Acțiuni de responsabilitate socială BCR

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Actiuni de responsabilitate sociala :

Despre BCR: BCR este o banca universala, membra a Grupului Erste incepand din 2006. Este cea mai mare institutie bancara din Romania, gestionand, la finele lunii septembrie 2009, active de peste 17,2 miliarde de EUR. Banca are sediul central in Bucuresti. Detine 663 de unitati retail (pentru populatie si microintreprinderi), deschise in intreaga tara, in majoritatea oraselor cu peste 10.000 de locuitori. De asemenea, detine 48 de centre de afaceri pentru clientii corporate (IMM-uri si companii mari). Nu in ultimul rand, banca este prezenta prin subsidiare in Republica Moldova si Marea Britanie, are filiale in Paris si Frankfurt si reprezentante bancare in Moscova si New York.

Sector: Servicii (Financiare)

Activitate de baza: BCR pune la dispozitia clientilor, persoane fizice si juridice, o oferta complexa de produse si servicii bancare, inclusiv servicii de internet banking, phone-banking sau e-commerce. Emite 25 de tipuri de carduri si are cea mai mare retea nationala de ATM (peste 2.000) si de POS (circa 17.000). De asemenea, BCR este prezenta, prin societatile pe care le detine, pe piata leasingului, in domeniul managementului activelor, pe piata de capital, a pensiilor private si a bancilor de locuinte.

Website: www.bcr.ro

Numar de angajati: peste 8.700

Aspecte CSR: Pentru BCR sunt importante investitiile pe termen lung in domeniile care contribuie in mod direct la o evolutie sanatoasa a comunitatii. De aceea, banca dezvolta proiecte comunitare in special in urmatoarele domenii:

Educatie (in special educatia financiara)

Antreprenoriat

Social

De asemenea, in plan secundar, banca se mai implica in domenii precum: Cultura, Mediul si Sportul.

Initiativele de CSR ale BCR sunt coordonate de Departamentul de Relatii Comunitare. Acesta deruleaza totodata procesul de analiza si de selectie a cererilor de sponsorizare venite din exterior.

1. Ce actiuni am intreprins si cine a fost implicat?

Voluntariatul corporativ

BCR incearca sa puna in centrul tuturor initiativelor de CSR activitatea de voluntariat a angajatilor sai. Ambitia bancii este sa faca din fiecare coleg un mesager al implicarii BCR in viata comunitatii

Educatia financiara

Un obiectiv major al BCR este sa-i ajute pe tineri sa inteleaga principiile administrarii sanatoase atat a banilor pe care ii au in prezent cat, mai ales, a celor pe care ii vor castiga in viitor, ca adulti responsabili

Solidaritatea sociala

Solidaritatea sociala face parte din nucleul de valori al modelului de business al bancii. In fiecare an, BCR se implica in zeci de proiecte caritabile sau de ajutorare a unor categorii dezavantajate. Printre altele, BCR este partener strategic al ONG-ului Salvati Copiii Romania, iar de sprijinul sau financiar beneficiaza peste 2.500 de copii defavorizati din centrele educationale ale organizatiei.

2. Exemple ale eforturilor privind activitatea comerciala responsabila:

Livada BCR: incurajeaza alimentatia sanatoasa si sprijina antreprenoriatul in randul ONG-urilor. BCR a dorit ca acest proiect sa fie mai mult decat o simpla plantatie de copaci. Astfel, s-a ajuns la ideea de a planta livezi de care sa beneficieze pe termen lung categorii defavorizate de persoane.

Personal Branding este un proiect educational prin care BCR si-a propus sa contribuie la calitatea mediului de afaceri si sa vina in intampinarea profesionistilor de maine cu informatii utile despre imaginea personala si profesionala.

Campania "Daruieste de Craciun" s-a desfasurat in decembrie 2009 si a avut doua obiective principale: sprijinirea unui numar cat mai mare de persoane defavorizate si stimularea implicarii angajatilor BCR in comunitatile in care traiesc si muncesc, prin organizarea unor actiuni caritabile in toata tara.

