Adaptarea prețurilor la tipuri de piață

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Politica de pret a firmei de producere si/sau de comercializare se afla in stricta dependenta de activitatea concurentilor pe piata-tinta.

Aspectele ce trebuie cunoscute cu privire la concurenti:

- Cine sunt concurentii?

- Care sunt strategiile concurentilor?

- Care sunt obiectivele concurentilor?

- Care sunt punctele lor forte si slabe?

- Cum reactioneaza la provocarile pietei?

Concurenta determina o anumita structura de piata (structura concurentiala), prin combinarea mai multor factori:

- Numarul si puterea agentilor economici - de care depind dimensiunile ofertei sau cererii;

- Gradul de diferentiere a produselor,

- Fluiditatea (flexibilitatea) pietei - posibilitatea producatorilor de a avea contact direct cu orice cumparator, posibilitatea fiecarui cumparator de a-si alege in mod liber furnizorii;

- Gradul de mobilitate a factorilor de productie - utilizarea si orientarea factorilor de productie spre domenii ce asigura eficienta inalta;

- Transparenta pietei - informarea asupra elementelor pietei si a schimbului, asupra caracteristicilor bunului si a pretului sau.

Principalele tipuri de concurenta in concordanta cu acesti factori:

1) Concurenta perfecta;

2) Concurenta imperfecta (monopol, monopson, oligopol, oligopson, concurenta monopolista)

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Adaptarea Preturilor la Tipuri de Piata.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
7 pagini
Imagini extrase:
7 imagini
Nr cuvinte:
2 641 cuvinte
Nr caractere:
13 757 caractere
Marime:
20.83KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
piata, pret
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Sus!