Campaniile de Protectie a Consumatorilor

Cuprins referat Cum descarc?

Cap1. Originea campaniilor de protectie a consumatorilor 3
Cap2. Rolul campaniilor de protectie a consumatorului 6
Cap3. Obiectivele campaniilor de protectie a consumatorilor 7
BIBLIOGRAFIE 11


Extras din referat Cum descarc?

Cap1. Originea campaniilor de protectie a consumatorilor
Drepturile consumatorilor reprezinta un domeniu deosebit de important in procesul de recunoastere si protectie a cetatenilor in calitatea lor de consumatori, asigurand cadrul necesar accesului neingradit la produse si servicii, la o informare completa, corecta si precisa, precum si garantarii drepturilor si intereselor legitime ale acestora.
O conturare a drepturilor consumatorilor1 a inceput sa se intrevada abia in secolul al XVIII- lea, dar actiunile sociale si eforturile legislative in vederea protejarii intereselor consumatorilor s-au impus, in mod categoric, doar in a doua jumatate a secolului al XX-lea. Astfel un rol decisiv in acest domeniu l-a avut presedintele SUA, John F. Kennedy care la 15 martie 1962, in discursul tinut " Asupra protectiei intereselor consumatorului" a enuntat cele patru drepturi fundamantale ale acestuia, respectiv, dreptul la siguranta, dreptul la informare, dreptul de a alege si dreptul de a fi auzit. Incepand cu anii 1960-1970 in diverse state europene - Suedia, Danemarca, Marea Britanie, Germania, Belgia, Franta, Tarile de Jos - au fost promulgate legi care vizau protectia consumatorilor.
In Romania o legislatie care sa reglementeze acest domeniu o regasim abia dupa anul 1990, adoptarea Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor reprezentand primul act care a statuat drepturile consumatorilor. 
Protectia consumatorilor2 se inscrie in cadrul politicilor sociale promovate de catre orice stat. Totodata, ea trebuie, datorita importantei pe care o prezinta, sa se constituie intr-o politica de sine statatoare cu obiective, prioritati si instrumente proprii.
In prezent, consumatorul in calitatea sa de purtator al cererii de bunuri si servicii a devenit un real partener de piata, ale carui pozitii ocupate in cadrul pietei se consolideaza pe masura dezvoltarii societatii. Comportamentul de cumparare al consumatorilor afecteaza din ce in ce mai multe intreprinderi, organizatii, organisme si institutii; de aceea, consumatorului ii este acordata o atentie din ce in ce mai mare. 
Relatiile complexe dintre agentii economici genereaza aspecte extrem de diverse care pot face obiectul unor programe de protectie a consumatorilor. Atat guvernele, cat si alte organisme ce activeaza in domeniul protectiei consumatorilor isi stabilesc anumite structuri si domenii pentru programele lor de protectie a consumatorilor. Dar sunt anumite domenii ale protectiei consumatorilor asupra carora s-au oprit toate guvernele, asociatiile, institutiile si organismele cu implicatii in protectia consumatorilor. Aceste domenii sunt : 
Imbunatatirea consumului populatiei prin politicile sociale ale statelor; 
Asigurarea calitatii bunurilor si serviciilor oferite spre vanzare in cadrul pietei; 
Asigurarea unui sistem de preturi in concordanta cu cerintele pietei si cu calitatea produselor; 
Organizarea unui sistem de informare util pentru consumatori; 
Apararea consumatorilor impotriva practicilor comerciale agresive si a publicitatii mincinoase.
Organizatia Natiunilor Unite a stabilit prin rezolutia 39/248 din aprilie 1985 o serie de ,,principii directoare" pentru protectia consumatorilor, menite sa asigure guvernelor tuturor tarilor un cadru care sa poata fi folosit in elaborarea si fundamentarea politicii si legislatiei pentru protectia consumatorilor. 
,,Principiile directoare" privind protectia consumatorilor, document adoptat de Adunarea Generala a ONU in 1985, este rezultatul eforturilor pe plan international ale Organizatiei Mondiale a Consumatorilor, Consumers International, formata in 1960 de cele cateva asociatii nationale de consumatori existente la acea vreme. 
In prezent, Organizatia Mondiala a Consumatorilor cuprinde peste 200 de organizatii membre din aproape toate tarile lumii. Aceste organizatii s-au intalnit in noiembrie 1997 la Santiago, in cadrul celui de-al 15-lea congres mondial, sub deviza ,,Puteri sporite pentru consumatori in secolul 21. Consumatorii in societatea civila". 
Mesajul congresului a fost foarte clar:in toate tarile, oamenii, in calitatea lor de consumatori, joaca un rol crucial in dezvoltarea institutiilor care apar ca urmare a procesului continuu de democratizare si liberalizare economica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Campaniile de Protectie a Consumatorilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!