Comerțul cu amănuntul pe timp de criză

Referat
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2959
Mărime: 188.77KB (arhivat)
Publicat de: Eusebiu Mocanu
Puncte necesare: 6

Cuprins

  1. Cap I. Rolul şi funcţiile comerţului cu amănuntul în economia de piaţă 3
  2. Cap II. Structura comerţului cu amănuntul 4
  3. Cap III. Criza economică în sens global 5
  4. Cap IV. Criza economică în România şi consecinţele sale 6
  5. Cap V. Împactul crizei asupra comerţului cu amănuntul în România 7
  6. Bibliografie 10

Extras din referat

Cap I. Rolul şi funcţiile comerţului cu amănuntul în economia de piaţă

Comerţul cu amănuntul este activitatea care implică vânzarea de bunuri şi servicii către consumatori pentru folosinta personală, a familiei, sau pentru utilizare casnică. Aceasta cuprinde bunuri tangibile sau netangibile, nu presupune utilizarea obligatorie a unui magazin şi poate fi făcută de producător, alte persoane ca şi de firme specializate în vânzarea cu amănuntul.

Analiza rolului economic al comerţului cu amănuntul trebuie să plece de la faptul că vânzarea cu amănuntul este indispersabilă în viaţa economico-socială a unei societăţi, un asemenea rol rămânând acelaşi, fie că este vorba de comerţul tradiţional, realizat prin intermediul micilor magazine, fie că se au în vedere marile unităţi comerciale, de dimensiuni impresionante, de tipul supermaketurilor.

Cum deosebim comerţul cu amănuntul? Acesta prezintă anumite caracteristici:

- mărfurile comercializate sunt destinate majoritar consumului individual

- vânzarea - cumpărarea are loc prin intermediul relaţiilor băneşti

- mărfurile sunt vândute în părţi mici, corespunzător unei persoane sau unei familii într-o anumită perioadă de timp

- prin vânzare mărfurile părăsesc sfera circulaţiei şi intră în sfera consumului

- valoarea tranzacţiei este relativ mică

- cumpărătorul poate face obiecţii la bunurile respective, obiecţii care nu au putut fi prevăzute

- în multe cazuri vânzătorul poate fi expus locaţiei de gestiune

În cadrul procesului de circulaţie a mărfurilor comerţul cu amănuntul îndeplineşte o serie de funcţii specifice, respectiv:

a. cumpără mărfuri pe care apoi le revinde în cantităţi mici, în stare de a fi întrebuinţate. Această funcţie generează avantaje deosebite pentru cumpărători, care, pe de o parte , nu trebuie să-şi mobilizeze fondurile băneşti decat pentru achiziţionarea cantităţilor corespunzătoare nevoilor pentru consumul curent, deci pentru o perioadă limitată de timp, iar pe de altă parte, aceştia nu mai au grija depozitării şi păstrării unei cantităţi de produse care ar depăşi consumul lor curent.

b. Asigură prezenţa sa în toate zonele, localităţile şi punctele populare. O asemenea funcţie implică dezvoltarea unei reţele comerciale diversificate, amplasarea unităţilor comerciale în toate punctele de consum şi funcţionarea acestora în toată perioada anului, potrivit unui program corespunzător socilitărilor consumatorilor.

c. Asigură un sortiment larg şi complex de mărfuri, punând la dispoziţia clientului toate produsele realizate de producători. Prin intermediul unei asemenea funcţii, se asigură populaţiei atât posibilităţi maxime de aprovizionare cu mărfurile necesare şi dorite, cât şi largi posibilităţi de alegere a produselor pe care le consideră a fi cele mai potrivite satisfacerii nevoilor.

