Extras din referat
PROIECTUL TRAFICPOL
• Obiectiv general: implementarea unui sistem pilot integrat care sa utilizeze tehnici, tehnologii si echipamente modern pentru achizitia, afisarea, monitorizarea, analiza si raportarea informatiilor referitoare la nivelul principalilor agenti poluanti determinati de traficul urban, in scopul reducerii impactuluăi nefavorabil al acestora asupra mediului.
• Obiective specifice:
_ informarea publicului si a Autoritatilor Competente despre nivelurile curente si istorice ale agentilor poluanti monitorizati - CO, NO2, SO2;
_ transmiterea si afisarea unor mesaje de interes general cat si a unor mesaje de alertare si recomandari in cazul depasirii nivelurilor de alertare;
_ realizarea de prelucrari statistice in raport cu obiectivele nationale si europene de calitate a aerului;
_ implementarea si exploatarea proiectului pilot in municipiul Suceava
.
• Durata proiectului: Septembrie 2004 – Iunie 2006
TRAFICUL RUTIER SI CALITATEA AERULUI
• TRAFICUL RUTIER este unul din factorii majori de degradare a mediului si a calitatii vietii, mai ales în marile aglomerarile urbane;
• POLUAREA AERULUI reprezinta orice contaminare artificiala a atmosferei care dauneaza mediului ambiant; Se intalneste în special in partea inferioara a troposferei terestre, in marile orase, zonele industriale, in zone alaturate intinse.
• POLUAREA MEDIULUI INCONJURATOR reprezinta ansamblul modificarilor defavorabile suferite de calitatile naturale ale mediului sub influenta activitatilor societatii omenesti.
• O mare influenta asupra poluarii o are pozitia geografica si factorii meteorologici (temperatura, intensitatea si directia vantului s.a.);
• Nu este un fenomen nou, s-a agravat scara de producere a noxelor datorita revolutiei industriale;
• Daca substantele poluante ajung la anumite concentratii, acestea devin nocive pentru organismul uman;
• Poluarea aerului micsoreaza grosimea stratului de ozon din atmosfera, daunand profund florei si faunei Terrei;
• Cresterea conNinutului de CO2 din atmosfera este unul din factorii importanti (50%) care conduc la incalzirea globala a Terrei datorita efectului de sera;
• Factorii poluanti specifici traficului rutier urban: CO (70%), CO2 (20%), SOx (60%), NOx (5%), ozon (O3), pulberile metalice grele (arsen, cadmiu, nichel, mercur) in suspensie (13%), benzen. Procentele indica contributia in raport cu alte surse de poluare.
Efectele agentilor poluanti asupra mediului
SITUAlTIA ACTUALA PRIVIND CALITATEA AERULUI
• Cercetarea si realizarea de mijloace si tehnologii noi de
transport, neagresive pentru mediu;
• Dezvoltarea pe plan mondial in ultimii 10 ani a domeniului
Sistemelor Inteligente de Transport (ITS).
• Elaborarea pe plan european si national a unor acte
normative legate de calitatea aerului si reducerea factorilor
poluanti in scopul:
_ stabilirii concentratiilor admisibile ale diferitilor poluanti in functie
de efectul acestora;
_ determinarii nivelului de poluare;
_ limitarii efectelor poluarii urbane;
_ informarii cetatenilor privind calitatea aerului.
_ Monitorizarea calitatii aerului prin masuratori directe cat si cu
ajutorul modelarii matematice a dispersiei agentilor poluanti in
atmosfera, estimarea/previzionarea nivelului acestora.
ROLUL SISTEMELOR INTELIGENTE DE TRANSPORT
• Monitorizarea continua a conditiilor meteorologice;
• Monitorizarea continua a noxelor;
• Managementul cererii de transport;
• Imbunatatirea eficientei retelelor de transport;
• Dirijare/Control al traficului;
• Informarea participantilor la trafic;
• Controlul vitezei;
• Detectarea incidentelor;
• Managementul incidentelor;
• Incurajarea trecerii de la un mod de transport la altul.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Traficpol - Tehnologie De Monitorizare a Nivelului de Poluare Pentru Reducerea Impactului Transportului Urban asupra Mediului. Sistem Pilot.docx