Bugetele Locale din Romania la Cote de Avarie

Extras din referat Cum descarc?

Argument
Studiul Bugetele locale din Romania la cota de avarie prefigureaza o nevoie imperativa de reflectie asupra mecanismelor actuale de finantare si de management al bugetului public la toate nivelurile administratiei, pe fondul crizei economice fara precedent in istoria recenta a Romaniei si a intregii Europe.
Studiul trage un semnal de alarma asupra pericolelor iminente de blocaj generalizat in functionarea administratiei indeosebi la nivelurile inferioare (comune si localitati mici). Acest fenomen se datoreaza in primul rand unui mod defectuos de intelegere a autonomei locale care nu a condus, asa cum ar fi fost firesc, la o dezvoltare durabila a comunitatilor prin forte proprii, ci a fost confiscata de decidentii politici care s-au folosit de relatia personala cu partidele aflate in diferite momente la guvernare pentru a atrage resurse din toate partile, fara a avea programe coerente pe termen mediu si lung. Consecinta fireasca a acestor practici a fost aceea ca, odata cu schimbarile politice, alimentarea bugetelor locale cu resurse de la Bugetul de Stat a fost sistata, multe dintre proiectele de investitii incepute fiind astazi abandonate.
Transformarea procesului de constructie a bugetelor publice intr-o continua negociere politica ce nu a avut la baza nevoile reale de dezvoltare a administratiei, ci mai degraba ambitii de ascensiune rapida a unor lideri locali ajunsi la un moment dat in pozitii de putere degenereaza astazi intr-un diagnostic ingrijorator: nici-o localitate din Romania nu este in momentul de fata capabila sa supravietuiasca prin forte proprii, ci este intr-o masura covarsitoare dependenta de Bugetul de Stat.
The study Local budgets in Romania at the rate of failure looming imperative need for reflection on the current funding mechanisms and public budget management at all levels of government, the economic crisis unprecedented in recent history of Romania and throughout Europe.
The study draws a warning about the inherent dangers in the functioning of the administration especially at lower levels (communes and small towns). This phenomenon is primarily due to a defective understanding of local government which has not resulted, as would be natural, in the sustainable development of communities through their own forces, but was seized by policy makers who have used personal relationship with the parties at different times the government to attract resources from all parts, without coherent medium-term and long term programs. Natural consequence of these practices was that, with political changes, supply of the local budgets from the state budget resources has been discontinued, many of today's investment projects started being abandoned.
The transformation process of construction of public budgets in a continuous political negotiation that has not been based on the real development needs of the administration, but rather rapidly ambitions of local leaders today degenerates into a disturbing diagnosis: neither a village in Romania is currently able to survive on its own, but in an overwhelmingly dependence on the state budget.
Cadrul legislativ care reglementeaza in prezent finantele publice locale si schimbarile preconizate
Cadrul legislativ al transferurilor catre administratia publica locala este constituit din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001 cu toate modificarile ulterioare, Legea finantelor publice locale nr. 273/2006, recent modificata de Guvern si legile bugetare anuale. 
Legea administratiei publice locale este legea-cadru care reglementeaza functionarea administratiei la nivel local, dar ea face putine referinte la mecanismul de finantare a acesteia. Trebuie totusi analizat in ce masura aceasta lege permite finantarea autoritatilor locale ,,in cascada" - Consiliile Judetene decid asupra modului si nivelului de finantare al localitatilor componente, care este una din problemele cele mai controversate ale finantelor publice locale in ultimii 10 ani, datorita influentelor politice evidente in alocarea unor anumite resurse financiare. In primul rand trebuie remarcat ca legea prevede in mod expres ca relatiile dintre Consiliile Judetene (inclusiv presedintii acestora) si consiliile locale (inclusiv) primarii sunt complet autonome si nu presupun nici un fel de subordonare. Atributiile Consiliilor Judetene (art.91) sunt prevazute specific in lege, fiind impartite in 6 categorii: 
a) atributii privind organizarea si functionarea aparatului de specialitate al consiliului judetean, ale institutiilor si serviciilor publice de interes judetean si ale societatilor comerciale si regiilor autonome de interes judetean;
b) atributii privind dezvoltarea economico-sociala a judetului; 
c) atributii privind gestionarea patrimoniului judetului; 
d) atributii privind gestionarea serviciilor publice din subordine;
e) atributii privind cooperarea interinstitutionala; 
f) alte atributii prevazute de lege. 
In ceea ce priveste categoria a doua ,,atributii privind dezvoltarea economico-sociala a judetului", unde in mod normal ar trebui prevazute in mod clar si transparent responsabilitatile Consiliilor Judetene in ceea ce priveste potentialele alocari de resurse financiare catre localitati, nu exista nici o referire expresa la o astfel de functie asa ca detalierea atributiilor de la punctul b) de mai sus este, conform legii, urmatoarea: ,,In exercitarea atributiilor prevazute la alin. (1) lit. b), Consiliul Judetean: 
a) aproba, la propunerea Presedintelui Consiliului Judetean, bugetul propriu al judetului, virarile de credite, modul de utilizare a rezervei bugetare si contul de incheiere a exercitiului bugetar;
b) aproba, la propunerea Presedintelui Consiliului Judetean, contractarea si/sau garantarea imprumuturilor, precum si contractarea de datorie publica locala prin emisiuni de titluri de valoare in numele judetului, in conditiile legii; 
c) stabileste impozite si taxe judetene, in conditiile legii;


Fisiere in arhiva (1):

  • Bugetele Locale din Romania la Cote de Avarie.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!