Comertul Mondial cu Produse Farmaceutice - Studiu de Caz

Extras din referat Cum descarc?

O sanatate buna si o viata fericita sunt inca vise indepartate pentru o mare parte din populatia lumii. Extinderea acestei nevoi nesatisfacute alimenteaza in prezent cresterea multor industrii globale, impartite in categorii precum stiinta vietii (life science), ingrijirea sanatatii (healthcare) si managementul bolii (disease management). In cadrul acestui grup de industrii se afla industria farmaceutica si preocuparea pentru remedii destinate prevenirii, ameliorarii si vindecarii a sute de boli distincte, de la gripa si raceli usoare la SIDA si Ebola. Acest domeniu este sustinut de noi subdomenii precum biotehnologii, genetica si tratament prin alimentatie (foodaceuticals). Acestea vor demonstra daca sunt sau nu un factor ce va transforma industria in secolul al XXI-lea. Totul a inceput in urma cu 100 de ani. Curiozitatea lui Felix Hoffman a creat industria farmaceutica. Adaugand un amestec de atomi de carbon si hidrogen pe un extras din coaja de salcie, acesta a produs acidul acetilsalicilic si astfel s-a nascut aspirina. Confederatia Rinului, Germania si Elvetia, au fost deschizatoare de drum. Bayer a inceput productia de aspirina. Antecedentele lui Novartis in Basel si Aventis in Berlin au accelerat maturizarea industriei, constituindu-se intr-un salt calitativ fata de productia de chimicale in vrac. Progresul a fost lent. In timp ce alte noi industrii trecusera pana in 1930 la productia in masa, medicamentele erau inca alcatuite din compusi medicinali primari, produse galenice formulate initial de fizicianul grec Galen, in al doilea secol dupa Hristos. Revolutia chemoterapeutica a inceput cu adevarat odata cu primele substante antibacteriene, Prontosil (Farber) si M&B693 (May & Baker), acestea reprezentand un salt in practica medicala.
Industria farmaceutica este una dintre cele mai complexe industrii, relevanta evenimentelor in domeniu fiind cu atat mai crescuta. Aceasta este considerata transnationala, fiind, in acelasi timp, dominata de marile firme multinationale. Astfel, in 1997, 50 din aceste firme reprezentau intre 60 si 95% din productia mondiala. Cele mai importante firme producatoare de produse farmaceutice se regasesc in tari precum Franta, Germania, Regatul Unit, Suedia, Elvetia si, in mod special, in SUA. In ce priveste tarile in curs de dezvoltare, acestea nu concureaza decat intr-un procent de 10-15% la productia mondiala de medicamente. Sectorul produselor farmaceutice a cunoscut o crestere rapida in majoritatea tarilor dezvoltate. Marile intreprinderi multinationale isi au sediul in SUA, Europa si Japonia. In SUA, intreprinderile farmaceutice s-au dezvoltat pornind de la societatile cu vanzari en-detail, pe cand in Europa, ele isi au originea in marile societati producatoare de produse chimice. Sectorul produselor farmaceutice a cunoscut o crestere rapida in majoritatea tarilor dezvoltate. La nivel mondial, industria farmaceutica traverseaza o perioada de restructurare, datorita, in parte, de scaderea ponderii in viata economica. De fapt, costul din ce in ce mai ridicat, fata de preocuparea sanatatii, in tarile dezvoltate, a facut ca guvernul sa adopte masuri vizand limitarea cresterii cheltuielior presupuse. Aceste masuri au antrenat restrictii asupra volumului vanzarilor si a pretului medicamentelor.
