul 1955, cind au lansat pe piata Sony TR-55, primul aparat radio cu tranzistori produs in Japonia, iar in 1961, primul televizor cu tranzistor din lume. Astfel, in 1955 au fost vandute radiouri in numar de 100 000 de unitati, iar in 1958, produsele realizate a atins un numar de 5 milioane. In anii 60, 70 si 80 Sony a avut o contributie majora asupra intregii economii a Japoniei, tot in aceasta perioada si-a inceput activitatea si in alte domenii, precum cinematografie (Sony Pictures) apartanandu-i studiourile de filme TriStar Pictures si Columbia Pictures, asigurari (Sony Life) si chiar domeniul bancar (Sony Bank) in cadrul caruia se ocupa cu activitati de leasing si imprumururi. Un moment crucial in istoria firmei era fondarea lui Sony Corporation of America in anul 1960, iar in urmatoarele decenii conceptul de "made in Japan" avea sa ajunga garantia calitatii datorita celor de la Sony. Primul player muzical portabil Walkman, lansat in anul 1979 a adus o schimbare radicala in modul in care oamenii ascultau muzica, fara a cara dupa ei echipamente voluminoase. Designul acelor playere era foarte practic si brandul avea sa ramana activ multe decenii, aplicat ulterior si unor CD playere, ba chiar si unor playere video, modele cu Mini Disc, MP3 playere si in cele din urma telefoane. In anii 80 Sony producea computere sub numele brandului creat VAIO, majoritatea fiind vandute in Japonia totusi. Brandul VAIO s-a dovedit a fi un experiment, mai ales in fata problemelor cu bateriile ce explodau in anul 2006, avand ca rezultat cea mai mare retragere de produse din istorie. Nici cu tabletele nu le-a mers mai bine, cele cateva modele ale firmei fiind apreciate, dar nereusind sa depaseasca iPadul sau modelele Samsung. Intre timp si brandul Vaio de laptopuri a fost externalizat. Multinationala debuta in 2001, prin parteneriatul dintre Sony si Ericsson, iar initial firma a mers in pierderi in 2001 si 2002. Profitul a inceput in 2003, iar Sony Ericsson avea se remarce prin modele de telefoane cu design excelent, camere foarte bune si multimedia mult peste rivali. Era neobisnuit ca la acele vremuri sa ai o camera foarte buna pe un telefon mobil. Sony Ericsson a mers excelent pana in 2008, cand a fost lovita fatal de recesiune si de iPhone. De atunci a inceput scaderea de vanzari, au inceput concedierile si s-a intrat dupa si in faza Xperia, cu smartphone-uri acoperind diferite segmente de piata, atat midrange, cat si entry level. Daca in 2009 Sony Ericsson era al patrulea cel mai mare producator de telefoane, in 2010 se afla pe locul 6, iar in 2013 cota era de doar 2%.
REFERINTE BIBLIOGRAFICE 1. Informatii despre compania SONY, disponibil la pagina web [https://campaign.odw. sonyeurope.com/dynamic/legal/companyinfo/companyInformation.jsp?country=ro& anguage=ro] (accesat la: 22.02.19) 2. Povestea fondatorului Sony, disponibil la pagina web [https://www. businessmagazin. ro/special/povestea-fondatorului-sony-a-lasat-afacerea-familiei-cu-sake-si-sos-desoiapentru-elect ronice-13942579] (accesat la: 22.02.19) 3. Sony, disponibil la pagina web [https://ro.wikipedia.org/wiki/Sony] (accesat la: 22.02.19) 4. ???epec??e ?a??? o Sony, disponibil la pagina web [http://muzey-factov.ru/tag/sony] (accesat la: 22.02.19)
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).