Carrefour Orhideea

Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Comertul cu amanuntul din Romania continua sa fie fragmentat, structurile de vanzare predominante fiind magazinele mici independente, buticurile si tarabele din piata sau de pe strada. Pe de alta parte, cativa din marii retaileri internationali au avut curajul sa intre pe piata, aducand cu ei formele moderne de comert en-gros si en-detail. Asa se face ca, in prezent, in Romania coexista magazine mici, magazine specializate (magazine independente), piete deschise, chioscuri, supermarketuri, magazine generale, magazine din statiile de benzina, magazine discount, magazine de bricolaj, cash & carry, centre comerciale si hypermarket-uri. Toate acestea reprezinta in limbaj economic puncte de vanzare.
- Clasificarea punctelor de vanzare
Vehiculam adesea termeni precum supermarket, cash & carry, magazin discount sau DIY. Ce inseamna ei, de fapt, si ce presupune o structura de vanzare de un asemenea tip? Trebuie mentionat ca ele reprezinta expresii ale comertului modern si beneficiaza de cele mai noi inovatii tehnologice in domeniul amenajarii spatiilor de vanzare. Toate aceste tipuri de magazine tin cont de confortul cumparatorilor, au o gama foarte variata de produse si pun accent atat pe calitatea marfurilor, cat si pe calitatea serviciilor oferite clientilor.
Iata, in cateva cuvinte, caracteristicile definitorii ale fiecarui tip de magazine.
- Supermarket - sunt magazine mari (400-2500 mp), cu autoservire, care ofera produse de cerere curenta - alimentare si nealimentare, precum si servicii (punct foto, farmaceutic, optic etc.). Supermarketurile ruleaza mari volume de marfa, fapt datorita caruia preturile produselor sunt mai mici. Numarul produselor oferite spre vanzare depaseste frecvent cateva mii, gama sortimentala este foarte variata, iar produsele sunt aranjate conform principiilor avansate de merchandising. 
Majoritatea supermarketurilor au introdus sisteme de fidelizare a clientilor, sisteme de plata prin carti de credit, au promotii periodice, ofera facilitati de parcare si locuri amenajate pentru copii.
Supermarketurile au aparut in SUA, in timpul crizei economice din 1929-1933, iar in Europa au cunoscut o dezvoltare exploziva in anii '60. Supermarketul modern a ajuns in Romania la inceputul anilor '90, fie prin restructurarea unor magazine tip Alimentara, fie prin intrarea pe piata a unor retaileri internationali. Principalele lanturi de supermarketuri sunt active mai ales in Bucuresti (Mega Image, preluat de Louis Delhaize, La Fourmi), dar retaileri precum Billa sau Gima s-au extins repede si in alte orase importante ale tarii. Ei au introdus si concepte moderne de management si merchandising, POS-uri, preturi promotionale, negocieri serioase in relatiile cu furnizorii etc. Au inceput sa se dezvolte si lanturi locale de supermarketuri, precum Conex (Constanta), Alimentara (Cluj), Alcomsib (Sibiu). Magazinele specializate s-au dezvoltat foarte mult in ultimii ani, devenind spatii de vanzare foarte atractive, frumos decorate, au case de marcat fiscale sau POS-uri. Cele mai frecvente magazine specializate sunt cele de produse electrocasnice, imbracaminte, produse cosmetice, materiale de constructii, instalatii sanitare, decoratiuni interioare.
- Magazinele discount - reprezinta un concept de retail care a ajuns in Romania odata cu inaugurarea primului magazin Profi, la Timisoara, in toamna anului 2000. Magazinele discount sunt caracterizate prin preturi mici la produse alimentare si nealimentare de calitate. Aceste magazine respecta, in general, formatul si modul de organizare al unui supermarket. Magazinele discount accepta sa obtina marje mai mici de profit, dar ruleaza volume mari de marfa. De obicei, magazinele discount negociaza si cumpara direct de la producatori, iar spatiile de vanzare sunt amenajate cu un minimum necesar, pentru a se elimina astfel cat mai multe costuri intermediare.
- Convenience store - este un magazin de comoditate (usurinta, disponibilitate), datorita faptului ca este localizat accesibil (la parterul unui bloc, in vecinatatea zonelor de locuit) si are un program prelungit de functionare. Magazinul convenience ofera produse alimentare si nealimentare de uz curent, produse de bacanie, marfuri de impuls, dintre marcile cele mai cunoscute.


Fisiere in arhiva (1):

  • Carrefour Orhideea.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!