Cum se vorbeste mai tot timpul de progresele medicinii, ar fi fost de asteptat ca sanatatea oamenilor sa fie tot mai buna si serviciile medicale tot mai ieftine. Lucrurile stau exact invers. Oamenii sunt tot mai bolnavi, uneori ajungand in aceasta situatie tocmai din cauza consumului exagerat de medicamente si mai ales a efectelor secundare pe care majoritatea dintre acestea le au. In plus, fiind niste produse care se vand foarte bine, medicamentele sunt tot mai scumpe. In cartea ,,Adevarul despre companiile farmaceutice", medicul Marcia Angell dezvaluie faptul ca pretul medicamentelor este primul element care creste pe facturile de servicii medicale, mai mult decat orice altceva. Dr. Angell arata ca pacientii cheltuiesc din ce in ce mai multi bani pe medicamente pentru simplul motiv ca medicii, la presiunea reprezentantilor companiilor farmaceutice, tind sa le prescrie acestora din ce in ce mai multe medicamente. Preturile, mai ales cele ale medicamentelor care se vand cel mai bine, sunt marite cu regularitate, in unele cazuri chiar de cateva ori pe an. Dr. Angell arata ca americanii au cheltuit in anul 2002, 200 de miliarde de dolari pentru medicamentele prescrise. Aceasta suma este echivalenta cu cea pe care China o aloca reinnoirii platformei energetice si cu suma estimata de experti a fi necesara pentru a reconstrui orasul New Orleans dupa trecerea uraganului Katrina.
S-a estimat ca aproximativ 6% din comertul mondial de produse farmaceutice consta in produse contrafacute, iar in unele zone acest procent ajunge pana la 60-80%. Contrafacerea costa industria farmaceutica 13 miliarde euro in fiecare an si sute de oameni au murit in urma administrarii de medicamentelor contrafacute.
Exista solutii anti-contrafacere: holograme, fibre, plansete, filigrane, fire, dungi iridescente, reactivitate la anumiti solventi. Cea mai mare parte a voumului acestor produse contrafacute provine din China.
In ceea ce priveste situatia exporturilor de produse farmaceutice, se observa un progres continuu al Belgiei, care, a totalizat in 2007, o valoare ce se ridica la 34,57 miliarde de euro, cu o rata de crestere de 13,6% in comparatie cu anul 2006. In perioada 1995-2007, exporturile, ca valoare, au crescut, in medie de 22,6% pe an, ceea ce este superior fata de rata de crestere medie anuala a exporturilor totale, de 7,7%. Totodata, cu o valoare de 12,6% din exporturile totale de produse farmaceutice din cadrul OCDE ( Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica ), Belgia este a doua tara exportatoare de produse farmaceutice, dupa Germania si inaintea altor mari puteri economice, cum ar fi, SUA, Regatul Unit si Franta. De altfel, a inregistrat o dublare a valorii procentuale, provind exporturile, din perioada 1995- 2005 ( de la 6%, in 1995, la 12,65 ). In ceea ce priveste specializarea in comertul mondial cu produse farmaceutice, pe primul loc se afla Elvetia, apoi, Irlanda, Belgia, SUA, Regatul Unit, Franta si Germania. Intensitatea acestei specializari a inregistrat o crestere accentuata in cazul Belgiei, de la 1,74 la 3,77, in perioada 1995-2005 (+117%),fata de ritmul rapid de crestere inregistrat de Irlanda, (+81%), sau Elvetia, (+31%),o tara traditional farmaceutica. In anul 2006, in America de Nord s-au inregistrat vanzari de 45% din piata globala, adica un procent de 8,3 din cresterea totala s-a datorat acestei piete. Piata Americii de Nord a crescut cu pana la 290.1 miliarde, adica cu 5,4 procente fata de anul 2005. 
Aceasta crestere s-a datorat impactului pietei americane ca si procentului de 7,6 la suta crestere din Canada. Cele cinci piete mari din Europa, adica Franta, Germania, Italia, Spania si Marea Britanie, au avut o crestere de 4,4%, pana la 123.2 miliarde de dolari, adica mai putin decat in anul 2005, cand s-a inregistrat o crestere de 4,8 procente.Vanzarile in America Latina au crescut cu 12,7 procente la 33,6 miliarde, in timp ce Asia, cu exceptia Japoniei si Africii a crescut cu 10,5 procente pana la 66 miliarde de dolari


Fisiere in arhiva (1):

  • Comertul Mondial cu Produse Farmaceutice - Studiu de Caz.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!