Pentru a realiza o buna diagnoza a organizatiei scolare, vom apela la metoda (tehnica) SWOT, analizand atat mediul intern cat si mediul extern, pe urmatoarele paliere :
- oferta curriculara
- resursele umane
- resursele materiale si financiare
- relatiile cu comunitatea
a) Oferta curriculara
PUNCTE TARI
Pentru fiecare nivel de scolarizare, scoala dispune de intregul material curricular (planuri de invatamant si programe scolare, auxiliare curriculare - manuale, ghiduri de aplicare, culegeri de probleme, indrumatoare etc.).
PUNCTE SLABE
- managerial - oferta scolii nu satisface nevoile tuturor elevilor
- administrativ - optiunile se fac in functie de decizia majoritatii elevilor clasei
- resurse umane - insuficienta diversitate a abilitatilor cadrelor didactice in raport cu solicitarile (parintilor si copiilor) beneficiarilor
OPORTUNITATI
Identificarea oportunitatilor de formare a cadrelor didactice.
CDS ofera posibilitatea satisfacerii dorintei de informare si cunoastere in diferite domenii de activitate.
Oferta CDS vine in sprijinul ameliorarii fenomenului de absenteism scolar si contribuie la dezvoltarea unei motivatii intrinseci pentru invatare.
CDS permite valorificarea abilitatilor individuale.
AMENINTARI
- Insuficienta diversificare si adecvare a CDS la cerintele si solicitarile parintilor si elevilor poate scadea motivatia acestora pentru invatare precum si interesul pentru aceasta unitate de invatamant. Exista riscul micsorarii numarului de cereri de inscriere in institutie.
- Baza materiala existenta nu permite realizarea tuturor solicitarilor (optiunilor) beneficiarilor. Numarul calculatoarelor din scoala nu este suficient.
- Comunicarea deficitara intre scoala, CCD si inspectoratele scolare poate afecta buna organizare a curriculumului scolii.
b) Resurse umane
PUNCTE TARI
- personal didactic calificat in proportie de 98 %
- ponderea cadrelor didactice titulare cu gradul didactic I este de 51 %
- ponderea cadrelor didactice cu performante in activitatea didactica este de 43%
- relatiile interpersonale (profesor-elev, conducere-subalterni, profesori-parinti, profesori-profesori etc.) existente favorizeaza crearea unui climat educational deschis, stimulativ
- exista o buna delimitare a responsabilitatilor cadrelor didactice (exista comisii constituite pe diverse probleme) precum si o buna coordonare a acestora
- ameliorarea relatiei profesor-elev prin intermediul Consiliului Elevilor
PUNCTE SLABE
- slaba motivare datorita salariilor mici
- slaba participare la cursuri de formare si perfectionare datorita accesului la aceste cursuri prin achitare de taxe
- lipsa cabinetului de consultanta psihopedagogica
- conservatorismul si rezistenta la schimbare a unor cadre didactice
- conservatorismul unor cadre didactice privind aspecte precum : organizarea si desfasurarea lectiiolr, centrarea activitatii didactice pe nevoile elevului, informatizarea invatamantului etc.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.