INTRODUCERE STUDIU DE CAZ - COMUNA MIHAI EMINESCU - JUDETUL BOTOSANI BIBLIOGRAFIE
INTRODUCERE Studiul organizarii administratiei publice presupune cercetarea ansamblului de organisme care constituie formal acest sistem, raporturile dintre acestea, particularitatile fiecarei componente, precum si principiile aplicabile In mod obisnuit, identificam o administratie de stat si o administratie locala. La nivelul statului distingem: a) organisme administrative centrale, reprezentate de seful statului, structuri guvernamentale si structuri ministeriale; b) organisme administrative specializate); c) organisme administrative periferice (serviciile exterioare sau deconcentrate). La nivel local identificam autoritati locale de baza si autoritati locale intermediare. Administratia de stat si administratia locala compun administratia publica, putand fi identificat un sistem al organizarii administratiei publice, cu precizarea ca, inclusiv la nivelul autoritatilor administratiei locale, se exercita unele atributii de natura statala, sub aspect material, functional. Intre cele doua categorii, administratia publica centrala si administratia publica locala, exista legaturi stranse, dar si delimitari determinate de faptul ca la baza organizarii si functionarii administratiei publice locale se afla principiul autonomiei locale, avand, de cele mai multe ori, o consacrare constitutionala. Administratia publica locala este competenta numai in limitele unitatii administrativ-teritoriale in care functioneaza. In ceea ce priveste administratia publica locala am ales sa analizez in continuare o primarie comunala, mai exact Primaria Comunei Mihai Eminescu din judetul Botosani. Prin articole din lege voi arata atributiile Primarului, viceprimarului, secretarului comunei si Consiliului Local. Voi finalize cu o hotarare de Consiliu Local. STUDIU DE CAZ - PRIMARIA COMUNEI MIHAI EMINESCU BOTOSANI ISTORIC: Comuna Mihai Eminescu s-a constituit in actuala intindere teritoriala si componenta a satelor in anul 1968 prin unificarea fostelor comune Stancesti si Cucorani, urmare a ultimei organizari administrativ - teritoriale a tarii (Legea nr.2/1968). Potrivit organizarii administrativ-teritoriale, comuna Mihai Eminescu cuprinde un numar de opt sate, respectiv: - Ipotesti - resedinta comunei; - Cucorani; - Cervicesti; - Catamaresti-Deal; - Manolesti; - Stancesti; - Baisa; - Catamaresti. POPULATIA: Populatia comunei Mihai Eminescu este de 6.914 locuitori, din care barbati - 3.502, femei - 3.412. Populatia pe localitati: Localitate Nr. locuitori satul Ipotesti 561 satul Cucorani 892 satul Cervicesti 949 satul Catamaresti Deal 2.563 satul Manolesti 133 satul Baisa 81 satul Stancesti 1.066 satul Catamaresti 669 ADMINISTRATIA LOCALA: Primaria comunei Mihai Eminescu functioneaza in baza legii 215/2001, cu modificarile si completarile ulteriare, avand o activitate de interes public. Primaria comunei reprezinta o structura functionala constituita din Primar, viceprimar, secretar si aparatul propriu de specialitate al Primarului comunei Mihai Eminescu, care duc la indeplinire Hotararile Consiliului Local al comunei Mihai Eminescu si dispozitiile Primarului. Conform legislatiei romanesti, prin legea 215/2001 a Administratiei Publice Locale (actualizata prin Legea 286/2006), comuna Mihai Eminescu este persoana juridica care are un patrimoniu, un buget propriu si hotaraste in ceea ce priveste administrarea intereselor publice locale, exercitand in conditiile legii, autoritatea publica in Comuna Mihai Eminescu. Autoritatile publice locale sunt Primarul - ca autoritate executiva, si Consiliul Local - ca autoritate deliberativa. In principal, veniturile primariei sunt formate din taxele si impozitele percepute populatiei comunei si persoanelor juridice care au sediul si care isi desfasoara activitatea pe raza comunei.
Legea 215/2001 actualizata http://mihaieminescu.botosani.ro
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).