Caracteristicile inteprinderii inovative

Cuprins referat Cum descarc?

1. NOTIUNEA SI CARACTERISTICILE INTEPRINDERII
2. NOTIUNEA DE INOVARE SI TRASATURILE ACESTEIA
3. INTREPRINDEREA INOVATIVA. CARACRTERISTICI 
4. CAT DE INOVATIVE SUNT FIRMELE SI INTREPRINDERILE DIN ROMANIA?
5. INOVATIA IN INTREPRINDERILE DIN ROMANIA A INREGISTRAT UN DECLIN IN PERIOADA 2010-2012
6. CONCLUZII
7. BIBLIOGRAFIE


Extras din referat Cum descarc?

CARACTERISTICILE INTEPRINDERII INOVATIVE
Din ce in ce mai multe companii acorda o importanta tot mai mare inovarii, cercetarii fundamentale, cercetarii aplicative si transferului tehnologic. In acest sens, in acordurile internationale si in documentele europene se acorda un spatiu distinct inovarii. Inovarea se afla in centrul cresterii economice, fiind catalizatorul acesteia, si devenind totodata un factor al competitivitatii. Companiile care au succes si inregistreaza cresterea cea mai rapida sunt acele companii care utilizeaza in activitatea curenta solutii inovative si tocmai de aceea o proportie semnificativa a veniturilor acestor companii este generata de produse si servicii noi sau imbunatatite calitativ. Schimbarile rapide ale caracteristicilor pietelor externe, precum si cele din domeniul tehnologic sunt provocari pentru inovatii mai frecvente si mai rapide, concretizate in produse, procese si tehnologii noi.
1. NOTIUNEA SI CARACTERISTICILE INTEPRINDERII
Conform Dictionarului Explicativ al Limbii Romane, orice forma de organizare a unei activitati economice, autonoma patrimonial si autorizata potrivit legilor in vigoare sa faca acte si fapte de comert, in scopul obtinerii de profit prin producerea de bunuri materiale si vanzarea acestora pe piata sau prin prestari de servicii, in conditii de concurenta se numeste intreprindere.
Intreprinderea este o organizatie umana in care se combina factori de productie in vederea obtinerii de bunuri si servicii. Ea reprezinta un agent economic, persoana juridica, in care elementele de natura materiala, financiara si umna se combina in scopul realizarii unor obiective.
Intreprinderea se caracterizeaza prin trei trasaturi de baza:
- unitatea tehnico-productiva;
- unitatea organizatorico-administrativa;
- unitatea economico-sociala;
Unitatea tehnico-productiva se concretizeaza prin legaturile organice dintre diversele verigi de productie ale intreprinderii, tratate prin prisma rolului acestor verigi in realizarea activitatilor functiunii de productie, a echi pamentelor tehnologice aflate in dotarea lor, a raporturilor cantitative si cali tative care se stabilesc intre ele.
Unitatea organizatorico-administrativa se concretizeaza in legaturile or ganice dintre elementele intreprinderii care o definesc sub raportul organiza rii si administrarii ei, permitandu-i acesteia sa-si desfasoare activitatea ca un organism unitar.
Unitatea economico-sociala se materializeaza in legaturile organice din tre componentele intreprinderii care o definesc din punct de vedere econo mic si social, asigurand functionarea ei ca o entitate distincta, preocupata de indeplinirea functiunilor sale si de realizarea obiectivelor prestabilite.
Intreprinderile reprezinta veriga principala a economiei unei tari, avand la baza producerea bunurilor sau prestarea serviciilor de care consumatorii au nevoie. Fiecare antreprenor isi administreaza intreprinderea conform politicii si principiilor dupa care se conduce, iar asupra acestora influenteaza desigur si tipul intreprinderii. In prezent exista un numar foarte mare de intreprinderi, mici, mijlocii, individuale, in nume colectiv, cu raspundere limitata si inca multe alte tipuri. Aceste clasificari sunt facute cu scopul de a delimita organizatiile, pentru a se identifica tipul intreprinderii si pentru a preciza modul de conducere si administrare a acesteia. De asemenea, este necesara determinarea tipului de intreprindere pentru efectuarea unor analize complexe in cadrul economiei nationale pentru o anumita perioada de timp.
2. NOTIUNEA DE INOVARE SI TRASATURILE ACESTEIA
Conform Dictionarului Explicativ al Limbii Romane, inovarea reprezinta actiunea de a inova si rezultatul ei. Totodata a inova insemna a face o schimbare, a introduce o noutate intr-un domeniu, intr-un sistem etc.; a innoi. 
Termenul ,,innovation? in limba engleza defineste, concomitent, atat procesul de inovare, cat si rezultatul acestui proces, alfel se impune delimitarea intre, pe o de parte semnificatia inovarii ca proces si pe de alta parte, rezultatul procesului de inovare , materializat sub forma inovatiei.
Ca proces, inovarea reprezinta un ansamblu de activitati cuprinzand dezvoltarea tehnologica, pregatirea fabricatiei si productia propriu-zisa, ca etape principale intr-un sistem de interactiuni, cu schimburi intre diversele functiuni ale intreprinderii si intre diversi participanti, ale caror experiente, cunostiinte si abilitati sunt iimbogatite si au ca rezultat o inovatie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Caracteristicile inteprinderii inovative.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Sipos Lucia Gabriela, (2004), Inovarea in intreprindere , Editura Mirton, Timisoara
2. Tucu Dumitru, (2008), Managementul Intreprinderii, Editura Orizonturi Universitare, Timisoara
3. Schilling Melissa A.,(2008), Strategic Management of Technological Innovation, McGraw-Hill International Edition
4. Dumitru F, Tehnologiile informationale: rol, caracteristici, Tribuna Economoca, nr. 9/28,02,2008
5. http://www.zf.ro/companii/inovatia-in-intreprinderile-din-romania-a-inregistrat-un-declin-in-perioada-2010-2012
6. http://www.9am.ro/top/Business/205146/Cat-de-inovative-au-fost-firmele-si-intreprinderile-din-Romania/5/Cum-sa-ai-o-intreprindere-inovativa.html
7. Dictionarul Explicativ al Limbii Romane


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!