Comertul de Tip Supermarket din Romania

Extras din referat Cum descarc?

Definitia supermarketurilor
Supermarketurile sunt centrele comerciale de dimensiuni medii amplasate in special in centrele urbane, deservind de cele mai multe ori clientela cartierului in care se amplaseaza. Supermarketurile comercializeaza o gama variata de produse fiind axate in principal pe vanzarea de produse alimentare (legume si fructe, alimente semipreparate, carne, peste, precum si bunuri impachetate), produse de cosmetica si ingrijire corporala, produse pentru menajul casei. De obicei toate produsele se vand la nivelul unui singur etaj, unde fiecare sectiune a magazinului este specializata pe o anumita gama de produse. De regula ocupa o suprafata considerabila care este impartita in trei sectoare: departamentul de vanzare unde se afla situate majoritatea produselor, departamentul administrativ care cuprinde birourile si spatiile destinate personalului auxiliar si in cele din urma spatiul de depozitare al marfurilor ascuns de cele mai multe ori vederii. Majoritatea supermarketurilor detin si spatii de parcare desi aceasta nu este o regula pentru unitatile amplasate in centrele oraselor unde spatiul destinat parcarii este redus sau inexistent. Clientii se autoservesc de pe rafturile magazinelor personalul angajat avand rol de aprovizionare a rafturilor, curatenie si vanzare la care se adauga functia de manageriat. Cel mai frecvent preturile din supermarketuri sunt mai reduse decat in alte magazine bazandu-se pe cantitati mari de marfa vanduta. Intotdeauna, supermarketurile apartin unor lanturi care au reprezentare multinationala atat la nivel european cat si la nivel mondial. 
Aparitia si evolutia supermarketurilor
Aparitia propriu-zisa a supermarketurilor a debutat in 1930 cu aparitia magazinului King Kullen in New York. De atunci supermarketurilor au fost intr-o continua evolutie atat ca numar de firme cat si ca diversitate a marfii vandute. Evolutia supermarketurilor s-a produs in mai multe conditii istorice. Prima a fost aparitia pe scara generalizata a automobilului ceea ce a insemnat cu supermaketurile se pot plasa la o distanta mai mare fata de consumator, de regula pe o artera dens circulata cum ar fi soseaua de centura sau intrarea in oras. Al doilea factor care a favorizat raspandirea supermarketurilor a fost emanciparea fortei de munca feminine. Intrand in viata activa femeile au avut mai putin timp pentru a se dedica gospodariei ceea ce a insemnat ca alimentele trebuiau procurate cu scopul de a fi preparate cat mai rapid. Din acest motiv cumparatoarea tipica isi dorea sa gaseasca intr-un singur toate alimentele necesare pentru prepararea mancarii. O a treia conditie este dictata de aparitia containerizarii in urma delocalizarii industriilor occidentale in special in Asia de Sud-Est. Acest aspect a avut doua consecinte: cantitati de marfuri puteau fi transportate pe distante mari si tranportate rapid de la port catre centrul comercial si in al doilea rand a dus la scaderea puternica a preturilor produselor deoarece acestea erau fabricate de o forta de munca mai putin pretentioasa fata de bunurile materiale. In fine ultimul aspect tine de intensivizarea agriculturii care a dus la marirea randamentelor la hectar si prin urmare scaderea costului final al produsului. Era si este fezabila cultivarea legumelor la distante de mii de kilometri de centrul de consum, realitate care acum 50 de ani era de neconceput. Strict legat de acest ultim aspect este si evolutia refrigerarii care permite transportul pe distante mari reducand perisabilitatea produselor. 
Definitia hypermarketurilor
Hypermaketul este un complex comercial de mari dimensiuni, situat adesea la periferia centrelor urbane. Gama de produse este mult mai variata datorita suprafetei mai mari disponibile. Hypermarketurile au de regula parcari de mari dimensiuni pentru ca de cele mai multe ori se poate ajunge la ele doar cu automobilul. Numarul de marci dispuse comercializarii depaseste ordinul miilor. Frecvent hypermarketurile propriu-zise se asociaza in complexe mai mari de tipul mall-urilor unde se regasesc si magazine specializate in vanzarea de produse in general mai scumpe decat cele regasite in magazinul principal. Rafturile depasesc cu mult inaltimea consumatorului si sunt folosite pentru depozitarea la vedere a marfii care este prea voluminoasa pentru a fi plasata complet in afara zonei comerciale. Hypermarketurile au aparut tot in Statele Unite ale Americii unde ca dimensiune si volum al produselor comercializate se detaseaza fata de restul tarilor.
Diferenta dintre supermarket si hypermarket
Prima diferenta notabila dintre cele doua unitati este data evident de spatiul mai mare acordat hypermarketurilor. Aceasta face ca spre deosebire de supermarketuri sa existe o pondere mai mare a marfii vandute. In plus in hypermarketuri sectiunea de electrocasnice, imbracamite ocupa o pondere mai ridicata in comparatie cu restul produselor. Culoarele cu rafturile de vanzare sunt orientate in pricipal pe latul cladirii in fiecare supermarket existand trei culoare: unul inspre casele de marcat, unul central si pe latura opusa a caselor de marcat. La acestea se adauga si culoarul de intrare. De regula preturile sunt mai reduse pentru ca hypermarketurile apartin transnationalelor mai bine conectate la teritoriu ceea ce facilitateaza accesul la piete agricole mai putin accesibile (cum sunt cele din Asia, America de Sud, sau Africa).


Fisiere in arhiva (1):

  • Comertul de Tip Supermarket din Romania.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!