Introducere 3 Capitolul 1. Ambalajul 4 Capitolul 2. Clasificarea ambalajelor 5 Capitolul 3. Metode de ambalare 6 Concluzii personale 7 Bibliografie 7
Introducere In aceasta lucrare vom vorbi despre cat de importanta este ambalarea marfurilor. Din punct de vedere etimologic ambalare provine din prefixul "en" si cuvantul "balla" (fr: emballage) cu sensul de a strange in balot. In primul capitol vom vorbi despre ambalaj in general. Acesta este cel care insoteste produsul in fiecare etapa, pornind de la producator si terminand cu consumatorul. Ambalajul are mai multe definitii. Una dintre ele este ca fiind operatia, procedeul sau metoda prin care se asigura, protectia temporara a produsului in timpul manipularii, transportului, depozitarii, vanzarii, contribuind si la inlesnirea acestor operatii. In cel de-al doilea capitol este vorba despre clasificarea ambalajelor. Acestea se pot clasifica dupa mai multe criterii. Cateva dintre ele ar fi: dupa materialul folosit in confectionarea ambalajelor (ambalaje din hartie si carton, ambalaje din sticla, ambalaje din metal, ambalaje din materiale plastice), dupa sistemul de confectionare ( ambalaje fixe, ambalaje demontabile, ambalaje pliabile), dupa domeniul de utilizare (ambalaje de transport, ambalaje de desfacere si prezentare), dupa tip (plicuri, pungi, plase, lazi). Despre metodele de ambalare vom vorbi in capitolul trei. Acestea sunt numeroase si se realizeaza tinand cont de anumite cerinte de calitate: masa, volum propriu redus, fara miros, gust etc. Ambalajele sunt specifice fiecarui produs, consumatorul fiind avertizat in ceea ce priveste modul de utilizare, manevrare si transport al ambalajului, prin simboluri grafice specifice si prin simboluri ce se refera la protectia mediului inconjurator. Consumatorul este in acest fel, in masura sa stie ca se afla in prezenta unor produse toxice, radioactive sau corozive, ca produsul este fragil, ca acesta nu trebuie amplasat langa surse de caldura sau expus radiatiilor ultraviolete deoarece exista pericol de degradare. Capitolul 1. Ambalajul Ambalajul insoteste produsul in fiecare etapa a circulatiei sale, de la producator la consumator, avand un rol important in protejarea acestuia cat si in promovarea vanzarilor. Ambalajul este un mijloc sau un ansamblu destinat sa cuprinda un produs sau un ansamblu de produse, pentru a le asigura protectia temporara din punct de vedere fizic, chimic, mecanic, biologic in scopul mentinerii calitatii si integritatii acestora in starea de livrare, in decursul manipularii, transportului si desfacerii pana la consumator sau pana la expirarea termenului de garantie [1]. Ambalarea este definita ca fiind operatia, procedeul sau metoda prin care se asigura, cu ajutorul ambalajului, protectia temporara a produsului in timpul manipularii, transportului, depozitarii, vanzarii, contribuind si la inlesnirea acestor operatii. Ambalajul este un sistem fizico-chimic complex, cu functii multiple, care asigura mentinerea sau, in unele cazuri, ameliorarea calitatii produsului caruia ii este destinat. Ambalajul favorizeaza identificarea produsului, inlesnind atragerea de cumparatori potentiali, pe care ii invata cum sa foloseasca, sa pastreze produsul si cum sa apere mediul inconjurator de poluarea produsa de ambalajele uzate sau de componentii de descompunere ai acestora. Din punct de vedere comercial, ambalajul permite asigurarea in cele mai bune conditii a manevrarii, conservarii, depozitarii si transportului produselor. In "Petit Robert" (1989), ambalajul este un "invelis din materiale si forme diferite in care se ambaleaza un produs pentru transport sau vanzare". Institutul Francez al Ambalajului si Ambalarii propune urmatoarele definitii in "Petit glossaire de l'emballage": - ambalajul este obiectul destinat sa inveleasca sau sa contina temporar un produs sau un ansamblu de produse pe parcursul manevrarii, transportului, depozitarii sau prezentarii, in vederea protejarii acestora sau facilitarii acestor operatii; - ambalarea reprezinta operatia de obtinere a "primului invelis aflat in contact direct cu produsul". - Institutul din Marea Britanie furnizeaza trei directii in definirea ambalarii [2] : - sistem coordonat de pregatire a marfurilor pentru transport, distributie, vanzare cu amanuntul si consum; - cale de asigurare a distributiei la consumatorul final, in conditii optime si cu costuri minime; - functie tehnico-economica, care urmareste minimizarea costurilor la livrare.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).