Ciclul de Viata al Produsului

Cuprins referat Cum descarc?

ARGUMENT 
1. PRODUSUL IN OPTICA DE MARKETING 4
1.1.ELEMENTELEPRODUSULUI 4
1.2.ETAPELE DE CREARE ALE UNUI PRODUS 6
2.CICLUL DE VIATA AL PRODUSULUI 8
2.1.ETAPELE CICLULUI DE VIATA AL PRODUSULUI 9
2.1.1ETAPA DE INTRODUCERE 10
2.1.2ETAPA DE CRESTERE 10
2.1.3ETAPA DE MATURITATE 10
2.1.4ETAPA DE DECLIN 11
3.CICLUL DE VIATA AL PRODUSULUI PE CATEGORII 12
4 STARTEGII DE MARKETING 14
4.1.IN ETAPA DE INTRODUCERE 15
4.2.IN ETAPA DE CRESTERE 16
4.3.IN ETAPA DE MATURITATE 17
4.4.IN ETAPA DE DECLIN 18
5. STUDIU DE CAZ : ETAPELE CICLULUI DE VIATA ALE PRODUSULUI COCA-COLA VANILA 
BIBLIOGRAFIE 23
CUPRINS


Extras din referat Cum descarc?

ARGUMENT
" Profitul este plata pe care o primesti atunci cand profiti de schimb "
Pe parcursul vietii unui produs, o firma isi reformuleaza strategia de marketing de mai multe ori. Acest lucru este determinat nu numai de schimbarea conditiilor economice si de noile atacuri declansate de concurenta, ci si de modificarea intereselor si a cerintelor cumparatorilor fata de produs. Firma trebuie sa elaboreze strategii adecvate fiecarei etape din ciclul de viata al produsului.
Aceasta lucrare isi propune sa dezbata tema : CICLUL DE VIATA AL PRODUSULUI, plecand de la o analiza a produsului prin identificarea componentelor si etapelor de creare ale acestuia. 
Produsul este cea mai importanta componenta a mixului de marketing al unei intreprinderi. Toate celelalte strategii ale unei firme sunt stabilite doar in legatura cu politica de produs. Corespunzator conceptiei clasice produsul reprezinta o suma de atribute si caracteristici tangibile, fizice, si chimice reunite intr-o forma identificabila.
Notiunea de produs ne trimite imediat cu gandul la articole tangibile: o masina, o pereche de pantofi, o carte etc., dar si serviciile pot fi cuprinse de aceasta notiune. Practic, toate produsele pe care noi le cumparam reprezinta o combinatie intre serviciile intangibile si bunurile tangibile.
Prin stabilirea etapelor ciclului de viata se vor observa momentele prin care trece un produs de la lansare, pana la momentul cel mai nefast , adica disparitia lui de pe piata. Fiecarei etape ale ciclului de viata ii corespunde o anumita strategie de marketing, care exemplifica principalele directii in care firma isi mobilizeaza potentialul uman, financiar, material in scopul atingerii si depasirii indicatorilor economici propusi. Elementele componente ale unei strategii de marketing sunt dezvoltate in activitatile economice concrete cu ajutorul tacticilor de marketing.
Am ales aceasta tema deoarece consider ca este necesar sa cunoastem mai multe lucruri despre produsele de zi cu zi, sa observam care sunt etapele prin care trec produsele odata cu trecerea timpului si care sunt modalitatile prin care o firma poate sa prelungeasca durata de viata a produsului.
Produsele si pietele au cicluri de viata care necesita schimbarea strategiei de marketing de-a lungul timpului. Fiecare noua nevoie parcurge un ciclu de viata format din etapele de aparitie, crestere accelerata, crestere lenta, maturitate si declin. Fiecare tehnologie noua care vine sa satisfaca aceasta nevoie prezinta un ciclu de viata specific.
Lucrarea de fata este structurata pe cinci capitole. In primul capitol am identificat componentele produsului: componente corporale, componente acorporale, comunicatiile referitoare la produs si imaginea produsului, si am analizat etapele de creare ale unui produs si anume : descoperire, creatie ( inventie ), materializare ( implementare ).
In al doilea capitol am stabilit care sunt etapele ciclului de viata al unui produs :lansare- introducere pe piata, crestere, maturitate si declin.
Ciclul de viata (CV) reprezinta perioada de timp in care produsul/marca de produs se afla pe piata. Incepand cu introducerea si sfarsind cu retragerea (aceste doua faze pot fi identificate cu usurinta). Curba CVP defineste un produs in functie de varsta comerciala 
