Calitatea Produselor in Relatia cu Mediul Inconjurator

Extras din referat Cum descarc?

CALITATEA PRODUSELOR:
Conceptul general de calitate se utilizeaza in diverse domenii printre care se afla si cel al productiei de marfuri si servicii.Sensurile acestui concept sunt de natura tehnica,economica si sociala.Calitatea in sensul cel mai general este o categorie filozofica si exprima insusirile esentiale ale unui obiect care-l fac sa se distinga de toate celelalte produse similare care au aceeasi destinatie si utilitate.
Calitatea este strans legata de notiunea de cantitate intre care exista o stransa interdepedenta.Legatura reciproca dintre ele se exprima prin notiunea de masura aceasta constituind limita cantitativa dincolo de care se schimba calitatea obiectului.
Ex : Cresterea numarului de proprietati ale unui produs ( latura cantitativa ) determina o extindere a gradului de utilitate care reprezenta latura extensiva a calitatii.
Plecand de la sensul filozofic al conceptului formulam urmatoarea definitie : Calitatea produselor este conferinta de sinteza optima a principalelor proprietati care exprima gradul de utilitate in satisfacerea nevoilor exprimate sau implicite.Sensul tehinc al calitatii exprima gradul de conformitate cu specificatiile prevazute in documentatia prdusului.D.p.d.v. economic calitatea exprima masura optima in raport cu cheltuielile ocazionale la producator si client. In sens social calitatea exprima gradul de satisfactie al nevoii clientului care este de altfel,scopul pentru care se realizeaza produsele.Formulari sintetice despre calitate se gasesc multe in literarura de specialitate precum :
a) Aptitudinea de a satisface necesitatile sau masura in care produsul serveste cu succes asteptarile consumatorilor.
b)Calitatea este gradul in care un anume produs satisface nevoile unui anume consumator.
c)Confirmitate cu modelul dat.Corespunzator pentru utilizare.
Marea majoritate a acestor definitii sintetice au drept referential nevoile clientului,singurul in masura sa apreciaeze gradul de concordanta dintre cerintele sale si calitatea oferita de producatori.
O.I.S(Organizarea Internationala de Standardizare) defineste calitatea astfel.
Calitatea reprezinta ansamblul de caracteristici al unei entitati care ai confera acesteia aptitudinea de a satisface necesitatile exprimate sau implicite
(ISO 8402/1995).Calitatea este aptitudinea unui ansamblu de caracteristici intriseci de a satisface cerintele(ISO 9000 : 2000).
Conceptul de calitate poate fi utilizat cu adjectivul : mediocra , buna , excelenta.
CARACTERUL DINAMIC AL CALITATII 
Caracterul dinamic al calitatii deriva din caracterul dinamic al nevoilor si al unitatii.Factorii care determina caracterul sunt :
a) progresul tehnico - stintific
b) Exigentele crescande ale consumatorilor
c) Concurenta
1. IMPACTUL CALITATII PREGRESULUI TEHNIC ASUPRA MEDIULUI INCONJURATOR
Formarea constiintei ecologice.
In ultima perioada de timp s-au intensificat preocuparile organismelor nationale si internationale de a elabora noi reglementari in scopul protectiei mediului inconjurator ca urmare a efectelor negative produse de procesele tehnologice poluante dar si de unele produse si servicii care produc efecte secundare fie in timpul utilizarii de catre clienti fie in faza post - consum.
Interesul fata de problemele mediului au crescut de trei ori mai mult fata de 1986 cand s-a produs explozia la reactorul nuclear de la Cernobil,fiind considerat un dezastru ecologic de mari proportii.Presiunile ecologice sunt exerciate cu o forta din ce in ce mai mare de ecologisti,consumatori si legislatori,la care companiile trebuie sa gaseasca solutii noi fata de mediu.Produsele si procesele ecologice vor reduce presiunea asupra companiilor.
Din cercetarile inteprinse in randul populatiei de catre institutiile specializate in domeniu , rezulta ca cei mai multi cumparatori doresc sa procure produse ecologice si considera mediul inconjurator ca fiind cea mai importanta problema a tarii.Din aceleasi cercetari rezulta ca constiinta ecologica nu este doar o moda a tinerilor , persoanele de toate varstele au acelasi grad de constientizare a problemei ecologice. Sunt cunoscute actiuniile Organizatiei Greenpeace pentru protectia mediului in diferite tari atunci cand se intentioneaza transportul materialelor toxice sau radioactive.Cresterea an de an a Fondului Mondial pentru Natura demonstreaza preocuparea marilor companii si a guvernelor pentru protectia mediului inconjurator.
Din studiile inteprinse in Marea Britanie pentru a afla atitudinea companiilor fata de problemele ecologice care intervin in afaceri rezulta ca au rezolvat in diferite proportii in functie de natura problemei urmatoarele :
a) Instruirea persoanlului ( 20 % )
b) Comunicarea cu clientii pe teme ecologice (24 % )
c) Cumparaturi ecologice ( 28 % )
d) Incorporarea problemelor ecologice in strategia de lucru (33 % )
e) Reducerea emisiilor ( 51 % )
f) Masini ecologice ( 53 )
g) Reducerea cantitatilor de deseuri ( 57 % )
h) Conformarea fat de cerintele legii ( 72 % )
Din analiza acestui sondaj rezulta ca activitatiile companiilor se restrang de cele mai multe ori la initiative spontane , individuale.In general exista o lipsa a sistemelor manageriale ( nu exista planificari,coordonare,control sau planuri de actiune ).Totusi 53 % din companii au acceptat sa introduca un program de management ecologic.
Legislatia adoptata in domeniul ecologic din tarie UE ,precum si in tarile candidate inclusiv in tara noastra a schimbat modul de ganduire al oamenilor de afaceri.Poluarea costa mai mult iar legile care reglementeaza aceasta problema sunt stricte.
In tara nostra s-au adoptat Legea privind protectia mediului (nr 137/1995 ) , Legea apelor (107/1996 ) si a aderat la Conventiile internationale in domeniu.


Fisiere in arhiva (1):

  • Calitatea Produselor in Relatia cu Mediul Inconjurator.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!