Bazele Ciberneticii - Modele de Crestere ale Retelelor Sociale Complexe

Extras din referat Cum descarc?

Modele de crestere ale retelelor sociale complexe
Reteaua sociala
O retea sociala este o harta a relatiilor dintre indivi ce indica modurile in care ei sunt conectati prin diverse grade de familiaritate sociala pornind de la cunostintele intamplatoatre pana la legaturi familiale puternice.
Teoria retelelor sau analiza retelelor sociale este o tehnica utilizata in sociologie, antropologie si in studiile organizationale si se concentreaza asupra felului de a rezolva problemele, de a conduce organizatiile si de a atinge obiectivele propuse.
Retelele sociale se refera si la o categorie de aplicatii online ce ajuta la conectarea prietenilor, partenerilor de afaceri si a grupurilor de interese.
Relatiile sociale sunt descrise in teoria retelelor sociale in termeni de noduri si legaturi. Nodurile sunt actorii individuali din retea, iar legaturile sunt relatiile dintre acesti actori. Reteau este deci o harta a legaturilor relevante dintre nodurile ce fac obiectul unui studiu. O retea poate fi utilizata si pentru a determina capitalul social de care dispun actorii individuali.
Forma retelelor sociale este un factor - cheie al utilitatii retelei pentru indivizii inclusi. Retelele dense sunt mai putin utile pentru membri decat retelele cu multe spatii libere si cu numeroase conexiuni slabe cu indivizi din afara retelei principale. Retelele deschise, cu legaturi slabe si spatii sociale goale introduc noi idei si oportunitati pentru membrii lor in masura mai mare decat retelele inchise, care au multe legaturi redundante.
Cu alte cuvinte, o retea de prieteni apropiati, ce impartasesc aceleasi credinte, preocupari si valori nu isi imbogatesc membrii in masura in care o fac grupurile de indivizi care au conexiuni in alte lumi sociale si acces la o varietate mai larga de informatii. Este mai bine pentru succesul individual sa existe conexiuni cu o varietate de retele decat multe conexiuni intr-o singura retea.
Puterea teoriei retelelor sociale consta in abordarea sa diferita fata de cea a studiilor sociologice traditionale. Acestea isi asumau faptul ca doar atributele actorilor individuali conteaza. Teoria retelelor sociale a adus un punct de vedere alternativ: atributele indivizilor sunt mai putin importante decat legaturile si relatiile lor cu alti actori din cadrul retelei.
Aplicatii ale teoriei retelelor sociale
Aplicatii in stiintele sociale
Teoria retelelor sociale in stiintele sociale a inceput cu domeniul sociometriei, care a incercat sa cuantifice relatiile sociale. Mark Granovetter a extins utilizarea retelelor sociale pentru a explica fenomene sociale din viata reala. Puterea unui individ in interiorul unei organizatii ar proveni astfel din gradul in care acel individ se situeaza in centrul relatiilor din organizatie, si nu din denumirea functiei pe care o ocupa. Retelele sociale joaca un rol important in cariera persoanelor, in succesul afacerilor si in performanta locurilor de munca.
Aplicatii populare
Regula celor 150 spune ca dimensiunea unei retele sociale eficiente este limitata la 150 de membri: Regula provine din studii interculturale de sociologie si antropologie cu privire la dimensiunea unui sat. Limita are si explicatii psihologice ce deriva din media statistica a limitelor umane de recunoastere a altor membri si de urmarire emotionala a faptelor de viata privitoare la toti membrii unui grup. Organizatiile ce depasesc aceasta marime cuprind grupuri cu coeziune sporita mai mici de 150 de persoane.
Retele sociale pe Internet
Retelele sociale online au devenit populare in 2003, o data cu lansarea unor website-uri ca Friendster>>, <<Tribe.net>> si <<LinkedIn>>. La ora actuala exista peste 200 de site-uri sociale online importante. Motorul de cautare <<Google>> a lansat in ianuarie 2002 reteaua online <<Orkut>>, iar <<Kibop>> s-a lansat recent ca retea sociala a vorbitorilor de spaniola si portugheza.
In aceste comunitati online, un set initial de fondatori trimit mesaje prin care invita membri ai retelelor lor personale de contacte sa se alature retelei. Noii membri repeta acelasi proces si contribuie la cresterea numarului de membri si la asigurarea unor legaturi globale. Site-urile ofera servicii de tipul actualizarii cartilor de vizita online ce contin adresele de mail ale cunoscutilor, vizualizarea profilului membrilor, crearea de noi contracte prin prezentarea serviciilor.
Site-uri de tipul <<LiveJournal>> incurajeaza interconectarea unor webloguri, iar pasul urmator este ideea unor <<Semantic Social Network>> carea va interconecta atat oameni, cat si webloguri, cum ar fi <<StumbleUpon>> si <<Funchain>>. Exista software special pentru crearea unei retele sociale proprii, cum ar fi <<Sparta>> sau conceptele de afaceri <<Ecademy>>, <<ReferNet>> sau <<Shortcut>>.


Fisiere in arhiva (1):

  • Bazele Ciberneticii - Modele de Crestere ale Retelelor Sociale Complexe.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!