Analiza macromediului și micromediului

Previzualizare referat:

Extras din referat:

1. Dimensiunea si forma juridica

Denumirea : S.C. ELTRIX S.R.L. Bucuresti.

Forma juridica: societate cu raspundere limitata

Actul normativ de infiintare: infiintat in 1991 conform Legii 31/1990, cu numarul J40/172/91, fiind platitoare de TVA lunar cu cota de 19%.

2. Obiectul de activitate

ELTRIX este cel mai mare productor de semnalistica din Romania si unul dintre lideri in Europa Centrala si de Est, acoperind direct sau prin partenerii sai intreaga piata regionala.

Compania ofera intreaga gama de servicii si produse de la design si dezvoltare de produs pana la productia efectiva, instalare si mentenanta concentrandu-se pe retele de benzinarii (clienti precum Agip, Lukoil, Petrom si Rompetrol), showroom-uri auto (Dacia-Renault, Ford, Mazda, BMW, etc.), lanturi de retaileri (Billa, Penny Market, Plus Discount) si display-uri (POS materials).

Grupe de produse

- Branding corporativ - toate tipurile de semnalistica de exterior/interior, luminoasa/neluminoasa, pentru piata de retail: retele de benzinarii, lanturi de magazine/supermarket-uri, hypermarket-uri, sedii centrale / sedii de filiale si sucursale, retele de show-room-uri, lanturi hoteliere, etc.;

- Casete luminoase (exterior / interior): orice dimensiune si forma;

- POSM-uri - standuri, display-uri, stickere, postere, brosuri, pliante, fluturasi, etc.;

- Outdoor - formate mari si foarte mari de postere pentru panouri stradale (billboard-uri), bannere, mesh-uri, steaguri, copertine, prelate inscriptionate, etc.

3. Analiza macromediului in care actioneaza societatea S.C. ELTRIX S.R.L.

Factori economici: Indicele pretului de consum a crescut in luna martie cu 0,67% fata de luna anterioara iar inflatia anuala a ajuns la 8,63%, reprezentand o amenintare pentru societate. Din cauza crizei americane bancile nu mai sunt dispuse sa scada costurile creditelor, rata dobanzii fiind la un nivel foarte ridicat, de 9.03%. Acesti factori pot influenta in mod negativ societatea daca ar dori in momentul de fata sa faca investii in echipamente, deoarece nu se poate adresa fondurilor europene, singura alternativa fiind imprumuturile bancare. Acesta alternativa, insa, in circumstantele economiei actuale este foarte costisitoare.

Factori sociali: Rata somajului este in constinua crestere datorita cresterii salariului minim pe economie la 540 RON. In acest context S.C. ELTRIX S.R.L., care se afla in posibilitatea de a plati acest nivel de salariu isi poate gasi cu usurinta forta de munca suplimentare necesara, mai ales ca cea mai mare parte a muncitorilor societatii sunt muncitori necalificati.

Factori legislativi , fiscali si politici: S.C. ELTRIX S.R.L. nu are implicatii politice care ar putea sa ii afecteze activitatea, mai ales ca in acesta perioada au loc alegeri electorale. Pentru moment politica fiscala si legislativa nu a mai inregistrat schimbari reprezentand un punct de stabilitate pentru firma, dar acest lucru se poate schimba odata cu modificarile politice ce urmeaza sa apara.

Factori demografici si geografici: reprezinta o oportunitate pentru societate, S.C. ELTRIX S.R.L. avand de castigat de pe urma dezvoltarii industriei in marile orase ale tarii, datorita supraaglomerarii capitalei. Tendinta generala in ultimii ani este ca marile corporatii sa isi deschida fabrici si centre in marile judete cu potential economic. Acest lucru inseamna pentru societatea existenta unuo trend ascendent al comenzilor.

Factori tehnici si tehnologici: reprezinta o amenintare pentru societate deoarece nu poate gasi in Romania utilajele necesare productiei sale si este nevoie sa importe din strainate, inclusiv unele materiale. Acest lucru reprezinta un cost suplimentar atat cu transportul cat si cu unele taxe suplimentare.

4. Analiza micromediului societatii S.C. ELTRIX S.R.L.

Concurentii ELTRIX :

Piata ? 30-35 mil. EUR/an

ELTRIX ? 15 mil.EUR 19.74%

KLASS ? 12 mil.EUR 15.79%

PLASTYPROD ? 11 mil.EUR 14.47%

AVANGARDE ? 10 mil.EUR 13.16%

HECHT ? 10 mil.EUR 13.16%

ALTII ? 18 ->22 mil.EUR 23.68%

Concurenta pe piata de semnalistica din Romania este in prezent destul de puternica, atat cea existenta cat si cea potentiala. Astfel in momentulde fata sunt pe piata multi concurenti cu puteri aproape egale, produsele sunt similare, variind mai mult din punct de vedere al preturilor si calitatii, partea de creativitate venind mai mult din partea clientilor. Deasemeni am putea spune ca costurile de stocare sunt mari , dar nu pentru produsele finite, pentru ca acestea sunt produse numai pe baza de comenzi, ci pentru materiile prime care multe dintre presupun conditii specifice de depozitare.

Concurenta potentiala este deasemenea relativ mare mai ales pentru firme straine mari deoarece in momentul de fata acest sector este unul extrem de atractiv si in continua crestere la noi in tara , barierele de intrare nu prea exista iar reactia concurentilor deja existenti pe piata nu poate afecta decat firmele mici. Produsele oferite de Eltrix sunt destul de usor substituibile.

Clienti reprezentativi

- Philip Morris Romania: branding corporativ, POSM-uri;

- Coca-Cola Romania: POSM-uri, semne uriase de acoperis (roof-top);

- Orange Romania: branding corporativ, postere si mesh-uri pentru outdoor, POSM-uri;

- Mc Donald's Romania : toata semnalistica de exterior si interior pentru reteaua nationala derestaurante, postere pentru outdoor;

- Petrom: toata semnalistica de exterior si interior pentru reteaua nationala de benzinarii ;

- Metro Cash&Carry Romania: semne si firme luminoase de exterior si interior;?

- Ford Romania : semnalistica pentru reteaua de show-room-uri, postere pentruoutdoor;

- Rompetrol: toata semnalistica de exterior si interior pentru reteaua nationala de benzinarii ;

- Billa: semnalistica de exterior si interior;

- Flanco : semnalistica pentru reteaua de magazine;

- Altex : semnalistica pentru reteaua de magazine ;

Produsele Eltrix sunt apreciate nu numai in Romania ci si pe piata internationala: in ultimii ani am exportat semnalistica si display-uri in Franta, Rusia, Ucraina, Cehia, Moldova, Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Serbia, Bosnia-Hertegovina, Polonia si in cateva state din Africa.

Clientii nu sunt consumatorul final avand o putere medie, sunt numerosi, exista o fidelitate relativ mare, cu o pondere mare in cifra de afaceri a firmei, produsele nu sunt standardizate, costurile de transfer nu sunt foarte mari.

Furnizorii

Eltrix dispune de relatii excelente de colaborare cu furnizori de echipamente, componente si materii prime din Statele Unite ale Americii, Germania, Italia, Austria, Belgia, Franta, etc.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza macromediului si micromediului.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
1 176 cuvinte
Nr caractere:
7 242 caractere
Marime:
18.81KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
firma, analiza
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Sus!