Capitalismul Antreprenorial

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1814
Mărime: 14.51KB (arhivat)
Publicat de: Martin Georgescu
Puncte necesare: 3
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Aurelian Plopeanu

Cuprins

  1. 1 Antreprenoriatul
  2. 2 Capitalismul
  3. 3.1 Capitalismul antreprenorial
  4. 3.2 Antreprenorii şi inovaţiile revoluţionare
  5. 3.3 Firmele mari şi răspîndirea inovaţiei

Extras din referat

1.Antreprenoriatul

“Antreprenorul reprezintă orice entitate, nouă sau deja existentă, care oferă un produs sau un serviciu nou, ori care dezvoltă şi aplică metode noi pentru a produce şi a distribui bunurile şi serviciile deja existente la un preţ mai mic.”(William Baumol)

Peter Drucker preciza că “nu orice mică afacere este antreprenorială sau reprezintă un caz de antreprenoriat”.

Joshep Schumpeter a inventat expresia “distrugere creativă”, încercînd să explice procesul antreprenorial în care antreprenorul răstoarnă şi dezorganizează.

Drucker parafrazează expresia lui Schumpeter:”Dezechilibrul dinamic cauzat de antreprenorul inovator, mai degrabă decît echilibrul şi optimizarea, reprezintă “regula”unei economii prospere şi realitatea centrală a teoriei şi practicii economice”. “Antreprenorul inovează. Inovaţia este instrumentul specific antreprenoriatului”.

În tagma antreprenorilor “inovatori” nu putem include grupul antreprenorilor “mimetici”-cei care produc ori vînd un anumit bun sau serviciu deja disponibil din alte surse. Deşi antreprenoriatul mimetic are un rol important în majoritatea economiilor, dacă suntem interesaţi de creşterea economică, cel care contează este antreprenorul inovator.

Deoarece am menţionat faptul că antreprenorii au un rol important în economie voi enumera cîteva caracteristici ale antreprenorilor:

• Determinare şi perseverenţǎ: Determinarea puternicǎ şi perseverenţa pot face un antreprenor sǎ facǎ faţǎ oricǎror greutǎţi pe care alte persoane le-ar considera insurmontabile şi chiar pot compensa lipsa de experienţǎ şi de îndemânare a personalului angajat.

• Dorinţa de a câştiga: Antreprenorii examineazǎ o situaţie, determinǎ cum îşi pot mǎri şansele de câştig.

• Cǎutarea feedback-ului: Antreprenorii eficienţi sunt adesea descrişi ca având capacitatea de a învǎţa repede şi dorinţa puternicǎ de a şti cât de bine se descurcǎ şi cum îşi pot îmbunǎtaţi rezultatele. Feedback-ul este important deoarece antreprenorul este dispus sǎ înveţe din greseli şi din experienţele anterioare.

• Rezolvarea problemelor persistente: Antreprenorii nu sunt intimidaţi de situaţii dificile. Încrederea în sine şi optimismul general îl fac sǎ vadǎ imposibilul ca pe ceva ce doar necesitǎ mai mult timp pentru a fi rezolvat. Problemele simple îl plictisesc, antreprenorii sunt extrem de persistenţi însǎ sunt realişti în a aprecia ceea ce pot şi ceea ce nu pot sǎ facǎ şi unde au nevoie de ajutor pentru rezolvarea unor probleme dificile, dar de neevitat.

• Iniţiativǎ şi responsabilitate: Antreprenorii au fost întotdeauna consideraţi persoane independente, ei cautǎ şi preiau iniţiativa, se pun în situaţii în care sunt personal rǎspunzǎtori pentru succesul sau eşecul întregii operaţiuni. Le place sǎ se implice în probleme în care impactul lor personal sǎ poatǎ fi mǎsurat.

• Orientare spre oportunitǎţi: Un lucru care îi diferenţiazǎ clar pe antreprenori este concentrarea spre oportunitate mai mult decât spre resurse, structurǎ sau strategie. Când se hotǎrǎsc sǎ întreprindǎ o acţiune o fac într-un mod calculat, încearcǎ sǎ facǎ totul pentru a obţine cât mai multe şanse de câştig, dar evitǎ sǎ-şi asume riscuri ce nu sunt necesare.

• Toleranţǎ pentru eşec: Antreprenorii folosesc eşecul ca pe o experienţǎ din care pot învǎţa ceva. Cei mai eficienţi antreprenori sunt cei care se aşteaptǎ la dificultǎţi şi nu sunt dezamǎgiţi, descurajaţi sau deprimaţi de un eşec.

• Încredere în sine şi optimism: Deşi antreprenorii întâmpinǎ adesea obstacole majore încrederea în abilitǎţile personale îi determinǎ sǎ le depǎşeascǎ şi îi face pe ceilalţi sǎ-şi menţinǎ propriul optimism.

• Realizarea de viziuni: Antreprenorii ştiu unde vor sǎ ajungǎ. Ei au o viziune sau concept despre ceea ce vor sǎ fie firma lor. De exemplu, Steve Jobs de la Apple Computers doreşte ca firma sa sǎ producǎ microcomputere ce pot fi folosite de oricine, de la copiii din şcoli pânǎ la oamenii de afaceri. Nu toţi antreprenorii au viziuni predeterminate pentru firmele lor, unii îşi dezvoltǎ viziunea în timp, conştientizând ce este firma şi ce poate ajunge.

• Creativitatea şi spiritul de inovaţie: Creativitatea a fost privitǎ timp îndelungat ca ceva genetic, cu care te naşti şi nu o poţi dobândi. Una dintre teoriile celebre apǎrute spre sfârşitul secolului al-XX lea afirmǎ cǎ aceasta poate fi învǎţatǎ.

