Comertul cu Amanuntul pe Timp de Criza

Cuprins referat Cum descarc?

Cap I. Rolul si functiile comertului cu amanuntul in economia de piata 3
Cap II. Structura comertului cu amanuntul 4
Cap III. Criza economica in sens global 5
Cap IV. Criza economica in Romania si consecintele sale 6 
Cap V. Impactul crizei asupra comertului cu amanuntul in Romania 7
Bibliografie 10


Extras din referat Cum descarc?

Cap I. Rolul si functiile comertului cu amanuntul in economia de piata
Comertul cu amanuntul este activitatea care implica vanzarea de bunuri si servicii catre consumatori pentru folosinta personala, a familiei, sau pentru utilizare casnica. Aceasta cuprinde bunuri tangibile sau netangibile, nu presupune utilizarea obligatorie a unui magazin si poate fi facuta de producator, alte persoane ca si de firme specializate in vanzarea cu amanuntul. 
Analiza rolului economic al comertului cu amanuntul trebuie sa plece de la faptul ca vanzarea cu amanuntul este indispersabila in viata economico-sociala a unei societati, un asemenea rol ramanand acelasi, fie ca este vorba de comertul traditional, realizat prin intermediul micilor magazine, fie ca se au in vedere marile unitati comerciale, de dimensiuni impresionante, de tipul supermaketurilor.
Cum deosebim comertul cu amanuntul? Acesta prezinta anumite caracteristici: 
- marfurile comercializate sunt destinate majoritar consumului individual
- vanzarea - cumpararea are loc prin intermediul relatiilor banesti
- marfurile sunt vandute in parti mici, corespunzator unei persoane sau unei familii intr-o anumita perioada de timp
- prin vanzare marfurile parasesc sfera circulatiei si intra in sfera consumului
- valoarea tranzactiei este relativ mica
- cumparatorul poate face obiectii la bunurile respective, obiectii care nu au putut fi prevazute
- in multe cazuri vanzatorul poate fi expus locatiei de gestiune
In cadrul procesului de circulatie a marfurilor comertul cu amanuntul indeplineste o serie de functii specifice, respectiv:
a. cumpara marfuri pe care apoi le revinde in cantitati mici, in stare de a fi intrebuintate. Aceasta functie genereaza avantaje deosebite pentru cumparatori, care, pe de o parte , nu trebuie sa-si mobilizeze fondurile banesti decat pentru achizitionarea cantitatilor corespunzatoare nevoilor pentru consumul curent, deci pentru o perioada limitata de timp, iar pe de alta parte, acestia nu mai au grija depozitarii si pastrarii unei cantitati de produse care ar depasi consumul lor curent.
b. Asigura prezenta sa in toate zonele, localitatile si punctele populare. O asemenea functie implica dezvoltarea unei retele comerciale diversificate, amplasarea unitatilor comerciale in toate punctele de consum si functionarea acestora in toata perioada anului, potrivit unui program corespunzator socilitarilor consumatorilor.
c. Asigura un sortiment larg si complex de marfuri, punand la dispozitia clientului toate produsele realizate de producatori. Prin intermediul unei asemenea functii, se asigura populatiei atat posibilitati maxime de aprovizionare cu marfurile necesare si dorite, cat si largi posibilitati de alegere a produselor pe care le considera a fi cele mai potrivite satisfacerii nevoilor.
Cap II. Structura comertului cu amanuntul
Pentru satisfacerea preferintelor consumatorilor , detailistii cauta sa-si modernizeze activitatea de vanzari si servicii astfel ca sa poata indeplini gusturile consumatorilor. In practica, astazi se constata ca, indiferent de categoria de produse vandute, delailistii se incadreaza in patru niveluri de servicii oferite clientilor:
1. Magazin cu autoservire
2. Magazin cu alegere directa
3. Magazin cu servire limitata
4. Magazin cu servire completa
O alta clasificare are in vedere locul in care se realizeaza procesul de vanzare si de sortimentul de marfuri comercializat, comertul cu amanuntul si in functie de aceasta comertul poate fi structurat astfel:
1. Comertul in magazine, care cuprinde:
- Comertul cu dominanta alimentara, in cadrul caruia distingem:
- Comert cu marfuri alimentare generale, ce se desfasoara cu precadere in hipermagazine, supermagazine, magazine populare, magazine hard-discount;
- Comert cu marfuri alimenare specializate (brutarii, pescarie, macelarie, cofetarie, etc);
- Comertul cu dominanta non-alimentara, care cuprinde:
- Comertul nespecializat, care se desfasoara in magazine de tipul: mari magazine, magazine de solduri, magazine de tip bazar;
- Comert specializat, care se desfasoara in marile suprafete specializate, suprafete medii specializate, buticuri.
2. Comertul fara magazine, care cuprinde:
- Vanzarea pe baza de catalog;
- Vanzarea prin TV;
- Vanzarea la domiciliu;
- Vanzarea prin posta;
- Vanzarea prin Internet (comert electronic);
- Vanzarea prin telefon.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comertul cu Amanuntul pe Timp de Criza.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!