Combaterea Fenomenului Dublei Impozitari Internationale

Cuprins referat Cum descarc?

INTRODUCERE 2
I. DUBLA IMPOZITARE INTERNATIONALA 3
II. CAUZELE DUBLEI IMPOZITARI INTERNATIONALE 5
III. EVITAREA SI COMBATEREA DUBLEI IMPOZITARI INTERNATIONALE 6
IV. MODALITATI DE EVITARE SI DE COMBATERE A DUBLEI IMPOZITARI INTERNATIONALE 7
V. MASURI UNILATERALE PENTRU COMBATEREA DUBLEI IMPOZITARI INTERNATIONALE 11
BIBLIOGRAFIE 13


Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
Dubla impozitare internationala se manifesta ca o bariera in calea liberei circulatii a bunurilor, serviciilor, capitalurilor si persoanelor prin supunerea la impunere a aceleiasi materii impozabile (venit si/sau avere) la acelasi fel de impozit, pe parcursul aceluiasi exercitiu financiar de catre doua state diferite, de doua suveranitati fiscale diferite. Sunt puncte de vedere care privesc dreptul de impunere in functie de locul obtinerii venitului sau situarii bunului sau in functie de calitatea de rezident/national a persoanei care obtine venitul sau detine bunul impozabil.
Preocupate sa evite dubla impozitare internationala, statele recurg la anumite modalitati: cuprinderea in reglementarile interne a unor precizari cu scopul evitarii dublei impozitari, incheierea de conventii fiscale, cutuma, jurisprudenta, doctrina. Metodele utilizate pentru evitarea dublei impozitari au in vederea scutirea sau creditarea, in functie de aria de acordare a acestora, scutirea fiind progresiva sau totala, iar creditarea obisnuita sau totala. Prevenirea si combaterea evaziunii fiscale internationale se realizeaza prin diferite metode.
Impozitele sunt stabilite de stat in virtutea suveranitatii sale politice, precum si a suveranitatii fiscale. Nici un stat, nici un organism regional, interregional sau international nu pot interveni in politica si practica fiscala a statului suveran fara acordul de vointa liber exprimat al acestuia.
In ceea ce priveste impozitele directe, fluxurile financiare intre state sau intre state si organisme, institutii regionale, internationale nu se manifesta direct sub forma transferurilor de sume peste granita in favoarea unui stat sau a altui stat.
In calitatea sa de autoritate publica, pe de o parte, precum si in virtutea exercitarii functiilor sale externe, pe de alta parte, statul nu primeste din strainatate si nu transfera peste granita sume care privesc incasarile din impozitele directe, pe venit si pe avere (elemente de avere).
I. DUBLA IMPOZITARE INTERNATIONALA
Schimburile economice internationale desfasurate intr-un ritm rapid, coope!rarea, politicile industriale si de investitii, liberalizarea circulatiei capitalurilor au condus la efecte benefice ale globalizarii, dar si la unele care, uneori actioneaza ca adevarate frane sau bariere in calea economiei mondiale.
Statele lumii, suveranitati fiscale distincte, instituie si percep impozite pe venit si pe avere astfel incat veniturile fiscale incasate sa asigure realizarea cheltuielilor publice.
Deoarece pe plan international sistemele de impozitare nu sunt armonizate, apar situatii in care un venit realizat pe teritoriul unui stat de o persoana fizica sau juridica rezidenta a altui stat sa fie impus in ambele state. De asemenea, averea detinuta de persoanele fizice, precum si activele societatilor se pot afla sub incidenta a doua legislatii diferite, si anume, aceea a statului al carui rezident este proprietarul si a statului unde acestea sunt situate.
Problemele generate de dubla impozitare pe plan international au aparut in evul mediu, printre primele consemnari fiind cele din secolul al XIII-lea in legatura cu taxele percepute in Franta si Italia 
Etapele parcurse in solutionarea aspectelor de dubla impozitare la sfarsitul secolului al XIX - lea au fost:
- etapa masurilor de eliminare a dublei impozitari in relatiile dintre statele federale ale aceleiasi uniuni (legile federale germane din 1870. Constitutia elvetiana din 1874);
- etapa masurilor de eliminare a dublei impozitari in relatiile dintre statele semi-independente ale aceluiasi imperiu (statele Imperiului Britanic);
- etapa masurilor de inlaturare a dublei impozitari in relatii dintre statele suverane independente (legea olandeza din 1819 acorda exceptii de la plata taxelor maritime cu conditia reciprocitatii pentru vasele olandeze).
Prusia si Imperiul Austro-Ungar au semnat in anul 1899 primul tratat bilateral de inlaturare a dublei impozitari pe venit.
Armonizarea si dezvoltarea tratatelor bilaterale pentru evitarea dublei impozitari sunt influentate de activitatea desfasurata in cadrul organizatiilor internationale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Combaterea Fenomenului Dublei Impozitari Internationale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!