Cap II. Structura comerţului cu amănuntul

Pentru satisfacerea preferinţelor consumatorilor , detailiştii caută să-şi modernizeze activitatea de vânzări şi servicii astfel ca să poată îndeplini gusturile consumatorilor. În practică, astăzi se constată că, indiferent de categoria de produse vândute, delailiştii se încadrează în patru niveluri de servicii oferite clienţilor:

1. Magazin cu autoservire

2. Magazin cu alegere directă

3. Magazin cu servire limitată

4. Magazin cu servire completă

O altă clasificare are în vedere locul în care se realizează procesul de vânzare şi de sortimentul de mărfuri comercializat, comerţul cu amănuntul şi în funcţie de aceasta comerţul poate fi structurat astfel:

1. Comerţul în magazine, care cuprinde:

- Comerţul cu dominantă alimentară, în cadrul căruia distingem:

- Comerţ cu mărfuri alimentare generale, ce se desfăşoară cu precădere în hipermagazine, supermagazine, magazine populare, magazine hard-discount;

- Comerţ cu mărfuri alimenare specializate (brutării, pescărie, măcelărie, cofetărie, etc);

- Comerţul cu dominantă non-alimentară, care cuprinde:

- Comerţul nespecializat, care se desfăşoară în magazine de tipul: mari magazine, magazine de solduri, magazine de tip bazar;

- Comerţ specializat, care se desfăşoară în marile suprafeţe specializate, suprafeţe medii specializate, buticuri.

2. Comerţul fără magazine, care cuprinde:

- Vânzarea pe bază de catalog;

- Vânzarea prin TV;

- Vânzarea la domiciliu;

- Vânzarea prin poştă;

- Vânzarea prin Internet (comerţ electronic);

- Vânzarea prin telefon.

Preview document

Comerțul cu amănuntul pe timp de criză - Pagina 1
Comerțul cu amănuntul pe timp de criză - Pagina 2
Comerțul cu amănuntul pe timp de criză - Pagina 3
Comerțul cu amănuntul pe timp de criză - Pagina 4
Comerțul cu amănuntul pe timp de criză - Pagina 5
Comerțul cu amănuntul pe timp de criză - Pagina 6
Comerțul cu amănuntul pe timp de criză - Pagina 7
Comerțul cu amănuntul pe timp de criză - Pagina 8
Comerțul cu amănuntul pe timp de criză - Pagina 9
Comerțul cu amănuntul pe timp de criză - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Comertul cu Amanuntul pe Timp de Criza.docx

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Valorificarea potențialului turistic al Județului Argeș

INTRODUCERE Turismul a devenit în zilele noastre o activitate la fel de importantă precum cea desfăşurată în alte sectoare-chei din economia...

Studiul Relațillor dintre Furnizori și Marii Distribuitori în Contextul Globalizarii Pieței

CAPITOLUL 1. GLOBALIZAREA ACTIVITĂŢILOR ECONOMICE Globalizarea este un concept abstract. El nu se referă la un obiect concret, care poate fi pus...

Presiunea fiscală în statele UE sub impactul crizei economice

INTRODUCEREA ŞI MOTIVAŢIA TEMEI Viitorul oricărui stat modern este de neconceput fără un sistem fiscal performant prin randament şi...

Principalele Forme Juridice de Organizare ale Firmelor

Capitolul I :Organizarea formelor juridice în România 1.1 Scurt istoric Societatea comercială ca şi toate celelalte instituţii ale dreptului îşi...

Contabilitatea Datoriilor Comerciale

Puţine societăţi dispun de lichiditate suficientă pentru a-şi asigura continuitatea activităţii şi mai puţine sunt cele care îndeplinesc criteriile...

Sistemul Bancar între Comerț Tradițional și e-commerce

CAPITOLUL I COMERŢUL TRADIŢIONAL 1.1.Studiul privind comerţul tradiţional Potrivit conceptului de dezvoltare durabila a societatii, comertul are...

Marea Britanie

Comerţul internaţional şi Investiţiile Evoluţia PNB Inflaţia Şomajul Sectorul public Vânzările cu amănuntul Investiţiile de afaceri Numărul...

Lucrare practică în cadrul firmei SC Comvig SRL

PREZENTARE GENERALA A SOCIETATII COMERCIALE S.C. ’’COMVIG” SRL a fost infiintata in anul 2003, fiind inmatriculata la Camera de Comert si...

Ai nevoie de altceva?