Cercetare de Marketing privind Atitudinile si Opiniile Populatiei Brasovene cu Privire la Imaginea Asigurarilor pe Piata

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul 1. Proiectarea chestionarului destinat cercetarii cantitative 4
1.1. Formularea ipotezelor generale si a ipotezelor statistice 4
1.2. Stabilirea obiectivelor cercetarii 5
1.3. Prezentarea aspectelor care au stat la baza conceperii si structurarii chestionarului 6
Capitolul 2. Consideratii metodologice privind essntionarea 7
2.1. Metoda de cercetare 7
2.2. Populatia cercetata 7
2.3. Stabilirea marimii esantionului 7
2.4. Alegerea metodei de esantionare 8
Capitolul 3. Analiza si interpretarea datelor 10
3.1. Statistica intrebarilor 10
3.2. Estimarea parametrilor populatiei 24
3.3. Testarea ipotezelor statistice 26
3.4. Analiza legaturii dintre doua variabile 30
Concluzii si propuneri 34
Anexa nr. 1: Chestionarul 36


Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
Tema acestei lucrari este reprezentata de analiza atitudinilor si a opiniilor pe care o au brasovenii cu privire la imaginea asigurarilor existente pe piata.
Am considerat necesara realizarea acestei cercetari deoarece in tara noastra sectorul asigurarilor a inceput sa se dezvolte din ce in ce mai mult in ultimii ani, dar cererea de asigurari a inceput sa cresca intr-un ritm relativ lent comparativ cu alte tari.
Asigurarea poate fi definita ca o activitate economico-sociala care consta in protectia persoanelor fizice si juridice in calitate de asigurati impotriva diverselor riscuri si este realizata de catre societati specializate, in calitate de asiguratori.
Indiferent de contextul economic si social in care actioneaza, persoanele fizice si juridice sunt supuse diferitelor riscuri. Acest fapt a determinat amplificarea si diversificarea cererii de asigurari, ceea ce a dus la cresterea gradului de complexitate a produselor de asigurare, concretizate in dezvoltarea diferitelor segmente din cadrul pietei asigurarilor. Chiar daca cererea pe piata asigurarilor a crescut, aceasta are inca de suferit din cauza unei educatii insuficiente in acest domeniu.
Din pacate, in tara noastra exista inca un numar mare de persoane care nu stiu cu exactitate ce reprezinta o asigurare si pentru ce se foloseste. De aceea, consider ca este foarte important sa aflam cu exactitate cum vad oamenii aceste asigurari pe piata. Astfel, societatile de asigurari existente ar putea sa organizeze diferite campanii educationale prin care sa informeze publicul de necesitatea si de avantajele pe care le poate oferi incheierea unui contract de asigurari.
Pe de alta parte consider ca este la fel de important de stiut care sunt motivele pentru care populatia Brasovului apeleaza la o societate de asigurari, care sunt asigurarile pentru care se opteaza si criteriile pe baza carora se face alegerea lor, precum si masura in care campanile de promovare influenteaza decizia de incheiere a unei asigurari.
Beneficiarii informatiilor furnizate de acesta cercetare ar putea fi societatile de asigurari care isi desfasoara activitatea pe piata brasoveana in vederea realizarii unor noi strategii de marketing, prin care ar putea sa atraga un numar tot mai mare de clienti.
Capitolul 1: Proiectarea si testarea chestionarului destinat cercetarii cantitative
1.1. Formularea ipotezelor generale si a ipotezelor statistice
Ipoteze generale:
1. Brasovenii considera ca asigurarile sunt necesare pe piata.
2. Majoritatea persoanelor care incheie asigurari sunt influentate de pretul acestora.
3. Brasovenii au o imagine favorabila despre societatile de asigurari existente pe piata.
4. Majoritatea brasovenilor se informeaza despre asigurarile existente pe piata prin intermediul televizorului.
Ipoteze statistice:
1. H0: Cel putin 60% dintre brasoveni considera ca asigurarile sunt necesare pe piata.
H1: Mai putin de 60% dintre brasoveni considera ca asigurarile sunt necesare pe piata.
2. H0: Cel putin 90% dintre persoanele care incheie asigurari sunt influentate de pretul acestora.
H1: Mai putin de 90% dintre persoanele care incheie asigurari sunt influentate de pretul 
acestora.
3. H0: Cel putin 60% dintre brasoveni au o imagine favorabila despre societatile de asigurari 
existente pe piata.
H1: Mai putin de 60 % dintre brasoveni au o imagine favorabila despre societatile de 
asigurari existente pe piata.
4. H0: Cel putin 80% dintre bresoveni se informeaza despre asigurarile existente pe piata prin intermediul televizorului.
H1: Mai putin de 80 % dintre bresoveni se informeaza despre asigurarile existente pe piata prin intermediul televizorului.
1.2. Stabilirea obiectivelor cercetarii
Tabelul1.1. Obiectivele cercetarii 
Aspecte de baza Intrebarile cercetatorului Obiectivele cercetarii
1. Daca sunt cunoscute tipurile si societatile de asigurari care activeaza pe piata. 1. Care sunt categoriile de asigurari cunoscute de populatie?
2. Ce societati de asigurari sunt cunoscute de populatie? 1. Determinarea principalelor categorii de asigurari cunoscute de populatie.
2. Identificarea celor mai cunoscute societati de asigurari.
2. Importanta pe care o au asigurarile in randul populatiei. 1. Ordonati urmatoarele categorii de asigurari, avand in vedere importanta lor pentru dvs.
2. Cum e apreciata necesitatea asigurarilor pe piata? 1. Determinarea importantei acordate tipurilor de asigurari de catre persoanele intervievate.
2. Identificarea gradului de necesitate al asigurarilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetare de Marketing privind Atitudinile si Opiniile Populatiei Brasovene cu Privire la Imaginea Asigurarilor pe Piata.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!