Analiza Swot

Extras din referat Cum descarc?

Planul Strategic de dezvoltare al Universitatii ,,Petru Maior" din Targu-Mures reprezinta un ansamblu de obiective, politici si programe de actiune concepute si implementate pentru a indeplinii corespunzator misiunea si scopurile declarate ale institutiei in perioada 2003 - 2007. 
Formularea Planului Strategic a luat in considerare o serie de factori esentiali de care depind rezultatele finale ale demersului strategic propus:
1. Oportunitatile si contrangerile manifestate de mediul extern universitatii.
2. Fortele si slabiciunile universitatii. 
3. Valorile personale ce caracterizeaza principalii responsabili implicati in elaborarea si implementarea strategiei.
4. Asteptarile elevilor, studentilor si absolventilor cu privire la activitatile universitatii si rezultatele sale.

I. CONDITIILE SOCIALE SI TEHNICO-ECONOMICE ALE PERIOADEI ACTUALE

Pentru a elabora un plan strategic eficace este imperios necesara efectuarea unei ample analize a mediului social economic international, national si regional in scopul de a depista schimbarile majore care se petrec si a identifica tendintele care vor influenta Universitatea ,,Petru Maior" in dezvoltarea sa, proces care trebuie sa concorde cu nevoile manifestate si transformarile reale din societate.
In atare conditii nu pot fi neglijate o serie de provocari ale lumii moderne:
A. Procesul de globalizare se manifesta in multiple forme influentand puternic dezvoltarea pe viitor a institutiilor universitare. Este suficient sa se mentioneze faptul ca absolventul de invatamant superior se va confrunta cu o piata a muncii unica, globala in care multiculturalitatea si identitatea nationala castiga noi valente. Influentele globalizarii asupra procesului educational sunt multiple si imposibil de neglijat:
- calificare internationala;
- educatie la distanta;
- biblioteci virtuale;
- proces didactic in limbi de circulatie internationala;
- educatie la standarde calitative impuse;
- oferta educationala adaptata nevoilor societatii.
B. Inovarea rapida in stiinta si tehnologie in special in tehnologia informatiilor si a comunicarii impun permanenta adaptare a procesului educational la noutatile stiintifice teoretice si practice, astfel incat institutia universitara daca nu este ea insasi generatoare de nou trebuie sa fie intr-o stare de aliniere continua la noutatile stiintifice din orice domeniu, creandu-si structuri informationale care sa sustina acest deziderat.
C. Romania, asemeni multor tari, se confrunta cu un accentuat fenomen de invatamant superior de masa, care are o serie de consecinte pozitive si negative pe termen scurt si lung. In conditiile in care fenomenul exista ca urmare a nevoilor manifestate de catre membrii societatii, cadrele didactice au datoria de a gestiona si coordona corect fenomenul spre un proces educational responsabil si nu unul de distributie de diplome.
D. Institutiile universitare se confrunta intr-un proces concurential intern si chiar international. A sti vag cine sunt competitorii, care sunt competentele si capabilitatile lor, tendintele si strategiile de dezvoltare a acestora reprezinta neglijente pe care institutia universitara le va resimti in viitorul apropiat. Existenta concurentei conduce la generarea unor sisteme de comparare, care pe baza anumitor criterii vor decide ierarhizarea institutiilor, faza in care universitatea are de castigat doar in masura in care s-a preocupat a-si asigura viitorul.
E. Pregatire superioara de calitate se realizeaza si in afara sistemului universitar, marile firme transnationale organizand pentru proprii angajati, dar nu numai, perfectionari in diferite domenii, oferta care se dovedeste a fi preferata datorita mobilitatii lectorului si adaptarii tematicii la necesitatile stringente de perfectionare a resurselor umane.
F. Bugetarea precara a procesului didactic la nivel de minister impune reconsiderarea misiunii universitatii prin adoptarea unui comportament antreprenorial materializat prin largirea sferei de activitati prestate in folosul comunitatii si a mediului economic. De asemenea, bugetarea insuficienta trebuie coroborata cu normele si criteriile bugetare impuse de Ministerul Educatiei si Cercetarii care au repercusiuni, de penalizari in fondul de bugetare.
G. Este recunoscut faptul ca majoritatea universitatilor din intreaga lume sunt organizatii traditional conservatoare, acceptand cu greu adaptarea si inovarea, insa toate universitatile de succes s-au remarcat prin disponibilitatea manifestata la nivel de schimbare: misiune, organizare, colaborare, comunicare, curricula, metodica, cultura organizationala, devenind universitati cognitive datorita reconsiderarilor operate in sistem.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Swot.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!