Cererea de marfuri

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere- informatii privind cererea de marfuri
Studiu de caz- analiza pietei tigarilor
Concluzii


Extras din referat Cum descarc?

Cererea de tigarete pe piata
-Cererea poate fi definita ca fiind elementul de legatura dintre cantitatile achizitionate si sacrificiile necesare obtinerii acestora;
Intr-o alta viziune, cererea de piata a unui produs mai poate fi definite ca fiind "volumul total care va fi cumparat de catre o categorie de clientela data, intr-un sector geografic dat, in cursul unei perioade date, in anumite conditii de mediu si ca rezultat al unui program de marketing bine definit".
Din aceasta definitie rezulta opt elemente care contribuie la definirea continutului de cerere de piata.
-Un prim element il constituie produsul.Acesta trebuie definit din punct de vedere al naturii sale si al categoriei din care face parte pentru a putea fi folosit la dimensionarea cererii;
-Volumul total este elementul prin care cererea pietei poate fi masurata in unitati absolute si valorice;	
-Cumparatura.Aceasta notiune are in vedere volumul de produse comandate, expediate, platite, primate sau consummate; cunoasterea acestor elemente ofera posibilitatea urmaririi in timp a evolutiei sau involutiei cererii;
-Categoria de clientela contribuie la determinarea cererii putand fi particularizata din punct de vedere al purtatorilor acesteia;
-Zona geografica.Orice cerere de produse este evaluate in raport cu o anumita zona geografica, motiv pt care acest element ajuta la cadrul de definire a continutului cererii;
-Perioada de timp.Trebuie avut in vedere ca de marimea perioadei de timp depinde insasi precizia previziunilor care se fac asupra cererii si deasemenea faptul ca orice estimare a cererii pentru a putea fi utila trebuie sa se integreze intr-un anumit orizont de timp;
-Mediul de marketing.Cererea unei piete este sub influenta unui numar mare de factor ice nu pot fi intotdeauna controlati de catre intreprindere; din acest motiv, acest fenomen a fost introdus intre elementele de definire a cererii;
-Programe privind actiunile de marketing.Cererea este infuentata si de catre o serie de factori asupra carora firmele pot exercita un anumit control, astfel cand se vorbeste de cerere si continutul ei trebuie avut in vedere ca volumul si structura pietei depind de o serie de variabile precum: pretul, imbunatatirea calitatii produsului, promovarea, etc.
In abordarea cererii de marfuri trebuie sa se faca distinctia intre cerere de marfuri si cumpararea propriu-zisa.
Cererea are continut economic fiind determinate de prioritatile cu care sunt satisfacute diferitele trebuinte, in functie de disponibilitatile banesti.
Cumparatura propriu-zisa este cea care alaturi de factorii obiectivi( nevoia reala privind un produs, puterea de cumparare) sufera si influenta facorilor subietivi( dorintele, preferintele) in vederea realizarii sale.
Purtatorii cererii: 
-intreprinderi industriale de prelucrare sau extractie(materie prima, semifabricate, echipamente de instalatii);
-intreprinderi de costructii( materiale de constructii prelucrate, prefabricate, echipament industrial);
-intreprinderi de transport;
-organizatii si societati prestatoare de servicii;
-institutii specializate: spitale, crese, camine;
-institutii administrative si organizatii obstesti;
-intreprinderi si firme( mobilier, utilaj comercial si de transport).
Cererea de marfuri se caracterizeaza prin: dinamism si mobilitate.Cunoaste schimbari in structura si limite globale.
1.In functie de posibilitatea de manifestare a nevoilor, cererea de marfuri se delimiteaza in cererea efectiva si cererea potentiala.Cererea efectiva se manifesta pe piata iar cea potentiala nu.
2.In functie de modul de manifestare in timp a cererii de marfuri- cererea curenta, periodica si rara.
Cererea curenta este specifica marfurilor de prima necessitate si repetabilitate pronuntata.
Cererea periodica se refera la produsele de imbracaminte, incaltaminte, obiecte de uz casnic, materiale de infrumusetare etc.
Cererea rara este specifica bunurilor de folosinta indelungata: automobile, televizoare,mobile.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cererea de marfuri.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!