Aliante Strategice in Managementul Afacerilor Comerciale

Extras din referat Cum descarc?

Cuvinte cheie: alianta strategica, internationalizare, cooperari internationale, ,,non-equity", aranjamente colaborative.
Introducere
Termenul "alianta strategica" este adesea folosit pentru a descrie tipuri de parteneriate si asocieri cu capital mixt intre societati din tari diferite. Aliantele strategice au trei caracteristici principale:
o Doua sau mai multe entitati se unesc pentru a indeplini un set de obiective importante, stabilite de comun acord, in timp ce intr-un grad mai mare sau mai mic raman independente dupa formarea aliantei.
o Partenerii impart beneficiile aliantei si controlul asupra realizarii sarcinilor desemnate (poate cea mai importanta caracteristica a aliantelor si ceea ce le face atat de dificil de condus).
o Partenerii contribuie in mod regulat la una sau mai multe zone-cheie strategice (adica importante pentru ei), de exemplu tehnologie, produse sau altele de acest gen.
Desi definitia este simpla, exista multe feluri de aliante si multe feluri in care pot fi conduse. Cand aliantele trec de granitele nationale, multe aspecte multiculturale complexe au impact asupra eficientei lor.
Succesul, prin urmare, depinde de deschiderea spre neprevazut si de abilitatile antreprenoriale, precum si de capacitatea personala pentru a putea rezolva problemele inevitabile variate care se ivesc. Acest lucru este cu atat mai adevarat pe masura ce se dezvolta noi feluri de aliante.
Unele companii, precum General Motors (GM), au insistat pe pastrarea majoritatii controlului, cand acest lucru era posibil pentru a proteja tehnologia, pentru a facilita integrarea si pentru a simplifica managementul si controlul. Astfel de atitudini s-au schimbat radical. In anii '80 si 90 GM a format multe societati cu capital mixt si companii auto de prim rang s-au alaturat pentru a forma sute alte companii (2). Cu toate ca aliantele strategice pot fi o cale eficienta de dezvoltare pe plan international, multe societati, cum ar fi Siemens (Germania),
prefera filialele cu capital in intregime propriu in tari precum Marea Britanie si Columbia, ceea ce permite un control 100% al societatilor straine. Multe companii, in special cele din domeniul telecomunicatiilor (4), folosesc o strategie mixta, care implica achizitia si alianta strategica.
In efortul de a penetra piete noi din fosta URSS, PepsiCo a facut la inceput afaceri prin aliante cu firme de stat care controlau productia si distributia. In ciuda calitatii proaste a produselor rezultate si a serviciilor sub-medie, PepsiCo a ajuns sa conduca cu 4:1 fata de rivala sa Coca-Cola in regiunea respectiva. De la dizolvarea Uniuni Sovietice, in 1991, Coke a investit 240 milioane de dolari in Rusia. Lucrand prin societati cu capital mixt cu companii private locale mai agresive, Coke a reusit sa depaseasca Pepsi in cota de piata. In prezent, PepsiCo a anuntat planuri de a investi 550 milioane, in 11 fabrici noi cu doi parteneri privati in societati cu capital mixt, pentru a-si recastiga pozitia pe piata.
De asemenea, Chrysler a intrat intr-un acord de distributie comuna in Japonia.
Gillette a intrat in multe tipuri de acorduri internationale de cooperare in distributie/marketing. De exemplu, pentru a reduce controlul preturilor al distribuitorului national in China, Gillette a intrat in aliante cu multi distribuitori locali si regionali (5) . Tipul final de alianta este dizolvarea. Dizolvarile apar din multe motive. O alianta inceputa in 1987 intre Ford si Mazda in Noua Zeelanda, de exemplu, s-a incheiat deoarece taxele de import au scazut de la 55 la 15%; masinile facute in tarile invecinate puteau fi facute si importate mai ieftin decat cele facute in Noua Zeelanda. Mai mult, fabrica din Noua Zeelanda avea nevoie de importante ajustari de capital. In acelasi timp, Ford si Mazda isi intareau aliantele in cota parte in lumea intreaga. Existau, de asemenea, probleme in America de Sud, unde se dizolvase alianta Ford - Volkswagen (VW), in parte din cauza preferintei in crestere a pietei pentru masinile mai mici ale VW (3). Aliantele strategice sunt, din multe motive, utile ca metoda sau instrument pentru cresterea multinationala.
In primul rand, concurenta mondiala a crescut. Satisfacerea cererilor mondiale din ce in ce mai mari necesita capacitati noi, resurse, legaturi multinationale, acces la furnizori si piete, cunostinte. 
In al doilea rand, companiile sunt adesea infranate de resursele limitate.
In al treilea rand, magnitudinea si viteza de schimbare a lumii este in crestere, mai ales pe masura ce se schimba gusturile clientilor si tehnologia avanseaza. 
In al patrulea rand, factorii multinationali diversi trebuie integrati si controlati. 
In al cincilea rand, aliantele strategice sunt obligatorii prin lege si prin urmare sunt o metoda obligatorie de a intra si de a face afaceri in mai multe tari.


Fisiere in arhiva (1):

  • Aliante Strategice in Managementul Afacerilor Comerciale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!