Caracteristicile si Managementul Serviciilor Turistice

Extras din referat Cum descarc?

Evolutiile din ultimele decenii indreptatesc caracterizarea economiilor tarilor dezvoltate ca "economii ale serviciilor", determinand intensificarea preocuparilor specialistilor de a depasi relativa ramanere in urma a teoriei fata de practica. Aceste preocupari s-au concentrat in primul rand asupra definirii conceptului de serviciu, problema dificila datorita extremei eterogenitati a serviciilor.
Cele mai multe definitii enunta una sau mai multe caracteristici ale serviciilor care le diferentiaza de produsele tangibile. Alte definitii pun accentul pe utilitatile, avantajele sau satisfactiile produse de activitatile de servicii sau pe schimbarile determinate de acestea asupra bunurilor, persoanelor sau relatiilor sociale.
Cu toate ca nu exista, pana in prezent, o definitie "perfecta" a serviciilor, definirea serviciilor ca reprezentand "o activitate umana cu un continut specializat, avand ca rezultat efecte utile, imateriale si intangibile, destinate satisfacerii unei nevoi sociale" apare satisfacatoare in incercarea de a delimita serviciile de bunurile materiale.
Serviciile sunt imateriale, intangibile, nestocabile (perisabile), nedurabile, inseparabile de persoana prestatorului si a utilizatorului, eterogene (variabile), productia si consumul lor fiind simultan, iar pretul serviciului este un pret al cererii. Aceste caracteristici pun puternic amprenta asupra productiei si comercializarii serviciilor.
CARACTERISTICILE SI MANAGEMENTUL
SERVICIILOR TURISTICE
1. Intangibilitatea serviciilor turistice.
Presupune imposibilitatea ca serviciile turistice sa fie vazute, gustate inainte de cumparare, aspectele concrete ale acestora referindu-se numai la pret, denumire si informatii legate de structura.
Intreprinderea de turism vinde un numar de promisiuni care vor fi realizate candva, in viitor. Rolul reprezentarilor tangibile este, in acest caz, de a mari increderea clientilor potentiali in promisiunile facute si de a-i convinge sa adopte un comportament favorabil firmei de turism. In acest scop, o atentie deosebita va trebui sa fie acordata:
- Politicii de comunicare;
- Politicii de pret.
- Politica de comunicare in turism.
Diferitele mijloace comunicationale folosite in turism transmit indicii despre serviciu, indicii ce pot fi percepute pozitiv sau negativ de catre clienti. Asadar, mesajele adresate turistilor pot fi distribuite intr-o varietate de medii.
Comunicatiile personale - au un rol deosebit in promovarea serviciilor turistice, clientii intreprinderilor de turism sunt foarte receptivi si atenti la aprecierile verbale ale altor turisti, pentru a se orienta in procesul de luare a deciziei de cumparare. Acesta este si motivul pentru care un client va cere, adesea, parerile altor consumatori inainte de a alege o destinatie turistica, un hotel, un circuit etc. Din acest motiv se recomanda utilizarea de catre specialistii in marketing turistic, a inclinatiei clientilor pentru comunicarea verbala prin folosirea comentariilor clientilor satisfacuti in reclame.
Publicitatea - urmareste familiarizarea turistilor cu firme sau destinatii turistice, prelungirea activitatii turistice in extrasezon, patrunderea pe o noua piata turistica, introducerea si lansarea pe piata a unui nou produs turistic, promovarea unei imagini favorabile a ofertei proprii etc. In mod concret, aceasta consta in activitati de transmitere a mesajelor difuzate prin diverse medii de comunicare cum ar fi presa, radio, televiziune, cinematograf etc., catre clientela turistica potentiala, in vederea informarii acesteia cu toate elementele necesare unei eventuale decizii de cumparare a produsului turistic.
Cele mai multe dintre companiile prestatoare de servicii apeleaza la publicitatea prin tiparituri (brosurile, pliantele, prospectele, publicatiile periodice (reviste de informare turistica), ghiduri, harti, agende si calendare) in cadrul carora imaginea are o importanta deosebita.


Fisiere in arhiva (1):

  • Caracteristicile si Managementul Serviciilor Turistice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!