Formularea modelului econometric a. Modelul econometric folosit in acest proiect este: Vt = a0 + a1 NCt + ?t unde: Vt - volumul incasarilor din vanzari in luna t; NCt - numarul clientilor in luna t; a0, a1 - parametrii modelului; ?t - eroarea de specificare a modelului. b. Datele folosite pentru estimarea parametrilor se regasesc in tabelul de mai jos: Perioada de analiza este aprilie 2008- iunie 2009. An Luna (t) Vt (lei) NCt (pers) Aprilie 154080 8500 Mai 163680 9900 Iunie 218300 13600 Iulie 221220 13700 2008 August 164190 9700 Septembrie 165170 10100 Octombrie 168640 9800 Noiembrie 156000 8700 Decembrie 288000 16800 Ianuarie 250600 15500 Februarie 150980 9000 2009 Martie 165170 10300 Aprilie 157920 11800 Mai 252500 15600 Iunie 264000 16500 Rezultatele estimarii parametrilor sunt: Vt = 19562,22 + 14,64 NCt + et (7,05) (15,39) R2 = 0,95 n = 15 ( . ) = ratia Student Aplicand Testul Student putem evidentia faptul ca, cu o probabilitate de 95%, modelul este semnificativ si numarul clientiilor are o influenta semnificativa asupra incasarilor din vanzarile lunare a magazinului. Folosind Testul Fisher se poate evidentia ca modelul este semnificativ si numarul clientiilor are o influenta semnificativa asupra incasarilor din vanzarile lunare a magazinului si aceasta cu o probabilitate de 95%. Dezvoltarea modelului cu mai multe variabile explicative a. Forma modelului dezvoltat cu mai multe variabile explicative este: Vt = a0 + a1 NCt + a2 NSt + a3 CTt + a4 PBt + ?t unde: Vt - volumul incasarilor din vanzari in luna t; NCt - numarul clientilor in luna t; NSt - numarul salariatilor in luna t; CTt - cheltuieli totale in luna t; PBt - profitul brut in luna t; a0, a1, a2, a3, a4 - parametrii modelului; ?t - eroarea de specificare. b. Datele folosite pentru estimarea parametrilor se regasesc in tabelul de mai jos: Perioada de analiza este aprilie 2008- iunie 2009. An Luna (t) Vt (lei) NCt (pers) NSt (pers) CTt (lei) PBt (lei) Aprilie 154080 8500 15 55000 45080 Mai 163680 9900 16 61000 41680 Iunie 218300 13600 22 78000 63300 Iulie 221220 13700 22 75000 78220 2008 August 164190 9700 16 51000 56190 Septembrie 165170 10100 17 53000 52170 Octombrie 168640 9800 17 56000 51140 Noiembrie 156000 8700 16 49000 50500 Decembrie 288000 16800 28 66000 129800 Ianuarie 250600 15500 25 63000 115100 Februarie 150980 9000 15 52000 40480 2009 Martie 165170 10300 16 54000 53170 Aprilie 157920 11800 16 48000 38420 Mai 252500 15600 25 67000 126500 Iunie 264000 16500 26 68000 122000 Rezultatele estimarii parametrilor sunt: Vt = 16489,92 + 2,88 NCt + 3618,85 NSt + 0,68 CTt + 0,46 PBt + et (3,50) (3,41) (3,69) (5,61) (5,88) R2 = 0,99 n = 15 ( . ) = ratia Student Aplicand Testul Student putem evidentia faptul ca, cu o probabilitate de 95%, modelul este semnificativ si factorii de influenta introdusi in model, si anume numarul clientilor, numarul salariatilor, costurile totale si profitul brut influenteaza semnificativ incasarile din vanzari ale magazinului.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).