Extras din referat
Spuneam candva ca somelierul este responsabil, printre altele, cu fericirea, cu starea de beatitudine creata de armonia imbinarii dintre vin si mancare. Daca analizam verbul „a bea”, vom observa ca radacina lui vine din latinescul bibitus si poate desemna starea de bine data de euforia consumarii unei bauturi ce are in concentratie si volume alcoolice, dar si „betia de fericire” data de un sentiment placut, sau de o buna simbioza gustativa. Aici intervine somelierul-artist, cel care lucreaza cu dorintele, rostite sau nu, ale clientului si le transforma in emotii nu numai olfactive si gustative, ci si spirituale. Ca sa fiu mai precis, le transforma in emotii pozitive. Este un arhitect al starii de bine, pe care o construieste discret, cu migala, intr-un stil personalizat pentru fiecare client in parte.
Somelierul-artist isi scaneaza fiecare oaspete inca de la intrarea acestuia in restaurant. Ii creioneaza profilul psihologic dupa felul in care este imbracat, dar si dupa felul in care isi poarta imbracamintea, dupa gesturi, dupa expresia fetei, dupa atitudinea generala.
Somelierul-artist va sti intotdeauna ce anume sa sugereze clientilor astfel incat acestia sa ajunga in starea de bine. La un moment dat, toti percep satisfactia, dar numai initiatii ii pot identifica in mod corect originale.
Somelierul-artist stie tot ceea ce stie si somelierul-meserias despre vinuri, bauturi, cigaruri si asocieri cu preparatele culinare. In plus insa, el aduce rafinamentul asocierilor din latura spirituala a oricarei experiente gourmet autentice. De ce face toate acestea? Sunt multe raspunsuri. Poate pentru ca-i place ceea ce face, poate pentru ca simte si el, odata cu cel caruia i-a oferit serviciile, starea de bine si, nu in ultimul rand, pentru ca este un creator de emotii enogastronomice.
1.Recomandarea sortimentelor de băuturi conform regulilor de asociere
Recomandarea sortimentelor de băuturi poate fi:
1) orală
2) cu ajutorul listei de băuturi
Recomandarea orală:
1) Băuturile, se recomandă şi se servesc fie incluse în structura meniurilor, la mesele principale obisnuite şi organizate în cursul zilei, fie servite ca atare în cursul zilei, însotite de mici gustări sau preparate culinare de bază, deserturi etc.
Pentru o recomandare corespunzătoare, lucrătorul din procesul servirii trebuie să fie bine informat proportional, în cunoasterea sortimentelor, tehnologia de obtinere, continutul acestora pentru a le recomanda, prevăzute şi servite în functie de ocazia solicitării lor pentru consum.
2) Lista de băuturi (cartea de vinuri):
Lista de băuturi cuprinde totalitatea băuturilor alcoolice şi nealcoolice, simple sau în amestec pe care un restaurant le oferă clientilor săi.
În lista de băuturi, produsele oferite se înscriu în ordinea: prezentare şi servire la masă grupate astfel:
- Aperitive: - rachiuri, vermuturi, bitter, vinuri speciale (aperitive, băuturi pe bază de anason).
- Vinuri: - albe,roze, rosii, spumoase şi spumante.
- Berea: - sortimente din productie internă şi din import.
- Digestive: - coniacuri, lichioruri.
- Băuturi răcoritoare: - sucuri, nectaruri, siropuri, băuturi carbogazoase, ape minerale.
- Cafele, ceaiuri
- Băuturi amestecuri de bar
Listele de băuturi se întocmesc respectându-se regulile generale precizate anterior, cu precizarea că băuturile se înscriu cu denumirea comercială completă, care trebuie să respecte originea sortimentală respectivă.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Asocierea Bauturilor cu Preparate.docx