Politica de pret a firmei de producere si/sau de comercializare se afla in stricta dependenta de activitatea concurentilor pe piata-tinta.
Aspectele ce trebuie cunoscute cu privire la concurenti:
- Cine sunt concurentii?
- Care sunt strategiile concurentilor?
- Care sunt obiectivele concurentilor?
- Care sunt punctele lor forte si slabe?
- Cum reactioneaza la provocarile pietei?
Concurenta determina o anumita structura de piata (structura concurentiala), prin combinarea mai multor factori:
- Numarul si puterea agentilor economici - de care depind dimensiunile ofertei sau cererii;
- Gradul de diferentiere a produselor,
- Fluiditatea (flexibilitatea) pietei - posibilitatea producatorilor de a avea contact direct cu orice cumparator, posibilitatea fiecarui cumparator de a-si alege in mod liber furnizorii;
- Gradul de mobilitate a factorilor de productie - utilizarea si orientarea factorilor de productie spre domenii ce asigura eficienta inalta;
- Transparenta pietei - informarea asupra elementelor pietei si a schimbului, asupra caracteristicilor bunului si a pretului sau.
Principalele tipuri de concurenta in concordanta cu acesti factori:
1) Concurenta perfecta;
2) Concurenta imperfecta (monopol, monopson, oligopol, oligopson, concurenta monopolista)
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.