• Independenţa: Frustrarea în faţa sistemelor birocratice, împreunǎ cu dorinţa de a face o „diferenţa” îi face pe antreprenori nişte persoane foarte independente care doresc sǎ facǎ lucrurile în felul lor. Totuşi antreprenorii nu iau toate deciziile, ci doresc ca autoritatea sǎ le ia pe cele importante.

• Lucrul în echipǎ: Dorinţa de independenţǎ şi autonomie nu îl opreşte pe antreprenor sǎ doreascǎ lucrul în echipǎ. De fapt în timp ce antreprenorul ştie clar unde se aflǎ firma (sau unde ar dori sǎ se afle) personalul se ocupǎ de activitǎţile de „zi cu zi” din firmǎ.

• Abilitǎţi manageriale: Aceasta nu reprezintǎ o caracteristicǎ absolut necesarǎ a antreprenorilor însǎ este important de ştiut cǎ un antreprenor de succes are nevoie şi de acest tip de cunoaştere.

Antreprenorul este un actor principal şi un simbol al economiei de piaţǎ. Rolurile şi contribuţia antreprenorilor se amplificǎ substanţial, simultan cu manifestarea lor pe plan calitativ superior, ceea ce se reflectǎ în revoluţia antreprenorialǎ actuală.

2.Capitalismul

Capitalismul este un sistem economic care se distinge prin proprietatea privată asupra factorilor de producţie precum şi prin producţia pentru o piaţă care stabileşte preţurile. Capitalismul presupune organizarea economiei bazată pe: propritate privată si libertatea producţiei şi a comerţului având ca scop obţinerea profitului.

Forma pe care o ia capitalismul într-o ţara are consecinţă asupra creşterii economice, de aceea formele de capitalism nu pot face parte dintr-o singură categorie. În cartea “Capitalismul bun, capitalismul rău şi economia dezvoltării şi a prosperităţii” (William Baumol, Robert Litan, Carl Schramm) ni se propune o clasificare a economiilor diverselor ţări capitaliste în patru categorii:

1. Capitalismul administrat de stat, în care guvernul încearcă să ghideze piaţa, cel mai adesea prin susţinerea în special a acelor industrii de la care se aşteaptă să devină “învingătoare”.

2. Capitalismul oligarhic, în care puterea şi bogaţia sunt deţinute de un grup restrîns de indivizi şi familii.

3. Capitalismul firmelor mari, în care cele mai semnificative activităţi economice sunt realizate de firmele gigantic, consacrate.

4. Capitalismul antreprenorial, în care rolul cel mai important îl au firmele mici, inovatoare.

Preview document

Capitalismul Antreprenorial - Pagina 1
Capitalismul Antreprenorial - Pagina 2
Capitalismul Antreprenorial - Pagina 3
Capitalismul Antreprenorial - Pagina 4
Capitalismul Antreprenorial - Pagina 5
Capitalismul Antreprenorial - Pagina 6
Capitalismul Antreprenorial - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Capitalismul Antreprenorial.doc

Alții au mai descărcat și

Expertiză Contabilă

Introducere Expertiza este „un mijloc de probă, de constatare, confirmare, evaluare, lămurire sau dovedire, pe baza cercetării ştiinţifice de...

Piața este Definită de Consumatori și nu de Producători

Trăim într-o societate de consum. Consumul este o parte importantă a vieţii noastre cotidiene, facând uz de o parte semnificativă a banilor noştri...

Caracteristica și Rolul Activității de Antreprenoriat

Conform dictionarului explicativ cuvintul „antreprenor” este de proveniență franceză și pune accent pe funcția primarǎ a antreprenorului: Persoanǎ...

Marketing-ul companiei transnaționale Apple

Prezentarea și poziționarea companiei Apple Înființată în 1976, Apple Inc. a fost și este una din companiile care au adus schimbările radicale în...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Biserica și statul ca doctrine politice

1. INTRODUCERE Există o criză integrală şi integratoare, un fel de „black hole”, care înghite, modifică şi apoi anihilează. Dinăuntrul vârtejului”...

Agenda Lisabona - planificarea eșecului

Introducere In anul 2000 la Summit-ul de la Lisabona, sefii de state si guverne din UE au produs un plan stufos si ambitios dar utopic prin care...

Cum răspunde profesia contabilă la actuala criză economică

Key works: profesia contabilă, FASB, standarde internaționale, criza economică, audit Introducere Profesia contabilă este responsabilă pentru...

Știință politică - definiții ale statului

Definirea statului şi a funcţiilor sale, explicarea genezei şi analiza formelor istorice ale statului, rolul statului în societăţile tradiţionale...

Formarea prețului în concurență imperfectă - monopolul

CAP.1 : Formarea preturilor in concurenta imperfecta si in situatia de monopol Cap 1.1: Formarea preturilor in concurenta imperfecta . Piata...

Comportamentul Producătorului în Condițiile Tranziției la Economia de Piață

Analiza comportamentului producătorului în condiţiile tranzţiei la economia de piaţă nu se poate face fără a prezenta succint, date istorice ce...

Concepția keynesistă asupra monedei

Conceptia keynesista asupra monedei. Abordari actuale. Conceptiile monetare dominate in prezent in literatura economica sunt cea a lui John...

Introducere în Istoria Partidelor și Doctrinelor Politice din România

1. PARTID ŞI IDEOLOGIE POLITICĂ – DEFINIREA CONCEPTELOR 1.1. Pluripartidismul şi sistemul democratic Sistemul democratic modern bazat pe...

Ai nevoie de altceva?