Analiza Comportamentului Consumatorului fata de Anumite Marci de Cafea

Extras din referat Cum descarc?

Aceasta lucrare va prezenta situatia actuala a anumitor marci de cafea pe piata romaneasca, de asemenea si atitudinea consumatorilor fata de aceste marci. Lucrarea este realizata dupa modelul Fishbein, avand la baza doua chestionare. 
Primul chestionar vizeaza un esantion de 6 persoane, ales aleator, pentru a afla cunostintele intervievatilor despre cafea. 
Al doilea chestionar vizeaza un esantion de 20 de persoane, ales aleator, si va interoga cunostiintele intervievatilor despre atributele si credintele fata de anumite marci de cafea.
Modelul Fishbein reprezinta o abordare valoroasa pentru examinarea relatiei intre cunostiintele despre produs detinute de consumatori si atitudinile lor fata de produs, in termeni caracteristici sau atribute ale produsului.
Formularea lui Fishbein este poate cel mai bine cunoscut model de multiatribute. Simbolic, poate fi exprimat astfel:
A?=?ei*bi
Unde:
A? = atitudinea fata de obiect
ei = evaluarea atributului "i"
bi = forta credintei ca obiectul are atributul "i"
Modelul presupune ca atitudinea fata de un obiect dat este bazata pe un set insumat de credinte despre atributele obiectului "cantarit" prin evaluarea acestor atribute.
1. Selectarea unui produs si identificarea marcilor specifice existente pe piata studiata
In urma primului chestionar aplicat in randul consumatorilor putem sa identificam urmatoarele marci de cafea:
- Jacobs - 6 persoane
- Doncafe - 1 persoana
- Tschibo - 1 persoana
- Amigo - 5 persoane
- Lavazza - 3 persoane
- Nescafe - 6 persoane
- Dowe Egberts - 2 persoane
- Julius Meinl - 1 persoana
Din cele opt marci nominalizate alegem marcile pe care au fost cel mai des alese, considerand faptul ca acesete marci sunt cele mai importante pentru consumatori. Prin urmare marcile a carui atribute vom analiza sunt:
- JACOBS
- AMIGO
- NESCAFE
2. Determinarea caracteristicilor proeminente ale categoriei produsului respectiv, asa cum sunt ele apreciate pe piata studiata
De asemenea in urma aplicarii primului chestionar am obtinut cateva caracteristici ale cafelei care influenteaza alegerile consumatorilor. Acestea fiind:
- Gustul - 6 persoane
- Aroma - 4 persoane
- Mirosul - 2 persoane
- Continutul de cofeina - 2 persoane
- Pretul - 6 persoane
- Marca - 3 persoane
- Sortimentul - 5 persoane
Din cele sapte atribute nominalizate alegem atributele pe care au fost cel mai des alese, considerand faptul ca acesete atribute sunt cele mai importante pentru consumatori. Prin urmare aceste atribute sunt:
- GUST amar
- AROMA placuta
- PRET mai mare de 20 ron
- SORTIMENT/ gama variata
3. Determinarea atitudinilor consumatorilor fata de caracteristicilor proeminente ale marcilor concurente existente in categoria produsului luat in studiu


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Comportamentului Consumatorului fata de Anumite Marci de Cafea.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!