Extras din referat
Baze de date în Microsoft Excel
Articol prezentând creare si utilizarea bazelor de date în cadrul aplicatiei Microsoft Excel
Publicat: 15 Martie 2004
Pe aceasta pagina
Ce este o baza de date?
Crearea unei liste
Sortarea listei
Filtrarea
Utilizarea rândului Total
Ce este o baza de date?
O baza de date este o lista de informatii structurate; structurate însemnând ca sunt aranjate pe rânduri (înregistrari) si coloane (câmpuri).
Dupa ce ati stocat o lista Excel într-o foaie de calcul tabelar, o puteti sorta, puteti filtra informatiile si calcula automat subtotaluri ale valorilor din aceasta lista.
Tabelele sunt elemente fundamentale în bazele de date
Excel 2003 dispune de câteva modalitati noi de lucru cu listele, acestea fiind evidentiate mai jos. Daca sunteti familiarizat cu metodele mai vechi, acestea sunt înca functionale în aceasta versiune a aplicatiei Excel.
Începutul paginii
Crearea unei liste
O lista este completata prin introducerea informatiilor de la tastatura aceasta poate arata într-un mod similar capturii de ecran prezentate mai jos.
Un exemplu de lista
Pentru a obtine functionalitatea listei în Excel 2003, executati clic dreapta pe lista si selectati optiunea Creare lista&.
Asigurati-va ca Excel a selectat intervalul corect pentru lista si executati clic pe OK.
Lista va fi acum evidentiata si va fi afisata bara de instrumente Lista si XML (List and XML) - vezi imaginea de mai sus. Daca executati clic în afara listei, bara dispare, dar va reaparea când executati din nou clic în interiorul listei.
Începutul paginii
Sortarea listei
Executati clic în lista si apoi executati clic pe sageata orientata în jos, corespunzatoare titlului coloanei dupa care doriti sa realizati sortarea.
Selectati Sortare ascendenta (Sort Ascending) sau Sortare descendenta (Sort Descending). Pentru optiuni de sortare suplimentare, selectati optiunea Sortare (Sort) de sub butonul Lista (List) din bara de instrumente Lista si XML (List and XML).
Fereastra de dialog pentru sortari complexe
Începutul paginii
Filtrarea
Filtrarea va permite sa extrageti anumite date care prezinta interes. Este posibil, de exemplu, sa vedeti numai vânzarile realizate în regiunea din sud. Executati clic în interiorul listei si apoi executati
Preview document
Conținut arhivă zip
- Baze de date in EXCEL.doc