Cuprins
- 1.Prezentarea organizatiei
- 2.Descrierea problemei si a cauzelor
- 3.Alternativele de actiune, solutii
- 4.Propunere de implementare
Extras din referat
1. Prezentarea organizatiei
Echipa noastră a decis demararea unui proiect care să ajute o firmă aflată în declin să se redreseze. Aşadar, acest plan a fost gândit pentru iniţiatorul acestei afaceri, cu scopul de a-l consilia si a-l ajuta să crească afacerea dumnealui şi mai mult, şi mai ales să o mentină la cote maxime de funcţionare.
Activitatea principală a firmei în cauză este concentrată în domeniul HORECA. Istoria firmei incepe în anul 2004, atunci când este înfiinţată societatea comercială S.c. Dimab Distribution S.r.l., ca societate cu răspundere limitată; datele de identificare ale firmei sunt următoarele: număr de înregistrare la Registrul Comerţului : J/40/16223/2004 , Cod unic de identificare fiscală: RO 16824858, sediul social al firmei este situat in Bucureşti, Str. Fabricii, nr.4A4, bl. 15G, sc.1, et.3, ap.30 iar conturile curente sunt deschise la Banca Transilvania. Activitatea firmei este desfaşurata în baza codului CAEN 5610 –Restaurante.
Piata restaurantelor a inregistrat, anul trecut, o valoare de aproximativ 1,22 miliarde de euro si se asteapta ca in urmatorii doi ani sa atinga pragul de 2 miliarde de euro, conform analistilor companiei Visionwise Consulting, pe baza datelor furnizate de INS. “Cifra de afaceri din piata restaurantelor romanesti a depasit anul trecut un miliard de euro, iar in urmatorii trei ani se estimeaza ca aceasta se va dubla”, a declarat ieri consultantul Visionwise (divizia grupului Daedalus), Andrei Iordache.
La inceput, micul restaurant avea 7 angajati, insa cu timpul , afacerea s-a extins, in prezent ajungand sa aiba 12 angajati. O evolutie ascendenta a cunoscut si cifra de afaceri si profitul, ajungand chiar sa se dubleze fata de primul an de activitate.
Cel care a iniţiat toata această afacere este Alexandru Mateescu. În vârstă de 32 de ani, acesta, putem spune că are aproape toate calitaţile necesare unui bun întreprinzător. Personal, întotdeauna am fost de părere că nu toţi oamenii sunt făcuţi pentru afaceri. Mereu am privit cu admiraţie oamenii care au reuşit prin propria putere şi mi-am conturat în minte un oarecare model al omului de afaceri: puternic, foarte sigur şi încrezător în propria persoană, un om care are o mare putere de analiză si previziune, care are fiecare pas foarte bine gândit şi calculat.
Întreprinzătorul acestei afaceri are toate calitaţile de mai sus, şi în plus putem spune că, deşi nu are studii superioare, are acest spirit al afacerilor înnăscut.
2. Descrierea problemei si a cauzelor
Situatia restaurantului s-a deteriorat ca urmare a mai multor factori ce ţin în principal de resursele umane dar şi de anumite erori de management şi marketing, precum şi de departamentul financiar – contabil; însă aceşti factori care au contribuit la declinul firmei vor fi analizaţi pe larg în cuprinsul lucrării, întrucât , după părerea noastră , pentru a putea ajuta această societate comercială, trebuie să identificăm cu precizie care au fost cauzele care au dus la această stare de fapt şi să acţionăm exact în punctele slabe.
Tocmai de aceea, am dorit să petrecem câtva timp în interiorul restaurantului, să stăm alături de oamenii de acolo, să observăm , să facem însemnări şi să tragem concluzii. În principiu, problemele au inceput să apară din anul 2008, mai exact din luna aprilie a anului trecut, când angajaţii au inceput să nu mai ţină evidenţa stocurilor, şi mai concret, să fure. Modalităţile în care angajaţii realizau aceste fraude sunt multiple şi foarte ingenioase; astfel, s-a ajuns la nişte solduri foarte mari la furnizori şi deci, la o imposibilitate de plată. Bineînţeles, situaţia de acum nu se datorează în exclusivitate acestui lucru,cu toate că am putea spune că acesta a fost principalul motiv; a existat un cumul de mai mulţi factori: odată cu mărirea afacerii, lucrurile am putea spune că au scăpat de sub control: se fac comenzi la furnizori în mod haotic, stocurile se evaporă rapid, fără a se ţine evidenţe ale vanzărilor, inventarele nu se fac nici măcar odată pe lună. În plus, mai există o reală problemă referitoare la personal; angajaţii nu sunt calificaţi, nu sunt instruiţi corespunzător şi nici măcar nu sunt supravegheaţi aşa cum ar trebui, problemă pe care o punem pe seama unui management defectuos.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Administrarea Intreprinderii.doc