Analiza influenței exercitate de nivelul de educație asupra ratei de angajare

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 1759
Mărime: 57.92KB (arhivat)
Publicat de: Cristea-Nicu Boca
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Conf. Univ. Dr. Marilena Din
Universitatea Româno – Americană Facultatea de Relaţii Comerciale şi Financiar Bancare Interne şi Internaţionale

Extras din referat

Cum infuenţează nivelul de educatie al populatiei rata de ajngajare în România?

Conform datelor din raportul de pe Eurostat de la sectiunea relevanţa indicatorului, nivelul de educaţie măsoară calificarea populaţiei cu vârstă cuprinsă între 20-24 de ani în ceea ce priveşte gradele de învăţământ. În momentul de faţă acest indicator oferă informaţii privind mărimea capitalului uman disponibil din aceasta grupă de vârstă şi productivitatea sistemelor de învăţământ în ceea ce priveşte numărul de absolvenţi.

Rata de angajare a populaţiei se referă la numărul persoanelor angajate cu vârsta cuprinsă între 16-64 de ani din totalul persoanelor din aceeasi categorie de vărstă.

Motivul alegerii acestui studiu de caz este dorinţa de a afla cât de mult ajută faptul că ai terminat o faculate şi ai obţinut o diplomă în România să obţii mai departe o slujbă.

Mai jos sunt postate doua articole referitoare la conţinutul proiectului.

Pe locul 23 in UE dupa rata de angajare a populatiei active

« România a ocupat anul trecut locul 23 în UE după rata de angajare a populaţiei active, cu o medie de 58,8% la persoanele cu vârste între 15 şi 64 de ani, în timp ce media europeană s-a situat la 65,4%, conform biroului european de statistică Eurostat. La această categorie de vârstă, ponderea bărbaţilor angajaţi s-a situat la 64,8%, iar cea a femeilor la 52,8%, în timp ce media UE pe cele doua categorii de sex este de 72,5%, respectiv 58,3%. Ponderea populaţiei active din România, cu varsta între 15 si 64 ani, a depasit doar nivelul din Malta (55,7%), Polonia (57%), Ungaria (57,3%) şi Italia (58,7%).

Cel mai ridicat grad de angajare a fost consemnat în Danemarca (77,1%), Olanda (76%) şi Suedia (74,2%). În zona euro, nivelul angajării a fost de 65,7%. Pe segmentul de vârstă 55-64 de ani, rata a fost anul trecut de 41,4% în România, respectiv locul 17 în UE, care a inregistrat o medie de 44,7%. Dintre angajatii români cu aceasta vârsta, 50,3% au fost bărbaţi, iar 33,6% femei, valori apropiate de cele din UE. Statele cu cele mai ridicate rate de angajare la categoria de vârstă 55-64 de ani au fost Suedia (70%), Estonia (60%) şi Danemarca (58,6%). Media zonei euro s-a situat la 43,3%. »

Ziarul Finanaciar 23.07.2008

Topul facultăţilor de la "Cuza" în functie de reuşita absolventilor la angajare

« Un studiu recent arată că peste jumătate dintre absolvenţii de la Universitatea "Al.I. Cuza" reusesc să se încadreze pe piata muncii după finalizarea studiilor de licenţă. Conform studiului privind absolvenţii anului 2004, peste 60% dintre ei au reusit să se angajeze dupa susţinerea examenului de licenţă, circa 13% îşi continuă studiile în ţară, iar 0,8% preferă să le definitiveze în străinătate.

"Am facut un studiu asupra absolvenţilor din 2004 care au venit să îşi ridice diploma de licenţă. Din totalul de 4.864 de absolvenţi s-au prezentat 1.546, iar pe baza răspunsurilor date de aceştia am putut stabili care este rata de angajare, una foarte optimistă zicem noi: 68,4%. Asta în condiţiile în care nu au fost chestionati toti", a declarat rectorul Universitatii "Al.I. Cuza", prof.dr. Dumitru Oprea.

Cea mai mare rata de angajare obtinuta astfel este la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, unde 86,9% dintre absolventii chestionaţi au obtinut deja un loc de munca. Ea este urmată de Facultatea de Informatică, cu 79,2% dintre absolvenţi angajaţi, Faculatea de Economie - 77,7% şi Teologie ortodoxă - 75%. De cealalta parte, cei mai mulţi şomeri absolvenţi provin de la Facultatea de Drept, cu doar 40,2% dintre absolventii încadraţi pe piaţa muncii.

"Cei care au ales Dreptul pentru viitorul lor profesional preferă se pare să se dedice mai întâi studiului, chiar dacă necesită o perioadă mai lungă. Cei care ţintesc la posturi înalte au mai mult de studiat şi prefera să mai aştepte. Pentru ei, asteptarea chiar merită", considera rectorul Dumitru Oprea.

O parte importantă dintre studenţi aleg să îşi continue studiile superioare în ţară optând pentru masterate sau studii postuniversitare. Cei mai multi absolvenţi care au făcut aceasta alegere, circa 22%, provin de la Facultatea de Filosofie şi Litere - 17,9%, iar cei mai puţini de la Educatie fizică (5,7%) şi Informatică (7%). În mod surprinzător, mulţi dintre absolvenţi nu mai asteaptă diploma de licentă pentru a se angaja.

Conform unui alt studiu efectuat de Universitatea "Cuza", de aceasta data pe absolvenţii din acest an, aproape 30% dintre studenţi se angajeaza înca din timpul facultatii. Campioana la acest capitol este Facultatea de Educatiei Fizică şi Sport, unde 58% dintre absolvenţi sustin ca au lucrat în timpul facultăţii. Facultatea de Informatică a avut şi ea 46% dintre studenţi angajaţi înca din timpul studiilor, iar Facultatea de Filosofie 43%.

Preview document

Analiza influenței exercitate de nivelul de educație asupra ratei de angajare - Pagina 1
Analiza influenței exercitate de nivelul de educație asupra ratei de angajare - Pagina 2
Analiza influenței exercitate de nivelul de educație asupra ratei de angajare - Pagina 3
Analiza influenței exercitate de nivelul de educație asupra ratei de angajare - Pagina 4
Analiza influenței exercitate de nivelul de educație asupra ratei de angajare - Pagina 5
Analiza influenței exercitate de nivelul de educație asupra ratei de angajare - Pagina 6
Analiza influenței exercitate de nivelul de educație asupra ratei de angajare - Pagina 7
Analiza influenței exercitate de nivelul de educație asupra ratei de angajare - Pagina 8
Analiza influenței exercitate de nivelul de educație asupra ratei de angajare - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Analiza Influentei Exercitate de Nivelul de Educatie asupra Ratei de Angajare.doc

Ai nevoie de altceva?