Analiza SWOT a Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 2105
Mărime: 18.67KB (arhivat)
Publicat de: Isabela David
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Aspecte generale

Dezvoltarea economica a unei tari , a economiei mondiale in general , sunt de neconceput fara transporturi. Ele asigura buna desfasurare a productiei in industrie si agricultura , circulatia bunurilor materiale , a oamenilor si a informatiei. Transporturile faciliteaza legaturile intre regiunile cu materii prime si cele in care se prelucreaza , precum si desfacerea si redistribuirea produselor in centrele corespunzatoare, circulatia oamenilor , apropierea intre asezari umane , intre tari , continente. Prin diversitate , nivel tehnic , viteza , intensitatea fluxurilor , transporturile caracterizeaza, de regula , zonele dezvoltate economic , tarile puternic industrializate.

Economia mondiala se caracterizeaza printr-o varietate de interferente, de multe ori intre tari si zone situate la mari distante unele de altele, ceea ce de asemenea a contribuit la cresterea rolului transporturilor.Participarea la dezvoltarea economiei mondiale, iesirea din izolare a comunitatilor umane , integrarea in sistemele generale informationale si cresterea nivelului de civilizatie au fost si sunt posibile prin intermediul transporturilor. Acest tip de activitate a tinut pasul cu exigentele modernizarii si sporirii traficului si volumului , a inregistrat cu rapiditate descoperirile stiintei , ritmul impus de revolutia tehnico-stiintifica contemporana.

Mediul in care sunt amplasate caile de comunicatii ( trasee special amenajate sau construite , destinate practicarii unui anumit tip de transport) a determinat si diferentierea transporturilor in : terestre, navale, aeriene si speciale( categorie in care intra transporturile urbane , conductele, liniile de inalta tensiune , telecomunicatiile si comunicatiile spatiale).

In domeniul transporturilor terestre sunt incluse caile ferate , caile rutiere , conductele , transporturile urbane, iar in cele navale- transporturile navale interioare ( fluviale, pec anale , lacustre) si transporturile navale maritime.

Transporturile feroviare

Concurate de transporturile navale, , rutiere si aeriene , cele feroviare si-au mentinut importanta in multe tari ale lumii , datorita unor avantaje deosebite : capacitate , viteza , siguranta in exploatare Astfel , daca la transportul de calatori se inregistreaza , in general , scaderi, la cel de marfuri , mai ales al celor voluminoase( minereuri , carbuni , etc) se mentin cote ridicate , dupa cum exploatarea unor resurse din regiuni geografice relativ izolate , aflate in conditii climatice dificile ( ecuatoriale, subpolare), de relief muntos sau desertic, ar fi aproape imposibila fara o retea de cai ferate.

Eurotunelul , construit intre Franta si Marea Britanie (Coquelles, langa Frethun si Cheriton langa Folkestone), inaugurat la 6 mai 1994, a intrat in exploatare in 1995. Tunelul are o lungime de 51,5km , este parcurs de un tren de 28 de vagoane (pe care sunt imbarcate camioane) , care parcurge distanta la circa 35 de minute in regim de mare viteza , cu 160 km/h.

Pe caile ferate , curentii de transport de marfuri sunt orientati mai ales pe liniile magistrale cu caracter national si international si pe magistralele transcontinentale.Un volum mare de marfuri se inregistreaza in Rusia (2000 mil.t/km), Marea Britanie (100 mil.t/km), Italia (100mil. t/km ), apoi in Germania, Polonia si Franta.

Compania

‘’CFR MARFA ‘’ SA s-a desprins in anul 1998 din calea ferata traditionala , in urma revolutiei institutionale si este in prezent cel mai mare operator de transport feroviar din Romania. Activitatea sa principala o reprezinta transportul feroviar de marfa si logistica aferenta , in trafic local si international

In identificarea punctelor tari , a slabiciunilor , oportunitatilor si , nu in ultimul rand , a amenintarilor acestei societati se poate utiliza analiza SWOT, o metoda de planificare des folosita pentru identificarea factorilor externi si interni , favorabili sau nefavorabili ,in indeplinirea obiectivelor unei companii.

Punctele tari

Printre aspectele pozitive ale transportului feroviar se poate mentiona eficienta energetica. Eficienta energetica feroviara este mai buna pentru caile ferate avand in vedere faptul ca consumul de energie pe unitatea de transport este de zece ori mai mic , comparativ cu cea rutiera, si de trei ori mai mic decat transportul naval.

De asemenea , transportul feroviar genereaza o poluare a mediului mai scazuta , cantitatea de emisii poluante ale aerului fiind doar de 10% fata de celelalte moduri de transport. ‘’CFR MARFA’’ SA detine Autorizatia de Mediu nr.1/11.01.2011, emisa de Agentia Nationala pentru Protectia Mediului care prevede desfasurarea activitatii de transporturi de marfa pe calea ferata. Societatea sustine actiuni care au in vedere imbunatatirea eficientei energetice a proceselor necesare desfasurarii activitatii de transport feroviar de marfa, precum si realizarea unei strategii coerente , pe termen lung , privind consumul de combustibil si de energie , implicarea in derularea unor proiecte inovatoare sau utilizarea rezultatelor acestora in scopul reducerii impactului activitatii de transport feroviar de marfa asupra mediului ( EUROPETRAIN , Energy Billing , Railenergy , EcoTransIT).

Preview document

Analiza SWOT a Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă - Pagina 1
Analiza SWOT a Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă - Pagina 2
Analiza SWOT a Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă - Pagina 3
Analiza SWOT a Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă - Pagina 4
Analiza SWOT a Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă - Pagina 5
Analiza SWOT a Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă - Pagina 6
Analiza SWOT a Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Analiza Swot a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa.docx

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Studiu de fezabilitate al unui proiect de investiții - SC Dacotrans Internațional SRL

S.C. DACOTRANS INTERNATIONAL S.R.L I. INFORMATII GENERALE S.C. DACOTRANS INTERNATIONAL S.R.L. Bucuresti oferta asistenta in organizarea si...

Aeroportul Internațional Transilvania Târgu Mureș

Capitolul 1: Date introductive Aeroportul Internațional Transilvania Târgu Mureș (Cod IATA: TGM Cod ICAO: LRTM) este un aeroport internațional...

Posibilități de Implementare a Principiilor TQM în Cadrul Societații CFR Marfă

1. INTRODUCERE PREZENTARE GENERALA CFR MARFĂ SA Activităţile de transport feroviar public de marfa, precum şi satisfacerea unor nevoi specifice...

Ai nevoie de altceva?