Bazele Marketingului

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Marketingul de baza se ocupa de piata, de schimb.

Primul soc al vechilor relatii comerciale (targuri) il reprezinta era industriala cand productia a atins cote imense. Astfel, s-a ridicat problema distributiei de masa datorita cresterii marimii pietei.

Acest lucru a semnalat necesitatea aparitiei marketingului.

In privinta aparitiei marketingului exista numeroase controverse. Marketing inseamna vanzare si publicitate (promovare). Chiar daca revolutia industriala a avut loc in U. K., marketingul nu a aparut aici, ci in sec XX in SUA pentru ca societatea americana nu a copiat pe nimeni, au dispus de numerosi intreprinzatori si au pus un mare accent pe progresul tehnic. Progresele din sfera productiei au aparut si in sfera distributiei.

Marketingul a aparut sub aspectul unor numerosi factori: aparitia starii de abundenta; aparitia productiei de masa; procesele sociale (urbanizare, cresterea gradului de risc); dinamismul economico-social contemporan. Marketingul a aparut mai intai pe planul practic si apoi s-a inceput teoretizarea acestuia.

Marketing =substantivul market-piata economica, verbul to market =a desfasura tranzactii, a comercializa.

Primii care s-au intrebat ce este marketingul sunt americanii. Prima definitie a fost data in 1937 de A. M. A. (American Marketing Asociation). Astfel, marketingul vizeaza realizarea activitatii economice care genereaza fluxul de bunuri si servicii de la producator la consumatorul final.

-are sub incidenta sa atat bunuri cat si servicii -urmareste sa orienteze fluxul de marfuri pana la purtatorii cererii -se refera atat la destinatarii marfurilor cat si la expeditorii marfurilor S-a incercat apoi sa se formuleze definitii mult mai complexe. Astfel, avem de retinut 3 definitii: 1. -elaborata in 1960 de William Stanton din SUA: marketingul este un intreg sistem de activitati economice referitoare la programare, stabilire preturi, promovare menite sa satisfaca cerintele consumatorilor actuali.

Acum activitatile economice sunt privite ca un sistem inlantuit; arata obiectivul final al marketingului, insa nu este aratat obiectivul economic al marketingului.

2. -Mc Carthy (SUA) 3. -Philip Kotler-parintele marketingului modern a dat 2 definitii marketingului: I -marketingul se refera la activitatea umana, facut pentru satisfacerea cerintelor si nevoilor prin intermediul schimbului II -marketingul este un proces social si managerial prin care indivizi si grupuri de indivizi obtin ceea ce le este necesar prin crearea, oferirea si schimbul de produse.

Prin acest proces organizatiile se racordeaza la piata in mod creativ, productiv si profitabil.

Au urmat si alti autori, precum si englezul Michael Baker care a continuat ideea lui Kotler: marketingul are atat o functie manageriala cat si o functie economica. Tot el a introdus marketingul real care are 4 trasaturi: Porneste de la consumator; are o viziune de perspectiva, face necesara utilizarea deplina a tuturor resurselor ...

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Bazele Marketingului
    • Referat.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
13 pagini
Imagini extrase:
11 imagini
Nr cuvinte:
3 511 cuvinte
Nr caractere:
19 498 caractere
Marime:
20.43KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Gimnaziu
Tip document:
Referat
Materie:
Economie
Predat:
la gimnaziu
Sus!