Analiza factorilor care influențează volumul încasărilor din vânzări ale magazinului SC Ilu SRL

Extras din referat Cum descarc?

Formularea modelului econometric
a. Modelul econometric folosit in acest proiect este:
Vt = a0 + a1 NCt + ?t 
unde: 
Vt - volumul incasarilor din vanzari in luna t;
NCt - numarul clientilor in luna t;
a0, a1 - parametrii modelului;
?t - eroarea de specificare a modelului.
b. Datele folosite pentru estimarea parametrilor se regasesc in tabelul de mai jos:
Perioada de analiza este aprilie 2008- iunie 2009.
An Luna
(t) Vt
(lei) NCt
(pers)
Aprilie 154080 8500
Mai 163680 9900
Iunie 218300 13600
Iulie 221220 13700
2008 August 164190 9700
Septembrie 165170 10100
Octombrie 168640 9800
Noiembrie 156000 8700
Decembrie 288000 16800
Ianuarie 250600 15500
Februarie 150980 9000
2009 Martie 165170 10300
Aprilie 157920 11800
Mai 252500 15600
Iunie 264000 16500
Rezultatele estimarii parametrilor sunt:
Vt = 19562,22 + 14,64 NCt + et 
(7,05) (15,39)
R2 = 0,95
n = 15
( . ) = ratia Student
Aplicand Testul Student putem evidentia faptul ca, cu o probabilitate de 95%, modelul este semnificativ si numarul clientiilor are o influenta semnificativa asupra incasarilor din vanzarile lunare a magazinului.
Folosind Testul Fisher se poate evidentia ca modelul este semnificativ si numarul clientiilor are o influenta semnificativa asupra incasarilor din vanzarile lunare a magazinului si aceasta cu o probabilitate de 95%.
Dezvoltarea modelului cu mai multe variabile explicative
a. Forma modelului dezvoltat cu mai multe variabile explicative este:
Vt = a0 + a1 NCt + a2 NSt + a3 CTt + a4 PBt + ?t 
unde: 
Vt - volumul incasarilor din vanzari in luna t;
NCt - numarul clientilor in luna t;
NSt - numarul salariatilor in luna t;
CTt - cheltuieli totale in luna t;
PBt - profitul brut in luna t; 
a0, a1, a2, a3, a4 - parametrii modelului;
?t - eroarea de specificare.
b. Datele folosite pentru estimarea parametrilor se regasesc in tabelul de mai jos:
Perioada de analiza este aprilie 2008- iunie 2009.
An Luna
(t) Vt
(lei) NCt
(pers) NSt 
(pers) CTt
(lei) PBt
(lei)
Aprilie 154080 8500 15 55000 45080
Mai 163680 9900 16 61000 41680
Iunie 218300 13600 22 78000 63300
Iulie 221220 13700 22 75000 78220
2008 August 164190 9700 16 51000 56190
Septembrie 165170 10100 17 53000 52170
Octombrie 168640 9800 17 56000 51140
Noiembrie 156000 8700 16 49000 50500
Decembrie 288000 16800 28 66000 129800
Ianuarie 250600 15500 25 63000 115100
Februarie 150980 9000 15 52000 40480
2009 Martie 165170 10300 16 54000 53170
Aprilie 157920 11800 16 48000 38420
Mai 252500 15600 25 67000 126500
Iunie 264000 16500 26 68000 122000
Rezultatele estimarii parametrilor sunt:
Vt = 16489,92 + 2,88 NCt + 3618,85 NSt + 0,68 CTt + 0,46 PBt + et 
(3,50) (3,41) (3,69) (5,61) (5,88)
R2 = 0,99
n = 15
( . ) = ratia Student 
Aplicand Testul Student putem evidentia faptul ca, cu o probabilitate de 95%, modelul este semnificativ si factorii de influenta introdusi in model, si anume numarul clientilor, numarul salariatilor, costurile totale si profitul brut influenteaza semnificativ incasarile din vanzari ale magazinului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Factorilor care Influenteaza Volumul Incasarilor din Vanzari ale Magazinului SC Ilu SRL.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!