"Realitatile la bani marunti - intre nevoi si solutii" este un proiect cu o durata de 4 luni prin care s-a dorit sa se puna bazele educatiei financiare a consumatorului, informandu-l si instruindu-l in legatura cu ofertele de produse si servicii financiare existente pe piata, cu termenii utilizati in descrierea acestora.

Affinity Card: o modalitate de a atrage atentia asupra cauzelor sociale existente in Romania, un apel la solidaritate banca-clienti si un mod eficient de a-i sprijini pe cei aflati in nevoi.

BCR Sperante isi propune sa sprijine educatia muzicala a unor copii si tineri talentati dar cu mijloace financiare insuficiente.

Finantele Mele este un program de educatie financiara pentru elevi.

Sprijinim victimele inundatiilor:BCR contribuie cu zeci de mii de euro la actiunile intreprinse de Crucea Rosie si organizatia Salvati Copiii Romani; voluntarii BCR au ajutat oamenii in localitatile inundate iar angajatii BCR au donat zeci de mii de lei.Mai mult decat atat, BCR sprijina clientii afectati de inundatii oferindu-le solutii de rescadentare a creditelor.

Start!Business este un proiect de dezvoltare a antreprenoriatului in randul studentilor, implementat cu sprijinul angajatilor BCR. Acestia se implica voluntar prin acordarea de consultanta echipelor de studenti care doresc sa invete din practica cum se conduce o afacere.

Prin proiectul Marea enciclopedie BCR recompenseaza cele mai bune 250 de scoli din Romania si pe cei mai buni elevi ai lor, premiantii cu premiul intai, prin donarea setului de 6 volume ale << Marii Enciclopedii a Cunoasterii >>.Prin aceasta initiativa BCR ofera acces la o educatie completa pentru mai mult de 200.000 de elevi, la nivel national, din clasele I - VIII.

3. De ce am actionat?

"Cu totii traim si muncim in mijlocul comunitatilor si putem alege daca dorim sau nu sa ne implicam activ in viata lor. Noi, ca banca, suntem un beneficiar major al comunitatii, prin intermediul afacerilor pe care oamenii le fac cu noi. De aceea, este vital ca, la randul nostru, sa restituim o parte din succes. Astfel, demonstram ca aducem valoare comunitatii prin activitatile noastre de business, dar putem adauga si mai multa valoare daca participarea noastra merge dincolo de atat.!" - Dominic Bruynseels - Presedinte, BCR

4. Ce beneficii am obtinut?

La nivel intern, actiunile de responsabilitate sociala imbunatatesc moralul angajatilor, loialitatea si satisfactia si le ofera posibilitatea de a se implica in actiunile sociale ale companiei iar la nivel extern, in primul rand, sunt un simbol al responsabilitatii sociale a bancii si al dedicarii ei pentru filantropie, asumandu-si public responsabilitatea sociala si, mai ales,aduce un plus de valoare al imaginii. Totodata se obtin beneficii directe si indirecte ca urmare a implicarii in solutionarea sau ameliorarea unor probleme care afecteaza in mod direct domeniul sau de activitate.

5. Cui si cum am vorbit despre succesul nostru?

BCR a publicat in noiembrie, 2009 un raport scurt de CSR. Datorita acestuia, banca a primit premiul pentru cel mai bun raport scurt de responsabilitate sociala corporativa (CSR) sub indicatori internationali datorita modului transparent de comunicare a practicilor de CSR, guvernantei corporative si angajamentului fata de comunitate.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Actiuni de responsabilitate sociala BCR.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
2 pagini
Imagini extrase:
2 imagini
Nr cuvinte:
1 196 cuvinte
Nr caractere:
6 042 caractere
Marime:
28.68KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
bcr, banca
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Sus!