Am identificat care sunt formele graficelor ciclului de viata al produsului. Nu toate ciclurile de viata ale produselor au forma literei S. exista cicluri de viata formate din etapele de crestere- prabusire- maturitate, cicluri repetate si cicluri "dantelate" 
Introducerea este marcata de cresterea lenta a vanzarilor si de obtinerea unor profituri minime, pe masura ce produsul incepe sa fie distribuit pe piata. In perioada aceasta firma trebuie sa aleaga intre aplicarea unei strategii de fructificare rapida, fructificare lenta, patrundere rapida sau patrundere lenta pe piata
Cresterea: este o perioada de acceptare rapida a produsului de catre piata si de crestere a vanzarilor si a profiturilor. Firma trebuie sa-si imbunatateasca produsul, sa patrunda pe noi segmente de piata si canale de distributie si sa reduca treptat preturile
Maturitatea: este o perioada de scadere a cresterii vanzarilor, produsul fiind deja acceptat de majoritatea cumparatorilor potentiali. Profiturile se stabilizeaza sau scad ca urmare a cheltuielilor de marketing tot mai mari, care vizeaza apararea produsului impotriva concurentei. Firma cauta noi strategii pentru a-si relansa vanzarile , aceste strategii vizand modificarea pietei, a produsului si a mixului de marketing.
Declinul: este perioada in care vanzarile si profiturile scad. Sarcina firmei este de a identifica produsele cu adevarat slabe , de a elabora, pentru fiecare produs in parte, o strategie de mentinere, de concentrare sau de valorificare a efortului investit si de retragere de pe piata a produsele slabe, in asa fel incat profiturile, angajatii si clientii sai sa fie cat mai putin afectati.
In capitolul trei am dorit sa exemplific care este ciclul de viata al produsului pe categorii, forme si marci, iar in capitolul patru am analizat care sunt strategiile utilizate in fiecare etapa a ciclului de viata, care sunt avantajele si dezavantajele unei firme-pionier.
Capitolul cinci reprezinta un studiu de caz cu privire la etapele ciclului de viata al produsului Coca-Cola. Am evidentiat evolutia noului produs Coca-Cola Vanilla. Acest produs a trecut pe durata existentei lui pe piata prin etapele semnificative si anume: in etapa de lansare: vanzarile au fost scazute,iar profiturile neglijabile dar pe masura ce produsul a inceput sa fie cunoscut si tot mai des achizitionat , profiturile au inceput sa creasca. Principalul obiectiv al intreprinderii in aceata etapa a fost reprezentat de informarea consumatorilor.
Etapa de crestere este reprezentata de intensificarea promovarii produsului la maxim, ceea ce poate face ca aceasta etapa sa fie cea mai profitabila din intreg ciclul de viata al produsului. Obiectivul intreprinderii in aceasta etapa a fost a constat in maximizarea cotei de piata si crearea unei marci puternice.
Etapa de maturitate este specifica pentru produsul Coca-Cola Vanilla prin faptul ca vanzarile se stabilizeaza, iar firma incearca sa isi mentina avantajul competitiv prin imbunatatirea caracteristicilor produsului. Firma urmareste asigurarea unei distributii eficiente in scopul mentinerii loialitatii clientelei pntru marca si produs.
Etapa declinului este evidentiata prin schimbarea atitudinii consumatorilor fata de produs si redresarea acestora catre alte marci sau produse asemanatoare. In aceasta etapa firma Coca-Cola a decis retragerea produsului de pe piata.
Scopul acestei lucrari este acela de a ne face o idee de ansamblu asupra produsului si a etapelor prin care trec produsele pe parcursul " vietii " precum si strategiile care se adapteaza ciclului de viata specific fiecarui produs.
In concluzie, in fiecare etapa a ciclului de viata al produsului, intreprinderea trebuie sa aiba in vedere principalele elemente ale mediului de marketing, si anume: vanzari, profit, clienti, concurenti, variabilele mixului de marketing care contribuie in mod decisive la procesul elaborarii strategiilor adecvate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Ciclul de Viata al Produsului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!