Extras din referat
Denumirea întreprinderii: SC SALSI SA
Forma juridică: SC SALSI SA este o societate privata pe acțiuni cu participare de capital autohton si străin.
Adresa sediului: Bd. Republicii, nr.20 , Sinaia, jud. Prahova, Cod poștal 106100
Anul înființării: 1991
Capital social: 1.020.619 lei
Capital propriu: 6.287.879 lei
Număr de unități: 1
Cifră de afaceri: 16.788.492 lei (Anul 2010)
Cod CAEN (activ. Principală): 1013
Activitate principală: Fabricarea produselor din carne( inclusiv din carne de pasăre)
Structura capitalului social: În total, societatea deține 600.364 acțiuni a 1,70 lei/acțiune.
Acționari persoane juridice:
ANGST RO SRL BUFTEA – număr acțiuni 204.623
cotă parte 34,10%
METZGEREI ANGST Elveția – număr acțiuni 163.023
Cotă parte 27,15%
PRODUCT TRADE Vaduz – număr acțiuni 161.912
Cotă parte 26,97%
S.I.F. Muntenia – număr acțiuni 57.876
Cotă parte 9,64%
Acționari persoane fizice: 21 acționari – număr acțiuni 12.860
Cotă parte 2,14%
Număr personal: 93
Scurt istoric și descriere narativă a activității întreprinderii
În anul 1920, Sinaia a fost aleasă de italianul Filippo Dozzi pentru fabricarea salamului de Sibiu,deoarece cunoștea climatul,curenții de aer ai zonei,atât de necesari unui proces de fabricație în condiții de mediu natural.Denumirea inițială a fost ”Întreprinderea individuală Filippo Dozzi”.
În 1949, societatea a fost naționalizată ; producția societății era deja de 120 de tone anual și avea 40-50 de angajați.
Între anii 1967-1968, societatea a fost extinsă,procesul tehnologic modernizat,producția putându-se efectua tot timpul anului,iar capacitatea planificată ajungând la peste 2000 tone anual cu un personal de 150 oameni.
În 1990,socitatea și- a schimbat denumirea în ”SC SALSI SA” pe baza HG 1353/30.12.1990 și a început să funcționeze cu capital de stat.
Timp de 3 ani(1995-1998) a avut loc un proces de privatizare a întreprinderii,incheiat in anul 1998 ,iar SALSI Sinaia era în acel moment o societate 100% cu capital privat.
Obiectul de activitate, conform actului constitutiv al societății,îl constituie producția și livrarea pe piața internă de produse pe bază de carne- cod CAEN rev.2 1013- Prepararea produselor din carne (inclusiv din carne de pasăre).SALSI Sinaia realizează produse crude și uscate,fiind singurul producător care respectă rețeta tradițională,veche de peste 100 de ani.SALSI a fost prima fabrică de salam de Sibiu,iar din punct de vedere calitativ se poate spune că Salamul de Sibiu faricat la Sinaia este cel mai apreciat în țară,cum sunt și celelalte 18 sortimente de salamuri și cârnați,toate din gama crude-uscate.
1.Sinteza rezultatelor analizei și concluziilor;comentarii personale
Decizia pentru acest segment de piață nu este una întâmplătoare.Având în vedere necesitatea omului de a se hrăni, de unde rezultă o importanță a sectorului agroalimentar,precum și necesitatea calității și securității alimentare, m-am oprit la studiul acestui sector care este în continuă adaptare la cerințele pieței, atât din punct de vedere cantitativ,cât si calitativ.
Piața mezelurilor în România este afectată în ultimul timp de situația economică a țării.Astfel, devalorizarea monedei naționale determină ca aprovizionarea consumului de carne de porc să se realizeze prin importul unor cantități de carne , în mod special din țările UE.Pe de altă parte, criza economică a contribuit la reducerea numărului de producători de mezeluri și preparate din carne.Astfel,în urma anului 2008 au dispărut peste 200 de astfel de producători, ceea ce a determinat ca la ora actuală România să activeze numai 500 de producători autohtonimgenerând în continuare un număr foarte mare de branduri.
SC SALSI SA, Sinaia a fost înființată în baza HG nr.1353/1990 prin preluarea integrală a patrimoniului fostei fabrici de Preparate Carne Sinaiam în condițiile prevăzute de Legea nr.15/1990 și Legea nr.31/1990,la data de 01.04.1991 prin HG nr. 1353/27.12.1990.
Chiar dacă întreprinderea a avut un rezultat al exercițiului nesatisfăcător în anii în care eu am facut o analiză a costurilor , aceste pierderi se datoreaza investițiilor pe care aceasta le-a făcut pentru modernizare în vederea ridicării la standardelele pentru schimburi intracomunitare și urmărind ca produsele fabricate să aibă o calitate corespunzătoare, aspect atrăgător și să fie competitive pe piața de consum.
Societatea dispune de forță de muncă calificată la nivelul necesarului și de capacitate managerială pentru desfășurarea activității productive și economico-financiare în condiții optime.
Din datele culese,rezultă faptul că pentru anii următori întreprinderea nu are posibilitatea de a atinge indicatorii economico-financiari realizați în anii precedenți datorită condițiilor de aprovizionare cu materie primă și posibilităților de desfacere pe piața internă și externă a producției realizate.
Sloganul firmei este „Excelența face diferența”, lucru pe care întreprinderea l-a urmărit chiar de la început, conform declarației domnului Urs Angst, care este acționarul străin al firmei: „Când am început am vrut să fim numărul 1 în România,dar nu numărul 1 în cantitate,ci numărul 1 în calitate.Cred că am reușit acest lucru.”
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza Costurilor si Rezultatelor Unei Intreprinderi.doc