Comerțul Mondial de Parfumerie

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Scurt istoric

Cuvantul parfum, folosit in zilele noastre, provine din limba latina "per fumus" si inseamna "prin fum". Parfumeria, sau arta prepararii parfumurilor, a luat nastere in Mesopotamia antica si Egipt, si a fost rafinat in continuare de Romani si Persi. Folosite initial de egipteni in ritualurile religioase si in ceremoniile de purificare, parfumurile i-au fascinat ulterior si pe greci, romani si islamici. Caderea Imperiului Roman marcheaza o perioada neagra in istoria parfumurilor, acestea pierzandu-si din popularitate. Secolul XVII a fost cu siguranta perioada de glorie a parfumurilor, "must have-ul" secolului fiind manusile parfumate. Curtea regelui Ludovic al XV-lea era denumita sugestiv "curtea parfumata", intrucat parfumurile erau folosite obsesiv atat pe piele cat si pe mobilier si haine.

Egipt

Egiptenii au fost primii care au trecut parfumul in cultura lor in timpul reginei Sheeba. De la ceremoniile religioase care implicau arderea de tamaie pana la imbalsamarea mortilor, parfumul era o parte integra a vietii egiptene. Cel mai important parfum folosit de egipteni era Kyphi. Egiptenii au fost de asemenea primii care isi inmiresmau corpul cu arome de scortisoara si miere.

Persia.

In Persia parfumul era deasemenea un simbol al maretiei. In palate regii purtau coroane cu mir si in camerele acestora se simtea miros de arome dulci. In curtile persilor seg aseau gradini cu iasomie, liliac, violete si faimosii trandafiri rosii. Persii foloseau parfumuri si dupa baie sau pentru a se parfuma la ocazii speciale.

Grecia.

Grecii au adoptat arta parfumeriei dupa ce Alexandru cel Mare la invins pe Darius al III lea al Persiei si s-a mutat in Egipt. Se spune ca podelele acestuia erau imbibate cu arome si hainele imbalsamate cu parfumuri. Grecii au jucat un rol important in stiinta parfumeriei.

Culturile estice

Dupa cum se stie parfumul a jucat un rol important in religie. Dar asta nu a apartinut numai africanilor si europenilor. Mohamed isi centreaza religia pe desfatarea placerilor materiale, inclusiv parfumul. El le-a promis credinciosilor sai Gradina Paradisului unde urmau sa gaseasca cele mai exotice parfumuri. Primul care a reusit sa obtina ulei din flori, prin distilare, a fost un doctor arab, Avicenna.

India

In India parfumurile joaca un rol important in cultura. Plantele sunt bogate intotdeauna in aceasta tara si popoarele hindu au adoptat aromele in religia lor. Sfarsitul secolului XIX determina schimbari majore, atunci fiind create primele parfumuri sintetice. Orasul Grasse din Provence, Franta, a devenit cel mai mare furnizor de ingrediente pentru industria parfumurilor, datorita comertului infloritor cu iasomie, trandafir si portocale.

Numele Grasse este adesea asociat cu cea mai noua tehnologie a artei de a crea parfumuri, orasul producand 2/3 din aromele alimentare naturale din Franta. Cifra de afaceri dinaceasta activitate este de peste 600 de milioane de euro, cu peste 2700 de angajati. Abia din secolul XX putem vorbi despre productie de masa in domeniul parfumurilor,singurele branduri existente inainte de aceasta perioada fiind Coty si Yardley.

Industria parfumurilor

Parfumurile sunt o industrie de 25 miliarde de dolari, insa constituie una din ramurile cele mai sarace ale industriei cosmetice. Piata parfumurilor stagneaza si este dezordonata de catre noi arome, ceea ce inseamna ca nu mai exista loialitate fata de marca. In jur de 300 marci noi apar in fiecare an. Consumatorii se avanta rapid la ultimul si cel mai nou produs aparut. Trebuiesa aiba neaparat noul parfum si nu pot trai fara acesta din momentul in care apare la raft. Dar in scurt timp se satura de mireasma lui si cauta din nou alta aparitie.Generatia mai in varsta, pare sa evolueze cu timpul si de asemenea adopta noi miresme in locul vechilor parfumuri preferate. Asta inseamna ca de obicei parfumurile au o viata pe raft de maxim 3 ani.

Vanzarile de parfumuri

Lansarea unui nou parfum pe plan mondial poate ajunge la costuri de 100 milioane de dolari, in timp ce mentinerea profilului unui produs de success (ex. Chanel no.5) costa de asemenea. Spre exemplu reclama facuta de Nicole Kidman pentru Chanel no.5 a costat 18milioane de lire sterline si s-a sperat ca aceasta sa dureze 5 ani. Parfumurile de success echivaleaza cu greutatea lor in aur. Chanel vinde o sticla de parfum la fiecare 55 de secunde si detine 6% din piata parfumurilor, continuand sa creasca. In Anglia se apropie vertiginous de Chanel, Jean Paul Gaultier si Calvin Klein, amandoua detinand cate 4% din piata. Cacharel de asemenea detine 4% din piata dar este in scadere. Alti jucatori importanti cu 3% din piata sunt Thery Mugler, si Dior. Comertul mondial cu parfumuri e pe calea revigorarii, dupa ce rata de crestere scazuse la o medie de 3,6% in anii precedenti. In 2004 parfumurile au atins vanzari de 15.8miliarde dolari in intreaga lume. Dupa 2004, S.U.A., Franta si Germania constituie cele mai mari piete.

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comertul Mondial de Parfumerie.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
4/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
7 pagini
Imagini extrase:
7 imagini
Nr cuvinte:
2 627 cuvinte
Nr caractere:
15 057 caractere
Marime:
3.39MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
comert, parfum, cosmetica, arta, Economie
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Sus!