INTRODUCERE In lucrarea de mai jos, vor fi analizate Codurile de Etica al unor companii mari, renumite, care si-au dobandit faima pe parcursul a unei perioade indelungate, si anume: compania prestatoare de servicii fast-food McDonald's si compania de telefonie mobila Orange. Vor fi prezentate informatii referitoare la Codul Etic al acestor companii, fiind selectate unele aspecte interesante, dileme etice exemplificate prin exemple. Facand o mica introducere, putem spune ca McDonald's Corporation este cel mai mare lant de restaurante de tipul fast-food din lume, vanzand cu prioritate hamburgeri, pui, cartofi prajiti, amestecuri de bauturi racoritoare pe baza de lapte (asa numitele milkshake-uri) si bauturi carbo-gazoase. Afacerea a inceput in 1940, cu un restaurant deschis de fratii Dick siMac Macdonald in San Bernardino, California. Introducerea "Sistemului de Servire Rapida" in 1984 stabilea principiile restaurantelor fast food. Restaurantele McDonald's se gasesc in 120 de tari si teritorii din jurul lumii si servesc aproape 54 milioane de clienti in fiecare zi. Orange, prezinta o alta companie renumita, ce presteaza servicii de telefonie mobila pe parcursul unei perioade indelungate de timp. In lucrarea de mai jos, vor fi prezentate cateva alineate ale Codului Etic al companiei Orange. La fel, vor fi mentionate si alte companii si informatii interesenate din Codul de Etica al acestor companii. CODUL ETIC AL MARILOR INTREPRINDERI Facand un scurt istoric, putem spune ca McDonald's Corporation este cel mai mare lant de restaurante de tipul fast-food din lume, vanzand cu prioritate hamburgeri, pui, cartofi prajiti, amestecuri de bauturi racoritoare pe baza de lapte (asa numitele milkshake-uri) si bauturi carbo-gazoase. Afacerea a inceput in 1940, cu un restaurant deschis de fratii Dick siMac Macdonald in San Bernardino, California. Introducerea "Sistemului de Servire Rapida" in 1984 stabilea principiile restaurantelor fast food. Restaurantele McDonald's se gasesc in 120 de tari si teritorii din jurul lumii si servesc aproape 54 milioane de clienti in fiecare zi. Cultura organizationala a companiei se bazeaza pe niste criterii principale, care sunt respectate obligatoriu de toti angajatorii firmei si anume: a) Orientarea spre climatul autoritar in raport cu orientarea spre comunicatii, incredere si respect intre colaboratori, aceasta fiind manifestata prin: - Executarea intocmai a dispozitiilor sefilor ierarhici - Respectarea ordinii si a disciplinei; - Respectul fata de opiniile celorlalti , indiferent de functia lor in ierarhie - Increderea reciproca intre colaboratori, dar si intre subordonati sisefi ierarhici; - Comunicatii deschise, sincere, atat intre colaboratori, cat si intre subordonati si sefi ierarhici b) Ce li se cere salariatilor in raport cu ce li se ofera salariatilor, acest criteriu implica: - Asumarea responsabilitatilor pentru consecintele propriilor decizii sau actiuni; - Orientarea spre inovare si imbunatatirea procedurilor; - Comportament etic si integritate; - Preocuparea pentru profitabilitatea intreprinderii. McDonald's fiind o companie de succses deja de mult timp si avand o istorie bogata, a creat un sistem de valori, care, trecute prin timp, a oferit simtul grijei si caldurii fata de consumatori, comfort si buna dispozitie. Totusi, la compania McDonald's exista mai multe valori si credinte dintre care cele mai importante sunt: 1) satisfacerea nevoilor consumatorilor (este prima si cea mai importanta preocupare, acestea fiind satisfacute 100%;)
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).