Reduceri și majorări de preț

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Pretul ocupa o pozitie centrala in cadrul variabilelor de marketing-mix si este expresia baneasca a valorii sau a utilitatii marfurilor conform teoriei utilitatii.Reprezinta o variabi-

la economica foarte larg utilizata in politicile de marketing.[

Potrivit teoriei valorii-munca,preturile se afla intr-o foarte stransa legatura de interde-

pendenta cu costurile de productie,avand la baza cheltuielile necesare de munca omeneas-

ca.

Preturile influenteaza comportamentul cumparatorilor in cadrul proceselor de alegere rationala a marfurilor(scopul lor fiind maximizarea utilitatii totale a marfurilor achizitio-nate).1]

In functie de modul in care reactioneaza la variatia factorilor determinanti,preturile se impart in:

- variabile sau libere;

- fixe;

- semivariabile.[2]

Esentiala este valoarea,nu pretul.ROBERT T.LINDGREN[3]

Reducerile de pret iau forme variate si pot indeplini functii foarte diferite.Marketerul le utilizeaza pentru a-i motiva pe cumparatori sa efectueze o actiune pe care nu ar face-o in mod obisnuit.Aceste actiuni pot lua forma platii imediate,in locul utilizarii creditului comercial,emiterea de comenzi extrasezoniere sau indeplinirea anumitor functii in cadrul canalului de distributie.[4]

Fidelitatea fata de o marca nu se castiga cu o reducere de doi lei.ANONIM[3]

Reducerile poarta numele de rabaturi sau discount-uri si bonificatii.Rabaturile sau dis-count-urile sunt reduceri directe aplicate la pretul de baza.Ele se impart in:

-rabaturi pentru plata imediata;

-rabaturile cantitative;

-rabaturile sezoniere;

-rabaturile promotionale .

Bonificatiile sunt reduceri de pret concepute pentru a echilibra costurile facute de cli-enti anumitor prestatii.Acestea se impart in:

-bonificatiile functionale;

-bonificatiile trade-in. [4]

Reducerile de pret sunt facute la sarbatori ,in general si in extrasezon.La sarbatori pentru ca lumea cumpara sa faca cadouri,consumul este foarte mare datorita traditiei,con-sumatorii se intrec in a achizitiona produse alimentare si produse industriale.Tendinta este de scadere a preturilor pentru a creste cat mai mult vanzarile.In extrasezon pentru ca produsele le raman in stoc.

Cand firmele duc lipsa de comenzi,chiar daca eforturile de vanzare au fost maxime

(promovarea prin marketing), se produce exces de capacitate si atunci firma trebuie sa ia masuri de scadere a preturilor,chiar daca intra in conflict cu celelalte firme in mentinerea cotelor de piata.[3]

In favoarea concurentilor lor japonezi multe firme americane si-au pierdut cotele de piata, de aceea unele companii au trecut la aplicarea unei strategii de pret mai brutale.[3]

De asemenea firmele vor initia o reducere de pret cu scopul de a obtine pozitia de lider pe piata prin practicarea unor preturi mai mici.[3]. Deci reducerile de pret se fac pentru a mari vanzarile,de aici pentru a se obtine profit.

Preturile se majoreaza in conditiile cand o societate detine monopolul vanzarilor pe piata.In aceasta situatie ea dicteaza nivelul preturilor pe piata,deoarece aceasta este singu-ra in profilul respectiv pe piata.

O alta situatie cand societatea practica majorarea preturilor este aceea cand cererea e mai mare ca oferta.Astfel societatea realizeaza un profit substantial,conjunctural pana la echilibrarea raportului cerere-oferta care va duce implicit la reducerea sau la adevarata apreciere sau concordanta a pretului produs-calitate produs.

In conditiile in care exista o inflatie a costurilor,societatile pentru a-si recupera chel-tuielile efectuate si pentru a realiza un profit care sa asigure reluarea procesului de pro-ductie, majoreaza preturile.De aceea orice majorare de preturi intr-un sector de activitate determina majorarea preturilor in sectoarele de activitate beneficiare.[2]

Reducerile si majorarile de pret sunt decizii conjuncturale si au drept scop realizarea telului de baza ale unei activitati:profitul.

Bibliografie:

[1] Emil Maxim si Toader Gherasim-Marketing

[2] Michael Thomas-Manual marketing

[3] Philip Kotler-Managementul marketingului

[4] Stefan Prutianu-Inteligenta marketing plus

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Reduceri si majorari de pret.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
585 cuvinte
Nr caractere:
3 627 caractere
Marime:
9.39KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Referat
Materie:
Ecologie
Tag-uri:
preturi, produse, bunuri
Predat:
la liceu
Profil:
Servicii
Specializare:
Ştiinţe sociale
Sus!